• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • karma30
    Svar på #231
    Välkommen hit! Dricker du tillräckligt med vatten? Motionerar du? Väger du dig på samma våg och tid på dygnet? Håll ut så ska du se att det vänder...peppkramar!!!
  • smaily

    Tack Karma30 (värmer)

    Nja jag dricker runt 2,5l vatten om dagen och är ute och går var dag i ca 30-60min.
    Använder samma våg var gång, väger mig på morgonen.(i födelsedags kostymen =)

  • karma30
    Svar på #233
    Du ska se att du får resultat snart...Om inte kanske det är så att du behöver fler kalorier? Du rör ju på dig en hel del...
  • 402an

    du kanske får värsta musklerna istället :)

  • Solrosen25
    Jisses va ni skriver, här e man borta fr tråden ett par dar å möts av tonvis att läsa!

    Bra kämpat allihop å va kul att tråden fått nytillskott!

    Jag hittade en länk om bmi som e rätt bra, www.markazits.com/diet/bmi.php

    Hur går d för er m viktminskning, vattenpimplande, motion osv?
    Framtiden är det enda du kan påverka - Se till att det blir som Du vill..
  • Solrosen25
    smaily skrev 2008-02-07 13:15:48 följande:
    Tack Karma30 (värmer)Nja jag dricker runt 2,5l vatten om dagen och är ute och går var dag i ca 30-60min.Använder samma våg var gång, väger mig på morgonen.(i födelsedags kostymen =)
    Jag kör oxå m ND. Vilken av smakerna har du? Jag dricker mellan 5 å 7 liter vatten/dag. Kan vara en lösning att dricka mer vatten kanske? När tar du din sista shake? Dricker du kaffe/thé? Plocka fram ett måttband ist, ofta visar d sig där innan du ser d på vågen, om du går 60 min/dag så tror jag att du får en hel del muskler å dessa väger mer än fett.

    Lycka till!!
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • 402an

    jag funderar också på att köra med ND nu. är det inte de man dricker 5 påsar om dagen?

  • Solrosen25
    402an skrev 2008-02-07 14:11:30 följande:
    jag funderar också på att köra med ND nu. är det inte de man dricker 5 påsar om dagen?
    Jojemen d gör man.
    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
  • 402an

    ahh det kanske skulle vara ngt för mig... 3 påsar känns SÅ lite 5 är ju värsta lyxen

    köpte skogsbär en gång minns jag... BLÖRK va den smakade

  • Solrosen25
    402an skrev 2008-02-07 14:15:08 följande:
    ahh det kanske skulle vara ngt för mig... 3 påsar känns SÅ lite 5 är ju värsta lyxenköpte skogsbär en gång minns jag... BLÖRK va den smakade
    Choklad å Caffe Latte innehåller minst kalorier. Chokladen e dessutom den enda smaken jag vet som man kan köpa i storpack (25 måltider)..

    När har du tänkt byta?
Svar på tråden Pulverdiet