• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • ZyzterZäta
    fru fogeby skrev 2009-02-10 16:25:27 följande:
    kan man ha interlock som halsmudd på en tröja i strl 116?tröjan är med svarta ärmar så jag skulle vilja ha i svart hals med men har ingen svart mudd hemma,endast vit samt svart interlock..
    Absolut. Det funkar utmärkt. Jag gjorde en krage av vanlig trikå igår och det funkar utmärkt.
  • Lilltå

    lilllinda skrev 2009-02-10 11:22:57 följande:


    Sitter med 40 graders feber, andra dagen nu jag som eg hade mycket tid att spendera vid symaskinen denna veckan. Förra veckan blev det inget för då var jag + dottern sjuka sönd-onsd även då feber men inte lika hög som nu.Får försöka glädja mig med att jag har paket fr tygpyssling och jofotex som är på väg.
    här är en till som är sjuk. Ja, eller 4 för alla barnen är också dåliga. Jag har legat i sängen mest hela dagen och sambon har fått vabba. Han är frisk än så länge iaf. Har funderat på att plocka fram virknål och garn men jag orkar inte riktigt. Jag har också paket på väg från Jofotex men jag gissar att jag får en avi även om jag hoppas att de trycker ner paketet i lådan.
  • lilllinda

    Ni som beställt rosa kaniner, har ni fått orderbekräftelse? Jag har fortf inte fått ngn...

  • fru fogeby
    ZyzterZäta skrev 2009-02-10 16:45:20 följande:
    Absolut. Det funkar utmärkt. Jag gjorde en krage av vanlig trikå igår och det funkar utmärkt.
    ok..då kanske jag kör på det ialf..
    Tygbindeberoende!
  • hypatia

    lilllinda skrev 2009-02-10 16:53:21 följande:


    Ni som beställt rosa kaniner, har ni fått orderbekräftelse? Jag har fortf inte fått ngn...
    Det ska komma en orderbekräftelse direkt, så om du inte har fått någon har det blivit något knas. Jag har skickat ett meddelande till dig i inboxen.
  • Catwomen07

    Stratus skrev 2009-02-10 11:08:42 följande:
    Johnny visade mig den plommonlila som kommer som elefanter så småningom. Jättesnyggt!
    [/citat]

    Jasså... Det lät ju jättefint och dyrt *stirrar i den tomma plånboken*. Brukar det alltid komma så här mkt tyg på en vår som man typ bara måste ha?? Ni som varit med ett tag?

    Sen en ytterligare fråga om tvillingnål. Har köpt en för strech, men undrar om det finns med olika bredd mellan nålarna? Tycker att min är för smal :(

  • yrväder

    Catwomen07 skrev 2009-02-10 17:57:07 följande:


    Stratus skrev 2009-02-10 11:08:42 följande:
    Johnny visade mig den plommonlila som kommer som elefanter så småningom. Jättesnyggt! [/citat] Jasså... Det lät ju jättefint och dyrt *stirrar i den tomma plånboken*. Brukar det alltid komma så här mkt tyg på en vår som man typ bara måste ha?? Ni som varit med ett tag? Sen en ytterligare fråga om tvillingnål. Har köpt en för strech, men undrar om det finns med olika bredd mellan nålarna? Tycker att min är för smal :(
    näe, det brukar inte komma så här mkt, det är mest det att nu är det mer än en som gör nya tyger, och så lyckas dom synka, så allt kommer på samma gång...
  • fru fogeby
    yrväder skrev 2009-02-10 17:59:53 följande:
    Catwomen07 skrev 2009-02-10 17:57:07 följande: näe, det brukar inte komma så här mkt, det är mest det att nu är det mer än en som gör nya tyger, och så lyckas dom synka, så allt kommer på samma gång...
    kanske nån som upptäckt denna tråd och inser att pengar finns att tjäna på oss?
    Tygbindeberoende!
  • ZyzterZäta
    fru fogeby skrev 2009-02-10 18:06:38 följande:
    kanske nån som upptäckt denna tråd och inser att pengar finns att tjäna på oss?
    Det känns nästan som en komplott ibland
  • Mimmi 71

    Catwomen07 skrev 2009-02-10 17:57:07 följande:


    Stratus skrev 2009-02-10 11:08:42 följande:
    Johnny visade mig den plommonlila som kommer som elefanter så småningom. Jättesnyggt![/citat]Jasså... Det lät ju jättefint och dyrt *stirrar i den tomma plånboken*. Brukar det alltid komma så här mkt tyg på en vår som man typ bara måste ha?? Ni som varit med ett tag?Sen en ytterligare fråga om tvillingnål. Har köpt en för strech, men undrar om det finns med olika bredd mellan nålarna? Tycker att min är för smal :(
    Det finns åtminstone två olika bredder - tror de ligger på 2,5 och 4 mm
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)