• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • LillaLinan

    Men hur kan du vara så säker på att Monica A talar saning? Bara för att ni hade montrarna bredvid varandra??


    Barkbam skrev 2008-11-05 21:11:35 följande:
    Monica Antonsson är en av de få journalister som brydde sig, när människor från "Mias" och "Osamas" sida ville göra sina röster hörda. Ungefär som när Janne Josefsson blir uppringd på redaktionen för "Uppdrag granskning" och utredde härvan med ICA:s köttfärsskandal. Hon är frilansjournalist och författare och tog en karta och kompass, som hon själv uttrycker det, och följde i Mias fotspår. Intervjuade och utförde vad man brukar kalla "grävande journalistik". Inte konstigare än så. Resultatet är en bok, där personer som ville berätta sin sida av "Gömda och Asyl, äntligen får komma till tals. I en domstol brukar man normalt höra alla, som vill vittna i ett mål, innan dom avkunnas. Därför är tystnaden ibland väldigt talande.
  • NovJenny
    LillaLinan skrev 2008-11-05 21:15:53 följande:
    Men hur kan du vara så säker på att Monica A talar saning? Bara för att ni hade montrarna bredvid varandra??
    Du verkar ju rätt säker att Mia talar sanning...
  • LillaLinan

    Ja just för att det är en person som faktiskt berättar om sitt liv...Monica A påstår en massa, visar en bild och säger att detta är Mannen med de mörka ögonen, radar upp saker hon påstår vara sanna....

    Jag tror helt säkert att allt inte stämmer i Gömda just för at skydda Mia men jag tycker det luktar skumt om Monica A.

    Jag undrar varför ni som tror på det Monica A skriver tror som ni gör..är det bara pga bloggen och det hon skrivit där?


    NovJenny skrev 2008-11-05 21:21:10 följande:
    Du verkar ju rätt säker att Mia talar sanning...
  • Tös
    LillaLinan skrev 2008-11-05 21:15:53 följande:
    Men hur kan du vara så säker på att Monica A talar saning? Bara för att ni hade montrarna bredvid varandra??
    Inte alls.

    Mem vad säger att Liza M talar sanning? Pga hon skrivet några böcker?

    //tös, som blåvägrar läsa böckerna.
  • LillaLinan
    Tös skrev 2008-11-05 21:50:50 följande:
    Inte alls.Mem vad säger att Liza M talar sanning? Pga hon skrivet några böcker?//tös, som blåvägrar läsa böckerna.
    Nej men det är ju faktiskt så att många har intervjuat Mia Eriksson...det är ju inte bara Liza Marklund. Varför väljer ni att tro på Monica A är det jag undrar?
  • konkelbär
    NovJenny skrev 2008-11-05 20:54:24 följande:
    Ja, och om mia hittat på allt säger jag detsamma om henne!
    Utgå ifrån att "Mia" talar sanning. Det finns ingen anledning att ifrågasätta en sådan sak. Det är högst allvarligt.
  • Thalis

    Min fråga är varför så många valt sida innan Monica Antonssons bok en kommit ut?
    Varför inte vänta ta in uppgifterna från båda sidorna och sedan välja vem ni vill tro på?


    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • konkelbär

    Man kan diskutera detta fram och tillbaka i evigheter. Ingen av oss kommer någonsin veta till 100% hur det egentligen ligger till.

    MEN man måste förutsätta att historien om "Mia" är sann, eftersom att hon och hennes familj kan råka fruktansvärt illa ut.

    Det värsta för "mia" är att hennes förföljare hittar henne, och det värsta för resterande inblandade är att "de inte får göra sina röster hörda". Vilket är värst?

  • LillaLinan

    håller med,


    konkelbär skrev 2008-11-05 21:57:09 följande:
    Utgå ifrån att "Mia" talar sanning. Det finns ingen anledning att ifrågasätta en sådan sak. Det är högst allvarligt.
  • Tös
    LillaLinan skrev 2008-11-05 21:55:55 följande:
    Nej men det är ju faktiskt så att många har intervjuat Mia Eriksson...det är ju inte bara Liza Marklund. Varför väljer ni att tro på Monica A är det jag undrar?
    Jag tror inte på någon.

    Min tanke när jag läste det du skrev är att man likagärna kan vända på det o frågasätta 'andra sidan'.

Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda