• TindraellerLeon

    sjukhus dieten!!!!

    Hallo alla vackra människor..

    här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

    jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

    enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

    SOPPAN!

    2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

    krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

    denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

    det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

    DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

    DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

    DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

    DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

    DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

    DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

    DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

    efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

    man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

    vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

    lycka till alla

  • Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • angelika sjödin

    En fråg som kanske ställts tidigare:
    Gröna bönor??


    Patrik 4mars -06, Theresia 27aug -07 & Andreas 24nov -08, skulle aldrig byta bort mitt liv
  • bakeacake
    angelika sjödin skrev 2009-04-23 09:23:24 följande:
    En fråg som kanske ställts tidigare:Gröna bönor??
    Det står gröna bönor på förpackningen, finns både frysta, eller konserv..
  • Göteborgsbruden

    Inne på 6:e dagen nu, bara imorgon kvar.. ska bli lite gott att äta vanlig mat igen. Men ska köra 1 vecka till sen med början måndag lr torsdag nästa vecka. -5,4 kg hittills iaf.


    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • angelika sjödin
    bakeacake skrev 2009-04-23 09:26:07 följande:
    Det står gröna bönor på förpackningen, finns både frysta, eller konserv..
    så det står gröna bönor. får kolla i affären. Va tycker ni om soppan? Går alla ner i vikt?
    Patrik 4mars -06, Theresia 27aug -07 & Andreas 24nov -08, skulle aldrig byta bort mitt liv
  • Göteborgsbruden
    angelika sjödin skrev 2009-04-23 09:29:16 följande:
    så det står gröna bönor. får kolla i affären. Va tycker ni om soppan? Går alla ner i vikt?
    Jag tycker soppan är god
    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • L J K

    Jag tänkte oxå köra med denna soppa, tänkte börja om 2 veckor när jag ätit färdigt mina bantningstabletter. Hur mycket har ni gått ner då?


    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Amelia och Akilles betyder ALLT för oss♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Busbebis

    angelika sjödin skrev 2009-04-23 09:29:16 följande:


    så det står gröna bönor. får kolla i affären. Va tycker ni om soppan? Går alla ner i vikt?
    ja den är god, men jag skippade att ha i nudlar när jag gjorde omkok nu, de blev så slemmiga och mosiga efter ett tag. Tänkte att man kan köra dem brevid istället och lägga i allt eftersom. Jag är inne på min banan och mjölkdag och har gått ner 2.2 hittills.
  • Fridayyy

    Någon som har ca 5-7 kgs övervikt och gått ner det på en vecka?? Jag har några sista kilon kvar och tycker bara det står still på vågen fast jag äter bra. Funderar på att testa denna soppa. Står man ut en vecka? Får man äta hur mycket soppa som helst??

  • annaoedvin

    Är sugen på att testa detta.. MEN jag har testat de flesta metoder (som så många andra), gått ner i vikt, för att sedan lägga på mig allt plus lite till när jag slutat. Är detnågon i tråden som testat och klarat av att hålla vikten efteråt? Vill inte göra om samma misstag igen...

  • Vilda Tiger
    annaoedvin skrev 2009-04-23 18:33:11 följande:
    Är sugen på att testa detta.. MEN jag har testat de flesta metoder (som så många andra), gått ner i vikt, för att sedan lägga på mig allt plus lite till när jag slutat. Är detnågon i tråden som testat och klarat av att hålla vikten efteråt? Vill inte göra om samma misstag igen...
    En jättebra fråga! Det undrar jag med... För man kräver ju mindre mat ju mindre man är, så om man minskar fem kg i vikt så kan man ju inte äta lika mkt som man gjorde innan dieten, för då går man ju upp till den vikt man startade på igen.
Svar på tråden sjukhus dieten!!!!