• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • minami

    Hej vill vara med.
    Jag vet varför Monica Antonsson lägger sig i !!!!
    Hon var den ända journalist som vi var i kontakt med
    Som ville skriva om vår sida av saken.
    Vi vet reda var Mia befinner sig,
    så det finns ingen anledning till att forska efter det.
    Vi är inte avundsjuka på hennes pengar eller LM framgångar.
    Vi vill inte att deras framgång ska ske på andra människor
    Känslor och sinnesfrid.
    Jag har varit på den andra sidan hela tiden och
    sopat upp resterna som Mia har lämnat i form av sårade känslor
    och gråt besvikelser.
    Mannen på bilderna på Monicas blogg är ?mannen med de mörka ögonen?
    Som Mia så fint skriver.
    Nu ska ni veta att Mia ljuger inte om allt utan hon förstorar bara sakerna,
    Och skriver man att det är en sann bok så ska man inte lägga till eller svamlar runt.
    Utan gör man det ska man skriva att det är baserat på en sann historia.
    Det är skillnad.
    Genom att inte berätta hur det egentligen var så sätter hon
    alla andra misshandlade kvinnors historier i gungning

  • Tant Greta
    minami skrev 2008-11-05 22:57:56 följande:
    Hej vill vara med.Jag vet varför Monica Antonsson lägger sig i !!!!Hon var den ända journalist som vi var i kontakt medSom ville skriva om vår sida av saken.Vi vet reda var Mia befinner sig,så det finns ingen anledning till att forska efter det.Vi är inte avundsjuka på hennes pengar eller LM framgångar.Vi vill inte att deras framgång ska ske på andra människorKänslor och sinnesfrid.Jag har varit på den andra sidan hela tiden ochsopat upp resterna som Mia har lämnat i form av sårade känsloroch gråt besvikelser.Mannen på bilderna på Monicas blogg är ”mannen med de mörka ögonen”Som Mia så fint skriver.Nu ska ni veta att Mia ljuger inte om allt utan hon förstorar bara sakerna,Och skriver man att det är en sann bok så ska man inte lägga till eller svamlar runt.Utan gör man det ska man skriva att det är baserat på en sann historia.Det är skillnad.Genom att inte berätta hur det egentligen var så sätter honalla andra misshandlade kvinnors historier i gungning
    Vilken relation har du till Mia?
  • Thalis
    Tant Greta skrev 2008-11-05 23:14:24 följande:
    Vilken relation har du till Mia?
    Och varför har det tagit så långt tid för dig att vilja berätta "sanningen"?
    minami skrev 2008-11-05 22:57:56 följande:
    Hej vill vara med.Jag vet varför Monica Antonsson lägger sig i !!!!Hon var den ända journalist som vi var i kontakt medSom ville skriva om vår sida av saken.Vi vet reda var Mia befinner sig,så det finns ingen anledning till att forska efter det.Vi är inte avundsjuka på hennes pengar eller LM framgångar.Vi vill inte att deras framgång ska ske på andra människorKänslor och sinnesfrid.Jag har varit på den andra sidan hela tiden ochsopat upp resterna som Mia har lämnat i form av sårade känsloroch gråt besvikelser.Mannen på bilderna på Monicas blogg är ”mannen med de mörka ögonen”Som Mia så fint skriver.Nu ska ni veta att Mia ljuger inte om allt utan hon förstorar bara sakerna,Och skriver man att det är en sann bok så ska man inte lägga till eller svamlar runt.Utan gör man det ska man skriva att det är baserat på en sann historia.Det är skillnad.Genom att inte berätta hur det egentligen var så sätter honalla andra misshandlade kvinnors historier i gungning
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • minami

    jag har en ganska nära relation till Mia.
    är dock inte släkt med henne.
    det har tagit ganska lång tid att få tag i någon som ville skriva
    om den här sidan av Mia.

  • minami

    Som någon sa det finns alltid två sidor av samma mynt.
    Vi upplever saker på olika sätt.
    Men nu kommer vår "Sanning fram"

  • Felicia6
    minami skrev 2008-11-05 23:19:06 följande:
    jag har en ganska nära relation till Mia.är dock inte släkt med henne.det har tagit ganska lång tid att få tag i någon som ville skrivaom den här sidan av Mia.
    Om du har en nära relation till mia kan du ju kanske berätta varför hon kallas för maggan om hon heter jocelyn?
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Tant Greta
    minami skrev 2008-11-05 23:19:06 följande:
    jag har en ganska nära relation till Mia.är dock inte släkt med henne.det har tagit ganska lång tid att få tag i någon som ville skrivaom den här sidan av Mia.
    Varför är det så viktigt att denna sida av Mia skulle komma fram?Med tanke på att hon inte ljuger enligt dig.Inga identiteter är röjda etc
    Det som kommer att ske är att Monica kommer att håva in pengar.Pengar som hon tjänat på andra människors olycka.
  • Tant Greta
    minami skrev 2008-11-05 23:21:21 följande:
    Som någon sa det finns alltid två sidor av samma mynt.Vi upplever saker på olika sätt.Men nu kommer vår "Sanning fram"
    Självklart.Men varför är det så viktgt?Ingen av er nämns vid namn. 
  • minami

    Mia heter varken Maggan eller jacklyn idag.
    Det ena av namnen fick hon när hon föddes, det andra bytte hon till.

  • Felicia6
    minami skrev 2008-11-05 23:28:05 följande:
    Mia heter varken Maggan eller jacklyn idag.Det ena av namnen fick hon när hon föddes, det andra bytte hon till.
    Du menar att hon hetat bägge två av dom där namnen och nu har ett tredje namn?
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda