• Meryl

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 8

    Livet är inte rättvist...
    Här samlas vi som förlorat våra älskade små och som nu kämpar för att få syskon till dem. Vi har av olika anledningar svårt att bli gravida och sorgen över det förlorade barnet blandas med sorgen över barnlösheten.

    Det är hemskt att se hur många vi är som är "dubbelt drabbade" på detta sätt och det enda positiva är att vi inte är ensamma i vår kamp! Här samlas vi för att dela med- och motgångar.

    Varmt välkommen!

    ...alla ni som kämpar och ni som äntligen har lyckats.

    Våra gamla trådar;
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26463287.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29386988.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m32881987.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35424384.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38580899.html


    Jag har haft en ängel i min famn
  • Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 8
  • Amis

    Lycka till Puttelina. Hoppas på många fina ägg nästa vecka.

    Cachet vad skönt att allt går bra och du känner dig omhändertagen.

    Tiago:Kram till dig.

    Ego: Mensen blev 10 dagar sen. Om 3 veckor börjar jag spraya igen. Hoppet är lågt och paniken växer i kroppen. Tänk om det aldrig lyckas?

  • Kyoko

    Hej alla tjejer i det vackra men något kalla vädret.

    Kan bara skriva under på det Ma lu säger. Kan någon med förutsättningar som jag bli med barn då kan fler bli det. Vår väg - för er som inte vet det och som behöver lite uppmuntran - innehåller:
    - En balanserad translokation (vilket innebär att vår son dog och vi riskerar att varje graviditet slutar så illa)-
    - Ålder (40 i år)
    - IVF/PGD (vilket ytterligare försämrar % då man går in och punkterar ägget vid analys).
    - Mannens något bekväma spermier.
    - Ett förlorat barn
    - Ett mf
    - 4 ivf/pgd försök (varav två avbrutna)
    - Avslag på fler försök men krävde ett sista (som tur var)
    - 7-8 års försök att få barn

    Allt detta har nu äntligen resulterat i att vi sitter här med en underbar liten unge i vår famn Och jag är just nu världens lyckligaste mamma.

    Så tjejer kan jag vi med våra usla förutsättningar lyckas så tror jag att många kan göra det. Det gäller bara att inte lyssna på alla förståsigpåare som tycker hit och dit. Säger att är det inte dags att ge upp, eller har ni funderat på adoption och dyl.

    (Obs. jag har absolut INGET emot adoption men har man förlorat ett biologiskt barn i födseln så hamnade saken i ett litet annat ljus för mig - men det är för långt att gå in på just nu)

  • mojsan

    Tack Kyoko & Ma lu för att ni delar med er & ger oss andra hopp!!!

    ÄP på måndag kl.9.30,håll tummarna!!!

    Kramar....

  • mera

    Puttelina - lycka till på måndag!!!

    Kyoko, tack för att du delar med dig av din historia - det ger alltid hopp att få höra andra som haft det svårt och då blir jag riktigt riktigt innerligt glad när det går bra!

    Tummeliten - håller med dig nu borde det vara vår tur!

    Trevlig helg allihop

  • Amis

    Puttelina: Lycka till på måndag

    Kyoko: Hur mår lilla sessan Bonnie? Jätte fint namn ni valt förresten passat henne perfekt

  • mera
    Amis skrev 2009-04-16 22:45:56 följande:
    Lycka till Puttelina. Hoppas på många fina ägg nästa vecka.Cachet vad skönt att allt går bra och du känner dig omhändertagen.Tiago:Kram till dig.Ego: Mensen blev 10 dagar sen. Om 3 veckor börjar jag spraya igen. Hoppet är lågt och paniken växer i kroppen. Tänk om det aldrig lyckas?
    Amis jag känner så igen mig i det du skriver om hoppet...men jag antar att vi fortsätter för att vi just hoppas? Och det är så många som hoppas med oss. Jag hoppas för dig och för er andra i tråden så kanske vårt hopp tillsammans kan bli lite starkare
  • Centurion

    Hej alla!

    Jag måste få kräkas lite

    Min närmaste vän som har 3 barn, som snart ska flytta ihop med en man med 3 barn. Hon vill absolut inte ha fler barn just nu, hon har tom avslutat förhållanden för att hon inte velat ha fler barn är givetvis olyckligen gravid Jag är skitledsen för hennes skull men tycker ändå att det är klantigt. Hon var precis i glappet mellan p-piller och sätta in spiral och blir trots försiktghetsåtgärder gravid. Fan vad bajs det känns att någon som inte vill ha barn blir gravid trots allt. blä blä blä, fan det är nog första gången jag känner mig riktigt misslyckad


    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Meryl
    Centurion skrev 2009-04-18 16:02:10 följande:
    Hej alla!Jag måste få kräkas lite Min närmaste vän som har 3 barn, som snart ska flytta ihop med en man med 3 barn. Hon vill absolut inte ha fler barn just nu, hon har tom avslutat förhållanden för att hon inte velat ha fler barn är givetvis olyckligen gravid Jag är skitledsen för hennes skull men tycker ändå att det är klantigt. Hon var precis i glappet mellan p-piller och sätta in spiral och blir trots försiktghetsåtgärder gravid. Fan vad bajs det känns att någon som inte vill ha barn blir gravid trots allt. blä blä blä, fan det är nog första gången jag känner mig riktigt misslyckad
    Huha fy vad jobbigt! Jag förstår precis! Fick ju själv värsta "knäcken" när svägerskan var "uberfertil".. Stor kram till dig!!!
    Jag har haft en ängel i min famn
  • Meryl

    Tummeliten07 - håller tummarna!
    Har inte läst ifatt allt men jag tänker på er alla och skickar massor med kramar till er alla!!!!

    Här går det framåt, tar en dag i taget men tittar jag tillbaka känns det som om tiden gått rätt fort ändå. Är i v 11+3 idag. Var på inskrivn på spec-MVC i veckan och nu på fredag blir det KUB-test. Känner mig lite spänd inför det.


    Jag har haft en ängel i min famn
  • Amis

    Centurion hej har tänkt på dig. Det var länge sen Förstår din frustration. Självklart är det knäckande. Förra veckan hälsade jag på en mamma med en 2,5 och en3 månaders, på fredag 1 årskalas med en hel del ungar och på söndag en 1, 5 åring + en 1 månadersbebis. Jag var helt slut det tog på krafterna verkligen att vara glad och visa intresse. Speciellt med tanke på att bara några dagar tidigare hade vårt FET misslyckats... eller det blev inte ens ett FET.
    Hur går det för dig cent?

    Cachet: En dag i taget . lycka till på fredag

Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 8