• Meryl

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 10

    Livet är inte rättvist...
    Här samlas vi som förlorat våra älskade små och som nu kämpar för att få syskon till dem. Vi har av olika anledningar svårt att bli gravida och sorgen över det förlorade barnet blandas med sorgen över barnlösheten.

    Det är hemskt att se hur många vi är som är "dubbelt drabbade" på detta sätt och det enda positiva är att vi inte är ensamma i vår kamp! Här samlas vi för att dela med- och motgångar.

    Varmt välkommen!

    ...alla ni som kämpar och ni som äntligen har lyckats.

    Våra gamla trådar;
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38580899.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41813299.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26463287.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44479135.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29386988.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m32881987.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35424384.html

  • Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 10
  • Meryl
    Grattis ica!! Underbart!!
    Jag har haft en ängel i min famn
  • ica003

    Tack allihopa :)
    Hoppas det är väldigt smittsamt ;)

  • Tummeliten07

    ICA, vännen - GRATTIS till plusset (hoppas också att det smittar!)! Du har nio månader på dig att fatta! Underbart - detta ger också mig hopp...

    Amis: Ska göra en s k antagonistbehandling utan nedreglering, så därför tar jag dels en hormonspruta som gör att äggprod stimuleras och dessutom en spruta för att äggen inte ska släppa. Perioden är kortare, ca två veckor. De gör detta för att testa något annat i o m att jag nu hunnit bli 40 år och att det blev betydligt färre ägg förra behandlingen jmf med den för ett drygt år sen. Man vill ta tillvara de hormonnivåer min kropp själv producerar för att få till ett bättre resultat. Dessutom blir det bättre kvalitet på äggen med den här metoden i min ålder.

    För mig har det gått åt pipan oavsett vad jag tänkt, så nu tänker jag målfokusera och vara positiv. Alla har vi våra egna sätt...

    Kram på er alla!

  • ica003

    Intressant det där med att jag har 9 månader att fatta. igår sa jag till maken att innan har det känts typ "äh skippa graviditeten, ta hit bebisen med en gång" för man har ju känt sig mer än redo lixom. men nu är jag faktiskt väldigt glad att vi har så lång (?) tid på oss att ställa in oss. kanske låter knäppt...

  • Fjärilsmamma

    GRATTIS ICA!!! Underbara nyheter.
    Om två veckor får jag testa... Det är alltid den värsta tiden, denna väntans tid.

  • Tummeliten07

    Är bara så ledsen och misströstar idag - tror inte att vi får något fler barn... Känns som den eländiga mensen kommer snart och det är alldeles för tidigt!- skulle vara om en vecka. Orkar inte med sådant som inte går enligt plan. BLÄ!!!

  • Cat79

    Tummeliten07: jag hoppas så att mensen inte ska behöva komma denna gång och du får inte ge upp ännu! du är så värd ett plus nu :) Styrkekramar!

  • Tummeliten07
    Cat79 skrev 2009-11-10 20:13:32 följande:
    Tummeliten07: jag hoppas så att mensen inte ska behöva komma denna gång och du får inte ge upp ännu! du är så värd ett plus nu :) Styrkekramar!
    Vad snäll du är - man misströstar emellanåt. Lite mer hopp idag, då jag varit på IVF-kliniken och fått instruktioner för sprutstarten.

    Fortfarande ledsen... Saknar vår lilleman också... Och alla runt ikring en bara blir gravida, precis som jag vill bli!
Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 10