• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Lindilididda

    mjauen: vad blev det för vagn??

    Vi sålde ju vår "gamla" Brio...nu skulle ju den ha vart toppen då Liam ska börja vara med mommo i höst!! så det blir att shoppa en vagn till här oxå.. IGEN!!!

    Jag är inte heller nån typ som gillar att steka mej, huvvadå! Och skulle jag få för mig att göra det nångång, så måste det vara på ett väääl skyddat ställe..vågar inte visa mig i våtdräkt ens för nån okänd!

    Karina: jag har glömt att gratta dig så: GRATTIS till jobbet! Skitkul!!

  • iolanthe

    Nu är vi hemma efter 2 dagar i Hesa, eller egentligen 1 dygn i hesa och massa timmar på ett tåg. Ida sov borta andra gången och det gick jättebra. Hon hade inte gråtit elle nåt när mamma la henne och inte hoppat och bökat i sängen som hon gör här hemma. Och så sov hon till 7.45. Typiskt då hon vaknat punktligt kl. 6 här hemma i över en vecka. Eller igår sov hon också till 7.45, då vi skulle åka och hade lite bråttom.

    Och här har det skrivits flitigt som vanligt, tur att vi inte var borta längre så jag orkar läsa ikapp i alla fall

    Grattis till nya jobbet Karina 80!

    Var så många sidor att läsa så jag minns inte ens vad ni diskuterat, men ska bidra lite i solskyddsdiskussionen i alla fall.

    Solskyddskläder köpte vi till ida förra sommaren. Men dom var så tajta och varma så hon blev genomsvettig genast, så dom använde vi en gång ca 1 timme och sen har dom bara legat i skåpet. Hittills har hon varit helt nöjd med att ha långbyxor och en tunn långärmad tröja när vi är ute, så det får hon nog ha så länge det inte blir varmare än så här. Men jag har också köpt weledas solskyddskräm, såg att den inte fanns med på testet. Den finns att köpas bara i hälsokostaffärerna.

    Jag tycker deras produkter är jättebra, de innehåller bara naturliga ingredienser och inget som är giftigt och inga mineraloljor och sånt. Vi har även deras babyolja, väder och vind kräm och igår köpte jag även deras tandkräm. Det var en konsulent vid Stockmann som övertygade mig. Vanlig tandkräm ska ju helst inte sväljas, men det gör ju ida alltid. Men weledas tandkräm var helt ok att svälja. Enligt konsulenten så menar antroposoferna (de som gör weledas produkter)att man inte ska sätta nåt på kroppen som inte går att äta. Och det låter ju vettigt tycker jag.

    merix, Jobbigt att dina levervärden inte är bra, hoppas medicinen hjälper. Och bra att du får gå ner i arbetstid så att du hinner vila lite mer.

  • iolanthe

    Nu har jag läst genom testet och nivea verkar ju klart sämst med så mycket mindre bra ämnen i. Och det använder jag alltid åt mig själv, jag tycker deras spray är jättebra. Men om dom har så många farliga ämnen i barnens kräm så har dom säkert lite mycket om inte mer i dom vuxnas. Så nu tror jag allt att jag tar och byter märke. Egentligen borde man väl smörja in sig med barnkräm själv också. Vad använder ni för solskydd åt er själva?

  • Lolanna

    Kollar snabbt in här - orkar inte läsa igenom det som skrivits här nu men har förstått att Karina80 fått nytt jobb så GRATTIS

    Tråkigt med levervärdena, hoppas också medicinerna ska hjälpa!

    Har också funderat på solskyddskräm. På dagiset där Lucas är så har de inte alls skugga så de här dagarna då det varit varmt o solen lyst så har han blivit rätt röd i ansiktet Har lite dåligt samvete över det här...han har nog mössa på sig men det är ingen skärm på den så den har inte skyddat ansiktet. Måste nog köpa nån solkräm nu o så en lippis till han. Nu ska dom få ett tält att sätta över sandlådan så de får skugga där - där sitter ju barnen som mest.

    Lite sur e jag på personalen där för fast jag hade satt på honom en tunn långärmad tröja ena dan så likväl hade han bara tshirt på sig då jag hämtade honom...

    Ska ta o läsa testerna ni länkat till o se vad jag ska köpa för solkräm.

    Semstern börjar imorgon så han är ju inte på dagis nu på 5 veckor.

  • aina xenia

    Gomoron på er alla!
    Va sköönt Karina 80 att du får ha semester.

  • iolanthe

    Lolanna,

    Dålig stil av dagiset att inte vara försiktigare än så. Dom som jobbar på dagis borde ju veta hur viktigt det är att skydda barnen från solen. Hur man sen väljer att göra som förälder är ju en annan sak, men tar man hand om andras barn tycker nog jag att man ska skydda dom från solen så gott det går.

  • karatelinda

    iolanthe,
    ahaa, det är antroposoferna som gör Weledas produkter. Jag måste försöka skaffa deras tandkräm nästa gång jag är i stan.
    Tycker om deras syn på barnuppfostran o livet osv.
    Jag skulle gärna sätta Julia i ett steinerdagis om det fanns här i närheten.

  • karatelinda

    är det förresten normalt att de stora kindtänderna kommer före hörntänderna? Här har Julia fått en kindtand, och två är på kommande.. men inga hörntänder än. Hur har era barn fått tänderna?

  • iolanthe

    karatelinda,

    Själv har jag inte riktigt koll på vad antroposoferna tror på, men har för mig att det är lite flummigt ibland, men är kanske helt ute och cyklar . F´s faster vårdades i Järna vid deras centrum när hon hade cancer och då var vi dit på besök. Dom hade inga fyrkantiga rum och så hängde det kristaller som skulle ha helande verkan i taket och så fick hon olika örtmediciner och sånt.

    Ida fick också kindtänderna före hörntänderna, och vet andra som fått tänderna i samma ordning. Så det är nog rätt vanligt.

  • Äiti 80

    karatelinda- Minea har fått sina kindtänder före hörntänderna, kindtänderna kom alla 4 i december, Minea var ju då 1år 2 månader. Just nu håller MInea på att få åtminstone 2 hörntänder, så hon är rätt gnällig å riktigt snuvig...

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9