• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • LCroft

    Ska läsa ikapp sen när jag har tid, ska snart hämta skolbarnen.

    Idag är jag SUR!!! Skrikandes

    Har mannen i Tyskland och hämtar ny bil åt oss med sin pappa och jag visste att det är frågan om ifall de skulle hinna på båten igår så jag sms:ade vid 22 igår och frågade om de hunnit? Fick till svar: Batteriet i telefonen är nästan slut, kör i över 200 försöker hinna! Sen inget! Tyst tills kl 10 imorse! Gissa hur mycket man sover då? Var ju helt säker på att nu var det färdigt.

    Sen kom jag till dagis var de berättade att en pojke som var borta igår med magsjuka hade kommit och ätit lite gröt och genast kastat upp igen! Vad är det för fel på föräldrar som inte kan hålla sina barn hemma tills de är friska? Tror de faktiskt att de orkar vara på dagis dagen efter de varit sjuka? Dessutom smittar de! Och i pappren från dagis står det uttryckligen att en feberfri dag innan de kommer tillbaka och en dag hemma efter magsjuka.

    Hade jag sett mamman till den 1-åriga pojken hade jag nog smällt nåt hårt i huvudet på henne, trött och orolig från förr. Och jag har inget val utan måste inskola Ida och hoppas på det bästa att vi inte blir sjuka *morr*


  • zandrisen

    Godmorgon.
    Har precis kommit hem från akuten med yngste sonen:
    http://zandrisens.blogg.se/?c=1200391101
    Är fortfarande helt skakig!

    Jerka, skitsnyggt skåp!!! Och välkommen till klubben "vi som har kök i källaren" LCroft, ja visst är det galt att folk inte kan ha ungarna hemma en dag extra! Håller tummarna stenhårt att ni ska slippa magsjuka, det är peeeest!!!


  • tjenixen

    Lcroft: förstår din oro över make och far. Att karlar inte begriper att man oroar sig.

    Jadu det där med att lämna sjuka barn etc på förskolan det har jag varit med om att det görs här med och man blir ju lika ilsken var gång. Nu senast var det en mamma som varit magsjuk dagen innan och sen lämnar sina barn på förskolan för att själv åka hem och kurera sig. Och hon tror inte att barnen kan ha med sig smittan då till förskolan och hon själv med som lämnar dem där etc. Jag blev så paff att jag bara fick fram ett jaha.. men sen var jag bara tvungen att ta upp det med förskolepersonalen. Vet inte om de tog upp det med mamman sen. Vi har ju legat i magsjuka omvartannat här sedan i torsdags och de två små är inte riktigt friska ännu så jag är hemma med dem idag med. De kommer kanske att gå imorgon och då ska även äldste sonen gå som först. Dottern på 13 och maken är iväg idag. Men man undrar ju som sagt vad en del tänker med.

    håller tummarna att ni inte får sjukan nu.


  • LCroft
    zandrisen skrev 2008-01-15 11:36:31 följande:
    Godmorgon.Har precis kommit hem från akuten med yngste sonen:zandrisens.blogg.se/Är fortfarande helt skakig!Jerka, skitsnyggt skåp!!! Och välkommen till klubben "vi som har kök i källaren" LCroft, ja visst är det galt att folk inte kan ha ungarna hemma en dag extra! Håller tummarna stenhårt att ni ska slippa magsjuka, det är peeeest!!!
    Vilken änglavakt han hade lillkillen! Usch går kalla kårar längs ryggen på mig! Kram
  • Mettan69
    zandrisen skrev 2008-01-15 11:36:31 följande:
    Godmorgon.Har precis kommit hem från akuten med yngste sonen:zandrisens.blogg.se/Är fortfarande helt skakig!Jerka, skitsnyggt skåp!!! Och välkommen till klubben "vi som har kök i källaren" LCroft, ja visst är det galt att folk inte kan ha ungarna hemma en dag extra! Håller tummarna stenhårt att ni ska slippa magsjuka, det är peeeest!!!
    Huga vilken morgon. Tänk att några sekunder kan gå så långsamt. Skönt att han klarade sig utan några skador. Kan tänka mig att du är helt slut nu. Stackare.
  • zandrisen

    Tack söta ni för fina ord. Känner mig hemsk! Fick tyvärr inga varningar heller, Mick har aldrig visat några prov på att kunna spänna sig upp ur Bumbon, kom  som en fullkommlig överraskning att han kunde! Allt är hur bra som helst med honom dock, han har både sovit och ätit, och det syns som sagt inte ens ett litet blåmärke, HUR det nu kan gå till?! Jag skulle ha slagit mig halvt fördärvad om jag trillat med huvet före från samma höjd!


  • jerka79
    zandrisen skrev 2008-01-15 11:36:31 följande:
    Godmorgon.Har precis kommit hem från akuten med yngste sonen:zandrisens.blogg.se/Är fortfarande helt skakig!Jerka, skitsnyggt skåp!!! Och välkommen till klubben "vi som har kök i källaren" LCroft, ja visst är det galt att folk inte kan ha ungarna hemma en dag extra! Håller tummarna stenhårt att ni ska slippa magsjuka, det är peeeest!!!
    åhh, vilken tur att det gick bra...! Det där är det värsta som finns paniken man känner är ju obeskrivlig.....fyy *ryser*
    Köket i källarklubbenja  *asg*, zandrisen det har gått knappt 12 timmar och jag känner mig som en urtidsmännsika redan hahah

    LCroft: Förstår att du är arg, det där med att folk lämnar sina barn sjuka på dagis gör mig galen med......verkar rätt vanligt *morr*
  • MiaMariah
    LCroft skrev 2008-01-15 11:26:22 följande:
    Ska läsa ikapp sen när jag har tid, ska snart hämta skolbarnen. Idag är jag SUR!!! Har mannen i Tyskland och hämtar ny bil åt oss med sin pappa och jag visste att det är frågan om ifall de skulle hinna på båten igår så jag sms:ade vid 22 igår och frågade om de hunnit? Fick till svar: Batteriet i telefonen är nästan slut, kör i över 200 försöker hinna! Sen inget! Tyst tills kl 10 imorse! Gissa hur mycket man sover då? Var ju helt säker på att nu var det färdigt. Sen kom jag till dagis var de berättade att en pojke som var borta igår med magsjuka hade kommit och ätit lite gröt och genast kastat upp igen! Vad är det för fel på föräldrar som inte kan hålla sina barn hemma tills de är friska? Tror de faktiskt att de orkar vara på dagis dagen efter de varit sjuka? Dessutom smittar de! Och i pappren från dagis står det uttryckligen att en feberfri dag innan de kommer tillbaka och en dag hemma efter magsjuka. Hade jag sett mamman till den 1-åriga pojken hade jag nog smällt nåt hårt i huvudet på henne, trött och orolig från förr. Och jag har inget val utan måste inskola Ida och hoppas på det bästa att vi inte blir sjuka *morr*
    Men vad arg man blir, förstår inte heller varför de inte kan få vara hemma sjuka tills de är friska?
  • Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-01-15 11:36:31 följande:
    Godmorgon.Har precis kommit hem från akuten med yngste sonen:zandrisens.blogg.se/Är fortfarande helt skakig!Jerka, skitsnyggt skåp!!! Och välkommen till klubben "vi som har kök i källaren" LCroft, ja visst är det galt att folk inte kan ha ungarna hemma en dag extra! Håller tummarna stenhårt att ni ska slippa magsjuka, det är peeeest!!!
    Förstår verkligen att du fortfarande är skakig! Han hade änglavakt din lille pojke! Tack och lov att allt gick bra. Stor kram till dig!
  • Hjorthan
    LCroft skrev 2008-01-15 11:26:22 följande:
    Ska läsa ikapp sen när jag har tid, ska snart hämta skolbarnen. Idag är jag SUR!!! Har mannen i Tyskland och hämtar ny bil åt oss med sin pappa och jag visste att det är frågan om ifall de skulle hinna på båten igår så jag sms:ade vid 22 igår och frågade om de hunnit? Fick till svar: Batteriet i telefonen är nästan slut, kör i över 200 försöker hinna! Sen inget! Tyst tills kl 10 imorse! Gissa hur mycket man sover då? Var ju helt säker på att nu var det färdigt. Sen kom jag till dagis var de berättade att en pojke som var borta igår med magsjuka hade kommit och ätit lite gröt och genast kastat upp igen! Vad är det för fel på föräldrar som inte kan hålla sina barn hemma tills de är friska? Tror de faktiskt att de orkar vara på dagis dagen efter de varit sjuka? Dessutom smittar de! Och i pappren från dagis står det uttryckligen att en feberfri dag innan de kommer tillbaka och en dag hemma efter magsjuka. Hade jag sett mamman till den 1-åriga pojken hade jag nog smällt nåt hårt i huvudet på henne, trött och orolig från förr. Och jag har inget val utan måste inskola Ida och hoppas på det bästa att vi inte blir sjuka *morr*
    Förstår verkligen din oro! Ungefär samma har hänt mig några gånger när maken varit i Frankrike och väntat på sitt flyg. Först hör man av honom, och sen helt plötsligt får man inte tag på honom. Och jag som gärna målar fan på väggen tror oftast det allra värsta!

    Och vad trist med föräldrar till magsjuka barn som inte tänker längre än näsan räcker! Man behöver ju faktiskt inte vara sjukdomsutbildad för att veta hur smittsamt kräksjukorna är! Fy!!!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.