• Rosdraken

    Flyttfirmor vad kostar det?

    jag undrar vad det kostar att anlita en flyttfrima för en trea på 78 kvm (tre trappor med stor hiss) till en trea på 88 kvm (sju trappor med stor hiss).

    Det är dock en bit mellan dessa båda lägenheter ca 20 min (från Gävle till Södertälje).

    Vi kommer packa och fixa allt sånt själva så det är enbart flytt det handlar om. Jag vill mest veta ett ungefärligt pris så jag vet om det är ett alrnativ vi ens kan tänka oss.
    Våra föräldrar ( mina och min sambos) bor nämligen i varsin del av landet och vi ska typ flytta mitt i mellan dem så inte alldeses enkelt att styra upp det men det går ju om det måste, men skulle va intressant att veta så kanske de slipper det.
    Beror på hur dyrt det blir......

  • Svar på tråden Flyttfirmor vad kostar det?
  • Rosdraken

    vi är studenter så har inte väldens bästa ekoniomi, men tänkte se vad det skosta i alla fall, för vi flyttade för 6 månader sen och därför är det inte sååååå lockande att göra det igen men nu är det i och för sig till ett fast jobb så det är ju helt klart värt det =)

    Ja är flyttfirma för dyrt blir det hyrlastbil från nån mack absolut, jag begärde precis offerter så får vi se hur det blir.

    Hade vi haft bättre ekonomi hade det inte varit någon diskution då hade det blirvit flyttfirma men nu får vi se......

  • snökatt

    Kommer INTE att anlita flyttfirma när vi flyttar i vår eftersom det i så fall skulle komma att kosta oss ca 33000 spänn (enligt dem). Det tycker vi är på tok för mycket.

  • Catti41

    JÖsses! Vad var det för flyttfirma. Har ni begärt in offert från flera ställen?
    För ungefär hundra år sedan (sju) när vi flyttade från Gbg till Sthlm så gjorde flyttfirman allt (packade, flyttade, städade) och det kostade runt 20,000.

  • Rosdraken

    har fått en offert och det skulle gå på 1155 kr /tim då vi kommer flytta en helg och vi räknar att bara flytta sakerna kommer ta runt 8-9 timmar då vi ska flytta så långt så försvinner ju några timmar där med. Och det blir för mycket just nu i vår ekonomi, får prata igenom det med familjerna i jul. Vi kommer ha mycket bättre ekonomi då så kanske kanske......

  • Catti41

    Aha. Det är helggrejen som gör det då, ja det är alltid extra dyrt på helgen.
    När vi flyttade från Gbg till Sthlm så lastade de in grejjorna på en torsdag och sen lossade de i Sthlm på måndagen efter. grejjorna åkte under tiden runt på andra flyttar (det var inte så mycket vi bodde på 65 kvm då) och på så sätt fick vi ner priset betydligt. (Vi fick inte tillgång till lägenheten i Sthlm förrän på måndagen, men ville ha tid att städa i Gbg). Så det kanske kan vara en möjlighet.

  • Rosdraken

    okej, ja det kan ju vara nått att kolla upp, det stod att det va tim pening så vi tolkade det som att sträckan de kör räknas in där men om vi tar det i veckan efter kan det kanske bli billigare då om inte den räknas in?
    *Förvirrad* trode den ingick i deras arbets tid.....

  • Celestial
    Clawdia skrev 2007-12-18 15:53:59 följande:
    okej, ja det kan ju vara nått att kolla upp, det stod att det va tim pening så vi tolkade det som att sträckan de kör räknas in där men om vi tar det i veckan efter kan det kanske bli billigare då om inte den räknas in?*Förvirrad* trode den ingick i deras arbets tid.....
    Allt räknas in i timpenningen, men det brukar komma till en framkörningsavgift också.
  • Celestial

    Flyttfirman vi anlitade hade samma priser på vardagar och helger, men det är säkert olika.

  • Vårtdagligaliv

    Att anlita en flyttfirma i Malmö kostar bara 600kr efter rut avdrag
    finns många olika flyttfirmor i Malmö men Malmös äldsta flyttfirma är pastor svärds pojkar dom etablerades 1923 ska du flytta så rekommenderar jag ändå att man tar en seriös flyttfirma för det finns så många olika firmor lycka till med flytten

    www.pastorsvardspojkar.se

  • Peter1962
    Vårtdagligaliv skrev 2016-09-27 08:39:22 följande:

    Att anlita en flyttfirma i Malmö kostar bara 600kr efter rut avdrag
    finns många olika flyttfirmor i Malmö men Malmös äldsta flyttfirma är pastor svärds pojkar dom etablerades 1923 ska du flytta så rekommenderar jag ändå att man tar en seriös flyttfirma för det finns så många olika firmor lycka till med flytten

    www.pastorsvardspojkar.se


    Ja, och det är tre man och en bil.
  • Flytthjälpare

    Hej,


    Priserna som flyttfirmor tar ut baseras på olika saker och det är alltid bra att fråga flera offerter.


    Vanligtvis är det dyrare att flytta på en helg än på vardagar. I slutet av månaden är det oftast den mest trafikerade tiden för flyttföretag och om du kan flytta före slutet av månaden får du vanligtvis bättre pris.


    I vår tjänst - flyttjakt.nu - kan du snabbt och enkelt lämna dina uppgifter (lägenhetens storlek, avstånd mellan lägenheter, önskat flyttdatum etc) och få offerter från flera företag som kommer att prissätta det olika baserat på dina uppgifter. Du kan också se deras recensioner och välja den du gillar bäst.


    Hoppas det hjälper!


    Mvh, 
    Flytthjälpare - Flyttjakt.nu
Svar på tråden Flyttfirmor vad kostar det?