• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • car

    Funderar över att sy kjol i velour med mudd i midjan.

    Funderar över om man ska göra kjolen rak eller lite klockad

  • Godingmamma

    isema: Meedoms byxor är ganska väl tilltagna. Ett par jag sydde i storlek 80, osäker dock om det var form 1 eller 2, passar fortfarande sonen över rumpan och nu använder han 92-98 i köpebyxor!

  • Småkottarna

    car skrev 2008-12-18 15:41:22 följande:


    Funderar över att sy kjol i velour med mudd i midjan. Funderar över om man ska göra kjolen rak eller lite klockad
    Jag sydde en kjol i landskapstyget för ett tag sedan, gjorde den ganska rak uppe id rumpan och sedan lätt klockad nertill. Den blev ursöt!
  • car
    Småkottarna skrev 2008-12-18 15:51:07 följande:
    car skrev 2008-12-18 15:41:22 följande: Jag sydde en kjol i landskapstyget för ett tag sedan, gjorde den ganska rak uppe id rumpan och sedan lätt klockad nertill. Den blev ursöt!
    just det. Har ju sett den

    den blev ju jättfin. Den ser lång ut, är den det?
  • isema

    Tackar för svaren! Tror nog att jag får ta in Form 1 på bredden. Mätte precis dottern över rumpan och hon är ca 60 medan byxorna är ca 76 i stl 80! Tycker att det är ganska fint när byxorna sitter åt lite över lilla rumpen och sedan lite fluff kring benen

    AMDA: Var på POP och såg jättefina kjolar. Precis den som jag såg finns inte på nätet men den liknade denna. www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx

  • nr1

    ang meedom, om man syr stl 68 enligt boken är de nästan som stl 74 i affären, och som sagt höga i midjan så korta av om du ska ha mudd.
    Form 1 är bra för stretchiga tyger och form 2 för bomullstyger (tycker jag) fast snyggt med lite extra fluff kring benen.

  • AMDA

    isema skrev 2008-12-18 15:54:38 följande:


    Tackar för svaren! Tror nog att jag får ta in Form 1 på bredden. Mätte precis dottern över rumpan och hon är ca 60 medan byxorna är ca 76 i stl 80! Tycker att det är ganska fint när byxorna sitter åt lite över lilla rumpen och sedan lite fluff kring benen AMDA: Var på POP och såg jättefina kjolar. Precis den som jag såg finns inte på nätet men den liknade denna. www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr...
    ????? jag letar ingen kjol
  • isema

    AMDA: Nu blev det lite knasigt! Din och Car's presbild är INTE helt olika Gör ett nytt försök.

    Car:Var på POP och såg jättefina kjolar. Precis den som jag såg finns inte på nätet men den liknade denna. www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr... om det var till barn du menade

  • AMDA

    isema skrev 2008-12-18 16:50:23 följande:


    AMDA: Nu blev det lite knasigt! Din och Car's presbild är INTE helt olika Gör ett nytt försök.Car:Var på POP och såg jättefina kjolar. Precis den som jag såg finns inte på nätet men den liknade denna. www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr... om det var till barn du menade
    hihi förstod att du blandat ihop oss hihi men tack ändå för tipset blir nog att jag syr en sån kjol till dottern
  • Småkottarna

    car skrev 2008-12-18 15:54:23 följande:


    just det. Har ju sett den den blev ju jättfin. Den ser lång ut, är den det?
    Tack!
    Ehm... nu minns jag inte hur lång jag gjorde den i cm, men den går ungefär till under knäna på en 2½ åring.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)