• Callina

    Tietzes syndrom - ni som haft det

    Hur länge har ni haft det? Hur behandlade ni det? Är det risk att det blir kroniskt om man börjar jobba för tidigt? Jag har varit sjukskriven i 2 veckor för detta och får fortfarande rejält ont när jag gör något fysiskt, som att gå en promenad, plock ur diskmaskinen eller liknande. Det krävs alltså inga rejäla krafttag för att jag ska känna smärta. Det är meningen att jag ska börja jobba på måndag men känner mig tveksam. (jag är i alla fall nästan säker på att det är detta eftersom jag blev sjukskriven för "inflammation i mjukdelarna mellan revbenen" och allt jag läser om Tietzes stämmer överens med detta)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-28 21:54
    Kan tillägga att det ÄR en säker diagnos. Har varit på upprepade läkarbesök sedan första inlägget.
  • Svar på tråden Tietzes syndrom - ni som haft det
  • Callina

    Hej - tyvärr är jag inte bättre alls. Men förlora inte hoppet för din egen skull, det vanligaste är att det faktiskt går över. Själv kämpar jag fortfarande med att acceptera att det är kroniskt. Lycka till och jag ska hålla tummarna för dig.

  • 20111227

    Det är inte lätt för vanliga läkare att behandla TS, men det är lätt för Kinesisk akupunktur att behandla den.

  • Callina

    Jag har provat kinesisk akupunktur men för mig hjälpte det tyvärr inte.

  • 20111227
    Callina skrev 2012-02-08 22:00:26 följande:

    Jag har provat kinesisk akupunktur men för mig hjälpte det tyvärr inte.


    Det finns några gör kinesisk akupunktur men de inte har tillräcklig kunskap, så är det viktigt att välja rätt.
  • Callina
    20111227 skrev 2012-02-09 07:25:17 följande:
    Det finns några gör kinesisk akupunktur men de inte har tillräcklig kunskap, så är det viktigt att välja rätt.
    Ja jag vet, jag har bla varit hos en av Sveriges mest kända kinesiska akupunktörer Dr Nie, och även andra så jag har verkligen provat, tro mig.
  • Callina

    Herregud vad jag är trött på det här nu :-/

  • Callina
    Lillalla skrev 2012-04-10 17:50:43 följande:
    Har du provat att gå till en osteopat? www.osteopatforbundet.se/page3.php
    NEJ, och det är faktiskt nästa steg nu, har inte så mycket hopp längre men har inte gett upp. Har hört många med olika problem som faktiskt blivit hjälpta. Dock verkar just Tietzes vara obotligt
  • Lillalla

    Jag gick hos osteopat då jag hade ont i/runt svanskotan och ilningar i benen. Som bland annat sjukgymnast inte hade fått ordning på. Med väldigt skonsam, upprepad osteopatisk behandling blev jag i stort sett fri från besvär! Nu några år senare kan jag få lite ont i svanskotan om jag sitter flera timmar bara. Men det är nog bra att underhålla med nån behandling då och då, så jag ska nog boka en tid framöver.

    Har du hunnit besöka en osteopat än?

  • Callina

    Nej - jag har inte kommit dit än. Det ligger lite längre fram enligt min läkare.
    Härligt att det hjälpte för dig :)

  • Rody

    hej,Callina,jag skulle villja ha kontakt med angående tietzes syndrom.hur kan jag hitta dig?mig kan du hitta pa facebook.jag heter baicus rodica.skulle vara tacksam om vi kunde prata om det.kanske vid det här läget,du mår bra hoppas jag.själv har jag gjort allt,men slipper inte smärtan.

  • Ev95
    Rody skrev 2018-01-28 11:52:24 följande:

    hej,Callina,jag skulle villja ha kontakt med angående tietzes syndrom.hur kan jag hitta dig?mig kan du hitta pa facebook.jag heter baicus rodica.skulle vara tacksam om vi kunde prata om det.kanske vid det här läget,du mår bra hoppas jag.själv har jag gjort allt,men slipper inte smärtan.


    Hej!! Har nu haft tietzes i 6 månader.. hur har det gått för dig?
Svar på tråden Tietzes syndrom - ni som haft det