• Missy Cat

    Phil & Ted syskonvagn del 14

    Phil & Ted syskonvagn del 14


    Välkommen till 14:e Phil and Ted´s tråden!


    OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

    Hur funkar Phil and Ted´s?

    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

    Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

    Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

    E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

    Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

    Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

    Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

    Demofilm av en sport V1

    " target="_blank">



    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

    Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix 

    BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

    BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14
  • UllaBella
    Då är jag inte illa omtyckt iallafall ;)
    Det behöver du nog inte oroa dig för!
  • UllaBella
    lillronya skrev 2009-07-26 11:49:12 följande:
    Velar just nu på om jag ska köpa en begagnad P&T på blocket, om jag ska köpa en utgående färg som också verkar finnas en del på blocket eller om jag ska köpa en alls. Vilka svåra val man kan ha.
    Haha ja ibland är det svårt du!
    När du bestämt dig skulle jag nog satsa på en med utgående färg om det inte skiljer så mkt i pris med beg. då du ju har garanti på en ny. Är det hela vagnen eller bara dynorna som har en utgående färg? Är det bara dynorna är det ju lättare att fixa än färgen på hela vagnen och då kan det ju vara ett alternativ att köpa en bättre beg. om det känns viktigt med rätt färg. Sånt är viktigt för många av oss, så det säger jag inget om
  • lillronya
    UllaBella skrev 2009-07-26 12:09:05 följande:
    Haha ja ibland är det svårt du! När du bestämt dig skulle jag nog satsa på en med utgående färg om det inte skiljer så mkt i pris med beg. då du ju har garanti på en ny. Är det hela vagnen eller bara dynorna som har en utgående färg? Är det bara dynorna är det ju lättare att fixa än färgen på hela vagnen och då kan det ju vara ett alternativ att köpa en bättre beg. om det känns viktigt med rätt färg. Sånt är viktigt för många av oss, så det säger jag inget om
    Tror att det är hela vagnen som är utgående, men jag har för dålig koll.
    Den heter graffitti.... Röd fattar jag det som.

    Färgen kan vara nog så viktig.
    Vill kanske inte allra helst ha röd, men är det en sån jag hittar till bäst pris så blir det nog en sån.

    Ska börja med att åka till butik och provköra iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • BubbelGuppie

    röd graffitti är faktiskt jätte fin fick min häromdagen från köpbarnvagn.se är jätte nöjd med den dessutom läste jag att varje graffitti är unik då själva graffitti mönstret skiljer sig eftersom tyget inte är klippt lika på nån vagn.

  • BubbelGuppie

    shira skrev
    Finns ju massa P&T på E-bay. Kanske är ett sätt att kringgå de reglerna?

    nej det är ju samma regler där när det är företag då p&t har sagt till återförsäljarna i uk att de inte får exportera till sverige pga priserna för p&t kan bli stämda av de svenska agenterna som förlorar pengar när uk skeppar till sverige. Och då kan också butikerna i uk bli stämda i slut änden. har brevet från pramworld där de förklarar detta www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45748682.html
    för jag ställde en fråga om det men ingen som svara , men nu har jag ju en från kopbarnvagn.se som sagt

  • Annagalenpanna

    Hörrni tjejer!

    Hur långt innan BF beställde ni er phil and teds?

  • BubbelGuppie

    är i v15 men har ett barn sedan innan så tyckte inte det var någon fara ifall nåt skulle hända plus bra 2:a hands värde, det var ett bra pris så jag tog det istället för att vänta och se och kanske inte ha fått nån alls.

  • Annagalenpanna
    BubbelGuppie skrev 2009-07-26 14:35:50 följande:
    är i v15 men har ett barn sedan innan så tyckte inte det var någon fara ifall nåt skulle hända plus bra 2:a hands värde, det var ett bra pris så jag tog det istället för att vänta och se och kanske inte ha fått nån alls.
    Hmm vet inte när jag ska beställa. Har 10 veckor kvar till BF nu. Har en son på 1½ år, men han har en vagn och jag kommer inte packa upp PT förräns bebisen är född.
  • BubbelGuppie

    alltså så länge du har plats osv så kan man ju beställa från ett ställe som förlossningsgaranti då har man ju den säkerheten så länge man inte använt vagnen.

  • UllaBella
    Annagalenpanna skrev 2009-07-26 14:32:16 följande:
    Hörrni tjejer!Hur långt innan BF beställde ni er phil and teds?
    Vi har barn sen tidigare och väntar nr.2 så vi frågade om förlossningsgaranti på fritidsportalen och det var inga problem. Sen när vagnen väl kom bestämde vi oss att använda den redan nu som singelsulky och sälja den vi hade.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14