• minnapinna

    Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3

    Här kommer vår fabulösa fortsättningstråd!

    "Mammor i Luleå brukar ju vara himla bra på att hålla liv i trådarna, gå på mammafikor och ha det allmänt trevligt. Så alla som väntar smått under årets kallaste månader kan känna sig välkomna, alla andra också som känner för det! ;)

    BF-tråden där alla kan skriva in sitt BF och ändra hej vilt efter tycke och smak är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44256253.html

    Presentationstråden där alla kan skriva om sig själv så vi kan hålla koll på varandra är:

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m44617269.html

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44717208.html

    Mycket nöje! =)"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 19:52
    krao BF 3/8 (första barnet) - Ivar född 21/8
    Jennybenny BF 26/8 (andra barnet) - Troy född 19/8
    Emmiss BF 4/9 (första barnet) - Nelly född 15/9
    Bowlingbruden (Mari) BF 4/9 (första barnet) - Matteus anlände 10/08
    Mikkaan (Mikaela) BF 8/9 (första barnet) - Nova kom den 6/9
    nathen BF 20/9 (första barnet)
    Pärla77 BF 1/10 (första barnet)
    Betzo (Bettan) BF 9/10 (tredje barnet)
    sok (Maria) BF 9/10 (andra barnet)
    wozah (Åsa) BF 11/10 (första barnet)
    londonfredrika (Fredrika) BF 16/10 (andra barnet)
    Diadem BF 17/10 (andra barnet)
    mymemlan(Emily)BF 23/10 (första barnet)
    Lulefilur (Magdalena) BF 23/10 (första barnet)
    Sinne BF 24/10 (första barnet)
    minnapinna (Minna) BF 5/11 (andra barnet)
    Elskliiing (Lina) BF 8/11 (andra barnet)
    MrsDif (Camilla) BF 11/11 (första barnet)
    IssaBL (Isabelle) BF 15/11 (första barnet)
    MK84 (Malin) BF 2/12 (andra barnet) - en till pojk tror dom =)
    mijamarijan (Maria) BF 3/12 (första barnet)
    fiasan (Sofia) BF 4/12 (fjärde barnet)
    Merde(Maria) BF 10/12 (första barnet)
    Perdy(Pernilla) BF 11/12 (första barnet)
    Bonnevier (Linda) BF 16/12 (första barnet)
    Joslai (Josefin) BF 20/12 (första barnet)
    mariamoln (Maria) BF 27/12 (första barnet)

    BF listan 2010:

    Holana (Anna) BF 3/1 (andra barnet) Väntar en liten tjej! Amanda:)
    Snart mamma igen BF 25/1 (tredje barnet)

  • Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3
  • snart mamma igen

    ja Grattis här åxå mk ganska överaskande från att ha gått o trott att de ska bli en pojke..så tittar en liten tjej ut ist

  • krao

    Grattis MK! Äntligen, men lätt värd de senaste dagarnas väntan gissar jag :)

  • Mymemlan

    Nu har jag fått hem min bärsjal, men jag fattar inte hur jag ska knyta den och jag fick hem en beskrivning med bilder ju?! Jag är nog trög..

  • snart mamma igen
    Mymemlan skrev 2009-12-03 15:42:28 följande:
    Nu har jag fått hem min bärsjal, men jag fattar inte hur jag ska knyta den och jag fick hem en beskrivning med bilder ju?! Jag är nog trög..
    de tar tid att lära sig att knyta..
    ang de så har vi fått tillbax våran sjal som vi hade till Filippa tri-coti.. behövs inte knytas.. o sååå underbar var den så den kommer förhoppningvis bli fint till kommande krabat åxå Vet en gång när Filippa inte var så nöjd.. då stog jag o bakade 100lussebullar till stortjejens klass o där hängde hon nöjd hela tiden Nice
  • Emmiss

    Grattis MK ! :) :)

    Har börjat fundera på detta med sjal, Nelly hatar babybjörnen, dom gångerna vi provat iaf, så funderar på att prova något annat ? En enkel sjal UTAN massa tjorv och olika knytningar osv, enkelt vill ja ha det. För min rygg och kropp orkar knappt bära runt henne längre...

  • Sinne

    MK: Grattis! :)

    Emma: Men attans, du glömde ju prova min! Jag kan ta med den nästa gång vi ses så du får prova. Det är inte alls så avancerat som det ser ut. Jag trodde aldrig jag skulle idas tjorva med det där men det tar max 5 min att få på den och få ner ungen :D

    Mymemlan: Jag tyckte instruktionerna jag fick med var tjorviga och dessutom på engelska, så jag googlade fram instruktioner. Kändes som det var lättare att fatta på nätet :)

  • snart mamma igen
    Emmiss skrev 2009-12-03 17:34:05 följande:
    Grattis MK ! :) :)Har börjat fundera på detta med sjal, Nelly hatar babybjörnen, dom gångerna vi provat iaf, så funderar på att prova något annat ? En enkel sjal UTAN massa tjorv och olika knytningar osv, enkelt vill ja ha det. För min rygg och kropp orkar knappt bära runt henne längre...
    tri-cottin behövs inte knytas alls.. de är två tygstycken som man trör i kors avlastar rygg suveränt.. ibland kändes de inte knappt att man bar på henne överhuvudtaget
  • Sinne

    snart mamma igen skrev 2009-12-03 17:48:38 följande:


    tri-cottin behövs inte knytas alls.. de är två tygstycken som man trör i kors avlastar rygg suveränt.. ibland kändes de inte knappt att man bar på henne överhuvudtaget
    Ahaa! Den hade ju jag tänkt köpa först :) Verkar hemskt enkelt, men det blev en moby wrap istället.
  • minnapinna

    sinne,
    visst är mobyn bra? I love it.

    Emmiss,
    jag rekommenderar den. Man knyter alltid på samma sätt.

Svar på tråden Höst- och vintermammor i Luleå 2009/2010 del 3