• RingRing

    Nya vi som försöker få syskon till våra änglar

    Välkommen alla gamla och nya till fortsättningen!



    Här får man tycka och känna och säga vad man vill utan att det blir fel.
    Ingen här inne klandrar någon annan för dess tankar.
    Alla har vi gått igenom samma hemska öde som gjort att vi kommit hit till denna tråd...



    Men nu är det dags för våra underbara änglar däruppe att få bli storasystrar/storebröder

    Så nu kör vi så det ryker



    + PLUS ÅT OSS ALLA +



    Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26901686.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29786350.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35155057.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38102012.html


    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41097915.html
    BIM lista så vi har koll på varandra
    www.familjeliv.se/Forum-10-20/m41187392.html


    Du kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak....
  • Svar på tråden Nya vi som försöker få syskon till våra änglar
  • Camilla D

    Malin F: Tack! Mitt avslag slutade för två veckor sedan, men jag tror jag vill låta mensen komma igång regelbundet först.
    Tog det lång tid för er att bli gravida innan? Eller är det svårare efter en sån här upplevelse?
    Jag håller alla tummar att ni snart blir gravida!
    Kram!

  • RebeccaR

    Har sett att det är ett par-tre st som är gravida här inne... Ville bara kika in och hälsa er välkomna i "vi som väntar syskon till våra änglar"-tråden...
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44869185.html

    Alla ni andra är så klart också välldigt välkomna dit ni med, fortare än ögat!

    KRAM


    *Ängeln Aaron* Lilla Turid och bebbe i magen
  • Malin F
    Camilla D skrev 2009-06-21 20:48:25 följande:
    Malin F: Tack! Mitt avslag slutade för två veckor sedan, men jag tror jag vill låta mensen komma igång regelbundet först. Tog det lång tid för er att bli gravida innan? Eller är det svårare efter en sån här upplevelse? Jag håller alla tummar att ni snart blir gravida! Kram!
    Med dottern försökte vi sju månader och med sonen försökte vi i tio månader. Nu har det snart gått sju månader igen och jag tror nog inte att det har betydelse för fertiliteten om barnet lever eller ej. Mår man dåligt psykiskt (som vi alla gör mer eller mindre) så tror jag att det kanske kan ta längre tid. Det är ju mycket som ska stämma och man kan ju bara lyckas en gång per månad.... för egen del så känns hoppet låångt borta
    ~Cornelia~ängeln Vide~
  • ica003

    Tack för tips. Jag vill egentligen kunna låta andra ställa saker...men det blir liksom löjligt när det står dubletter av saker..i början uppskattade jag det..och gör det väl delvis fortfarande att folk minns..men men..japp ska snacka med mamma...

    jag vet att jag är väldigt dåligt på att kommentera er andra..jag är inte sporadiskt...men ni finns i mina tankar...tråden finns i mina tankar och vetskapen om att nya tillkommer och en del får stanna här alldeles för länge.


    Gather ye rose-buds while ye may - Robert Herrick
  • MrsCharlotte

    Hej alla...

    Jag miste min Elliot 17/3-09. Vet inte om jag är redo för ett syskon till Elliot än, men jag vill så gärna ha fler barn, och vi hade förberett oss till 100% att bli föräldrar, och jag vet inte om jag kan gå tillbaka till den jag var förut. Jag är förälder och känner mig trasig inuti. Tror inte jag kan känna mig "normal" igen förrän jag får vara "aktiv" förälder (om ni förstår hur jag menar). Vi använder inget skydd nu när vi börjat ha sex igen för vi tänker att "blir vi gravida så är det meningen". Men nu undrar jag: Är det så att mensen är väldigt oregelbunden i början efter förlossningen? Tidigare har min mens varit väldigt regelbunden, och nu har jag haft mens en gång sen förlossningen och skulle haft mens igen i lördags men den har inte kommit.... jag vill inte få falska förhoppningar om att det kan va en liten bebis som växer där inne. Hur har det varit för er? Har ni haft regelbunden mens efter förlossningen?

  • anniloo

    välkommen alla nya! beklagar att era små inte fick stanna... camillad: vi väntade 2,5 veckor innan vi försökte att få ett syskon, efter att avslaget slutat. misscharlotte: min mens har varit väldigt oregelbunden allt från 20-35 dagars cyklar efter förlossningen. men om jag var dig så skulle jag testa, det kan ju vara ett litet pyrer där inne=) hoppas!

  • Camilla D

    Idag fick jag min första mens. Har haft på känn att den var på g, märkte symptom efter avslaget slutade.
    Vill nog ha den en gång till innan vi börjar försöka.
    Men nu känns det som ett pyttelitet steg närmare försöken i alla fall.

    Misscharlotte: Nu vet jag ju inte alls hur det blir efter denna förlossningen, men efter att jag fött mina andra tre barn så har mensen varit regelbunden direkt. Vet inte om det är skillnad nu eftersom jag bla inte ammat.

  • golla28

    Jag vill också börja i bebisverkstan...sitter och väntar på att mensen ska komma tillbaka efter förlossningen. Vill gärna ha den en gång innan vi börjar tillverka en liten bebis. Jag vill ha en liten nu!

  • AnnCharlotte86

    Jag har en fråga..Kan mensen strula lite efter förlossningen? Alltså, vara oregelbunden? För nu är jag inne på BIM+5, och det är inte så jag vill ha det nu! Hände ett misstag i början av juni, alkohol+sorg=katastrof....Men kan det strula? Jag låter hemsk nu, jag vet!

Svar på tråden Nya vi som försöker få syskon till våra änglar