• 060810

    Epilepsitråden 9

    Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

    Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".
    Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest.

    Schnappi i magen: Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal. Vi bor i Knislinge i Skåne.

    AnnaSC: Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

    Mopsan: Lusken född juli 2004, Lamictal, Falköping Skaraborg

    Triplet lady: Joar född juni 2008. Medicinerar med kortison och Sabrilex. Bor utomlands.

    Myran 2008: Myran född Augusti 2008. Medicinerar med Fenemal, Sabrilex + genomgår Synachten behandling. Bor i Göteborg.

    Smuliz: Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

    lillis23: Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Absenor och Iktorivil. Bor i Värmland.

    Happy2: Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

    MrsEkka: Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil och Tegretol. Bor i Dalarna.

    Per Se: dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

    Eldo: D född 2003. Trileptal, Iktorivil, Lamotrigin. Bor i Skåne.

    Eela: M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

    Tjiho!: Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

    Kryztina: Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

    Morrisey: Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

    Busfrömamman: Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

    olle04: Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

    Little fisch: Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-11 15:41
    Länk till vår sida med info och länkar bla.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

    Länk till vår träff-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html

  • Svar på tråden Epilepsitråden 9
  • Morrisey
    Mopsan skrev 2009-08-24 23:29:22 följande:
    bara en nyfiken fråga hur kommer det sig att ni inte har assistans? som du skriver är det en rätt så krävande sammling av diagnoser och jag är verkligen inte hemma på allt detta med VB och assistans osv.
    Beror på att han bara är 14 månader ännu, men assistans blir det längre fram. Ska börja kolla upp det under hösten.
    ♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
  • Mopsan

    Nu är vi på sjukhuset igen. blev ambulans på morgonen han var minuter ifrån att lägga ytterligare ett status på listan. Nu har vi instalerat oss på barnmottagningen igen och i skrivande stund sitter jag i mitt älskade rökrum och dricker energi dricka man ska hålla på rutinerna
    Det är självaste fan att det ska behöva vara såhär. vill att de ska ta fram ett piller som de säger att svälj det här så behöver du aldrig ha ett anfall igen och behöver inte ta en massa andra mediciner som ger dig de ruskiga biverkningarna. Jag är trött på det här. jag vill ha tillbaka min son nu! Vi lämnar den lille galne psykotikern med massa anfall här och tar med oss våran goa Lusk hem och bara glömmer det här förbannade året. Jag vill inte behöva vara här jag vill sitta i köket hemma och käka frukost och köra iväg honom till dagis hämta hem en glad lusk och gå ut i stallet och greja med hans häst och åka på western tävlingar jag vill ta mig fan inte sitta här jag vill inte!

  • marre 84

    vi har fult VB men vi har precis sökt om asisstent åt sonen som är 22 månader
    och de timmarna kommer vi föräldrar ta från början sen får vi se...
    jag vill gärna gå tillbaka till mitt jobb efter ett tag...

  • Smuliz
    Mopsan skrev 2009-08-25 08:47:12 följande:
    Nu är vi på sjukhuset igen. blev ambulans på morgonen han var minuter ifrån att lägga ytterligare ett status på listan. Nu har vi instalerat oss på barnmottagningen igen och i skrivande stund sitter jag i mitt älskade rökrum och dricker energi dricka man ska hålla på rutinerna Det är självaste fan att det ska behöva vara såhär. vill att de ska ta fram ett piller som de säger att svälj det här så behöver du aldrig ha ett anfall igen och behöver inte ta en massa andra mediciner som ger dig de ruskiga biverkningarna. Jag är trött på det här. jag vill ha tillbaka min son nu! Vi lämnar den lille galne psykotikern med massa anfall här och tar med oss våran goa Lusk hem och bara glömmer det här förbannade året. Jag vill inte behöva vara här jag vill sitta i köket hemma och käka frukost och köra iväg honom till dagis hämta hem en glad lusk och gå ut i stallet och greja med hans häst och åka på western tävlingar jag vill ta mig fan inte sitta här jag vill inte!
    Nej usch... Stackars er. Ja kan fortfarande inte fatta, en helt frisk unge som PANG får en satans massa otäcka anfall och läkarna hittar inget! Nä nu får dom ta tag i det hela. Det MÅSTE ju vara nåt!!
  • 2små2stora
    Mopsan; Fy sjutton Har de kollat hans b-vitamin nivåer? Om man har för lite B-vitamin så kan man krampa och då funkar inte vanliga EP-mediciner.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mopsan
    2små2stora skrev 2009-08-25 12:16:43 följande:
    Mopsan; Fy sjutton Har de kollat hans b-vitamin nivåer? Om man har för lite B-vitamin så kan man krampa och då funkar inte vanliga EP-mediciner.
    Ne det tror jag inte ska höra med dem bra tips! väntar på läkaren nu. Känner mig smått förvirrad just nu dock. Lusk klättrar ju på väggarna så jag bestämde att ta ut ungarna på sjukhus området så de fick springa av sig. helt plötsligt kommer en sköterska och hämtar oss säger att dr är på väg och att vi sen får åka hem.
    så nu om något behöver jag gå in i pitbull mode för det verkar som att vi ska bli hemskickade utan ens så mkt som ett blodprov taget! och så få jag kännslan av sköterskorna osv att jag bara är här och tar upp en plats helt i onödan liksom.
    Fan när jag ringde in till barnmed i morse och berättade så var ordern omgående ring ambulans och nu när jag är här med belsebub så nej då gör vi ingenting. helvete vad irriterad jag börjar bli nu det är bra.
  • 060810

    Men Mopsan då!!! Fan att det ska va så här för Lusken!!
    Det är skit att de inte gör något när man kommer in. Är ju som när jag kommer in med Mino och de tittar honom i halsen, öronen och lyssnar på lungorna!!
    Man blir galen!!!
    Tänker på er och hoppas verkligen ni får stanna kvar och att de tar prover, bra det där med b-vitamin! Det ska jag med kolla upp om de tagit sånt prov på Mino!

  • Mopsan
    060810 skrev 2009-08-25 14:19:59 följande:
    Men Mopsan då!!! Fan att det ska va så här för Lusken!!Det är skit att de inte gör något när man kommer in. Är ju som när jag kommer in med Mino och de tittar honom i halsen, öronen och lyssnar på lungorna!!Man blir galen!!!Tänker på er och hoppas verkligen ni får stanna kvar och att de tar prover, bra det där med b-vitamin! Det ska jag med kolla upp om de tagit sånt prov på Mino!
    DOM HAR INTE ENS GORT DET! Däremot har de vägt honnom OCH emlat honom två ggr men sen tagit bort. Är ju inte som att jag vill stanna jag vill att de ska göra nånting kanske tom tala om hur eeg:t gick på DS som vi gjorde 10-11 juni! vill inte vara här men vill ju att de ska göra nånting men nej vill de skicka hem en är ju det likamed att nej vi vill inget göra! bra schnappi nu börjar du reta upp mig här fortsätt fortsätt
  • 060810

    Ska göra mitt bästa!!
    Men ni borde få stanna för obs. eftersom han var nära status tycker jag och borde de inte göra mer när ni kom in med ambulans??
    Alltså för mig är ambulans lika med livshotande!!

    Åh blir så ledsen att de inte gör mer. Så ni har suttit där i snart 7 timmar och inget har hänt?? Det är ju fan värre än här känns det som! Åh jäkla skit och mög!!
    Nä nu måste jag hämta min "solstråle" på dagis, men tänker på er!!
    Hoppas Mino är en solstråle idag i a f!

Svar på tråden Epilepsitråden 9