• Sigrid

    Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra

    Här peppar vi varandra att gå ner i vikt. Många eller få kilo spelar ingen roll. I den här tråden pratar och babblar vi, peppar varandra och delar recept. Nya och gamla deltagare är välkomna.

    Här är länken till mått- och viktlistan (bara lista inget prat):
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m38408309.html

    Den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m36150332.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 09:21
    Här är den nya vikt- och måttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41742916.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-09 09:22
    Länk till ny pepptråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42162401.html

  • Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra
  • Sigrid

    Hjälp, idag har jag verkligen varit trött och seg hela dagen. Det har resulterat i att jag varit sugen på söta saker hela dagen. När jag kom hem tuggade jag ur ett tuggummipaket bara för att det är lite sött precis när man tar ett nytt tuggummi... jag som aldrig använder tuggummi annars. Sen när det var slut så blev det riskakor, sen sonens majskrokar och tillsist hamnade jag i flingpaketet. Det hade ju varit bättre att ta en smörgås direkt från början eller en frukt. Åh, jag hoppas att det går över. Har nyss ätit middag, men suget sitter fortfarande i.

  • morrontrött

    usch. jag är grinig, arg, trött...
    jag är förkyld. min stora tjej har dragit med sig bacillerna hem från dagis. nu är hela familjen utom pappa dåliga.

    jag vägde mig idag och tyvärr blev det +0.6 kg. det gjorde mitt dåliga humör ännu sämre.

    men jag ger inte upp! jag har varit ute på mina promenader duktigt och flitigt. idag blev det dock lite lägre tempo och inte så länge, bara 40 minuter.

    jag måste nog öka på med motionen för att minska ytterliggare i vikt.

  • mickans

    Tjena Tjejer, här kommer en sjukling till..

    Det blir nog inget minus för mej heller på vågen denna vecka ( snarare + ), det ända jag äter är smörgåsar till frukost och lunch å sedan lagar min mamma någon fett/grädd stin måltid till middag som jag tacksamt äter eftersom jag slipper laga maten. Å skulle maken ha lagat mat så blir det pizza å dyligt så det ena är inte bättre än det andra.
    Å dessutom inte kunnat träna alls . Men jag hoppas jag ska kunna gå på funktionella träningen i morgon å sedan på lördags passet.

    NÅja, vad är väll en bal på slottet

    Krya på oss

  • Maddisen80

    morontrött är du sjuk med,det är inte roligt , hoppas du krya på dig och din familj. 0,6 är inte mycket du ha gått upp,de lär du gå ner igen

  • Maddisen80

    mickans är du sjuk med,de är inte roligt, du får kurera dig med, hoppas vi bli friska snart


    mickans skrev 2009-01-28 09:15:48 följande:
  • Toyan

    Hej alla kämpare!

    Vill dela med mig av mina erfarenheter som bantare :)

    Jag är en sån där som är väldigt svårbantad!

    Jag har prövat det mesta, GI, pulver mm mm... Men oj vad det har gått segt och det enda som hänt är att de få kilo jag tappa kom tillbaks typ en vecka senare...

    Men nu har jag tappat nästan 8 kilo sedan 1:a december!!!

    Jag var ej tjock från början men var lite kraftig, har ett BMI på 23 nu och skall tappa nga kilo till.

    Det jag gjort denna gången är att räkna kcal. Jag väger och räknar allt jag äter, även frukt och grönsaker.

    Man kan säga att i längden handlar bantning om matte lika mkt som mat. Man gör av med en viss mängd kcal per dag, så då gäller det att ge kroppen ngt mindre än den behöver så tappar man vikt.
    Plus och minus helt enkelt. Ät mindre än du gör av med så hamnar du på minus. Ät mer och du hamnar på plus.

    Jag tillåter mig att äta av allt men lite!

    Ist för att som förr äta tre-fyra potatisar äter jag en. Tar extra grönsaker ist.

    Visst, man blir aldrig proppmätt, knappt mätt ibland men det är ngt man får leva med om man vill bli av med fettet.

    Hellre smal, hälsosam och hungrig än mätt och fet :)

    Det är så jävligt som man har fått höra hela livet;
    Vill man bli fin får man lida pin!

  • Sigrid

    Är alla sjuka nu, eller?

    Själv är jag hemma från jobbet och har nästan 40 graders feber. Jag har masat mig upp ett litet tag för jag får så ont i kroppen av att ligga hela tiden. Men jag återvänder nog snart till den varma sjöna sängen. Idag orkar jag inte tänka på mat alls. Jag har lyckats få i mig en kopp te på dagen, men hoppas kunna äta lite middag ikväll när mannen och sonen kommit hem.

    Krya på er alla!

Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra