• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Småkottarna

    GOBLIgobli skrev 2008-12-17 21:22:45 följande:


    Rostis skrev 2008-12-17 20:09:07 följande:
    Jag skulle tolka det som vänster på bordet.
    Jag tolkar det som vänster på plagget. Någon här som vet säkert?
  • Nhelia

    Socialen skrev 2008-12-17 21:47:57 följande:


    Sophie81 skrev 2008-12-17 19:17:02 följande:
    Jag skulle vilja slå ett slag för tradera och Myrorna
    Jag med! Jag köpte jättefina 70-talsörngott på myrorna idag för 10 kr styck. Bruna med vita blommor. Det ska bli en klänning och innerfoder till ett par hängslebyxor i manchester
  • Småkottarna

    Ååååh nej!! Hjälp mig någon! Igår hittade jag i någons blogg TOKfina tygkorgar hon sytt, och även en liten beskrivning. Jag la denna sidan i mina favoriter och nu när jag äntligen skulle sätta igång med en egen finns inte sidan där!! Jag tror mina favoriter är full eller ngt.. Vet någon vems blogg det var? Hon hade en hel del fina beskrivningar på hur man dekorerar burkar och sånt.

  • loppan1984

    hej! Jag har varit här inne å terroriserat er med frågor till å från-
    nu har jag lyckats sy muddbyxor & tröja till min lilla tjej.
    tröjan gjorde jag iof alldeles för smal i halsen så den fick jag skarva... det blev sådär lyckat.
    försöker komma ihåg att man inte kan var bäst på en gång, men jag vill så mkt mer än vad jag kan=)
    nu till frågan; mg.tyger....bra? tycker att priserna känns bra, synd om inte tyget är det.
    /Loppan

  • Småkottarna

    loppan1984 skrev 2008-12-17 22:10:44 följande:


    hej! Jag har varit här inne å terroriserat er med frågor till å från- nu har jag lyckats sy muddbyxor & tröja till min lilla tjej.tröjan gjorde jag iof alldeles för smal i halsen så den fick jag skarva... det blev sådär lyckat.försöker komma ihåg att man inte kan var bäst på en gång, men jag vill så mkt mer än vad jag kan=)nu till frågan; mg.tyger....bra? tycker att priserna känns bra, synd om inte tyget är det./Loppan
    Jag har handlat en hel del från MG och än så länge inte varit missnöjd med någonting. Tycker dock att de kan sänka sin frakt lite då den kostar lika mkt som en meter tyg, men brukar försöka att inte småhandla utan köpa ett antal meter på en gång istället.
  • Småkottarna

    Jag har hittat bloggen jag letade efter så ni vet det!

  • Sophie81

    Socialen!
    Jag är nybliven traderare oxå (jorå, det är mycket nu-haha) och har faktiskt hunnit köpa lite tyg där. Myrorna var ett bra tips.
    Har en till fråga;
    Tänkte sy överdrag till "matstolskuddarna". Tänkte mig något tyg som går att torka av men som inte är vaxduk. Vad heter den tygsorten?

  • Jalapeno

    MG har ofta stuvar från fabriker. Du hittar samma tyger på tex HM och de är ju inte kända för fantastisk kvalitet direkt. Vissa tyger från MG har däremot varit jättefina. Jag är så glad att jag äntligen hittade deras färgglada blommiga tyg på vit botten på syfestivalen. Det är tjockt, bra och verkligen lättsytt.


    Småkottarna skrev 2008-12-17 22:22:20 följande:
    loppan1984 skrev 2008-12-17 22:10:44 följande:
    Jag har handlat en hel del från MG och än så länge inte varit missnöjd med någonting. Tycker dock att de kan sänka sin frakt lite då den kostar lika mkt som en meter tyg, men brukar försöka att inte småhandla utan köpa ett antal meter på en gång istället.
  • Småkottarna

    Tyras föräldrar skrev 2008-12-17 23:00:08 följande:


    MG har ofta stuvar från fabriker. Du hittar samma tyger på tex HM och de är ju inte kända för fantastisk kvalitet direkt. Vissa tyger från MG har däremot varit jättefina. Jag är så glad att jag äntligen hittade deras färgglada blommiga tyg på vit botten på syfestivalen. Det är tjockt, bra och verkligen lättsytt.
    Ja självklart är ju alltid kvaliten olika även i samma butiker. Däremot måste jag säga att tygerna jag köpt från MG har varit mycket mjukare och bättre att sy i än jofotex dubbelt så dyra elefanter.
  • GOBLIgobli

    Småkottarna skrev 2008-12-17 22:01:39 följande:


    GOBLIgobli skrev 2008-12-17 21:22:45 följande:
    Jag tolkar det som vänster på plagget. Någon här som vet säkert?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)