• Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 7
  • Saarraa
    SysterBus skrev 2009-09-29 16:41:55 följande:
    Är det någon som hunnit vara på 18 månaders kontroll än? Vi fick kallelse till början av november. Skall bli kul, var ju evigheter sen sist... Jobbigt med sprutan bara nu när hon blivit så stor att hon förstår lite mer... Det går jättebra för Tove på dagis nu, känns som hon har kommit över en tröskel. Hon kramar fröknarna, kan alla barnens namn och blir inte ledsen längre när vi hämtar henne. Hon kan fortfarande vara ledsen när vi lämnar, men inte alls på samma sätt som för någon vecka sedan.
    Vi ska dit på fredag, spännande värre :)
  • asa7702

    Hej på er! Här finns en till 08 mamma,men till två små busar. Fick mina twins den 2 april. Ska till bvc imorgon för 18 månaderskontrollen, samt sprutan. Fasar redan...gör så ont inom mig att se dom så ledsna. =(

    Var bor ni alla o när föddes era små?

    Ha det toppen...kram Åsa

  • Saarraa
    asa7702 skrev 2009-09-29 23:01:49 följande:
    Hej på er! Här finns en till 08 mamma,men till två små busar. Fick mina twins den 2 april. Ska till bvc imorgon för 18 månaderskontrollen, samt sprutan. Fasar redan...gör så ont inom mig att se dom så ledsna. =( Var bor ni alla o när föddes era små? Ha det toppen...kram Åsa
    Tvillingar till och med.. Hur stora var dom när dom föddes?

    Jag vet att vi har haft en tråd med vart vi bor och när vi fick.. Men den tråden har jag tappat bort :P Men jag heter i alla fall Sara, 24 år och bor i Umeå. Min son heter Jonah och föddes 080331.
  • t h o w e
    asa7702 skrev 2009-09-29 23:01:49 följande:
    Hej på er! Här finns en till 08 mamma,men till två små busar. Fick mina twins den 2 april. Ska till bvc imorgon för 18 månaderskontrollen, samt sprutan. Fasar redan...gör så ont inom mig att se dom så ledsna. =(Var bor ni alla o när föddes era små?Ha det toppen...kram Åsa
    hej och välkommen!

    Thowe heter jag är 23 år och bor i Sthlm.
    Har en Wille född 080421
  • Linsenstinsen
    asa7702 skrev 2009-09-29 23:01:49 följande:
    Hej på er! Här finns en till 08 mamma,men till två små busar. Fick mina twins den 2 april. Ska till bvc imorgon för 18 månaderskontrollen, samt sprutan. Fasar redan...gör så ont inom mig att se dom så ledsna. =(Var bor ni alla o när föddes era små?Ha det toppen...kram Åsa
    hej hej!
    Linda heter jag och min Emilia är född 080429..
  • SysterBus
    asa7702 skrev 2009-09-29 23:01:49 följande:
    Hej på er! Här finns en till 08 mamma,men till två små busar. Fick mina twins den 2 april. Ska till bvc imorgon för 18 månaderskontrollen, samt sprutan. Fasar redan...gör så ont inom mig att se dom så ledsna. =(Var bor ni alla o när föddes era små?Ha det toppen...kram Åsa
    Hej
    Kristina heter jag, 28 år och mamma till Tove född 080425. Bor i Göteborg.

    Vart bor du själv?
    Hur var det att vara gravid med två? Kom de tidigt eller gick du tiden ut?
    Tove föddes 25/4 -08!
  • asa7702

    Hej på er alla!

    Det var ganska kämpigt att vänta två samtidigt. Jag gick upp en hel del i vikt,samt fick otroligt mycket vatten i kroppen. Fick gå med sandaler på vintern så inga skor passa mig..haha! Va extremt jobbigt mot slutet att ligga ner. Men...nu är dom iaf ute o det är jag glad för. =) Flickan som då kom först vägde 2230 o var 45 lång. Pojken som jag tyvärr fick ta akut kejsarsnitt med vägde 2780 o var 48 lång.

    Jag gick hela 38+2 veckor. Så va ganska nöjd. =)

    Har era förlossningar gått bra? Vad vägde era små?

    Förresten...vi bor utanför lund. =)

    Trevlig helg på er tjejer..kram från oss

  • SysterBus
    asa7702 skrev 2009-10-02 17:16:19 följande:
    Hej på er alla!Det var ganska kämpigt att vänta två samtidigt. Jag gick upp en hel del i vikt,samt fick otroligt mycket vatten i kroppen. Fick gå med sandaler på vintern så inga skor passa mig..haha! Va extremt jobbigt mot slutet att ligga ner. Men...nu är dom iaf ute o det är jag glad för. =) Flickan som då kom först vägde 2230 o var 45 lång. Pojken som jag tyvärr fick ta akut kejsarsnitt med vägde 2780 o var 48 lång. Jag gick hela 38+2 veckor. Så va ganska nöjd. =)Har era förlossningar gått bra? Vad vägde era små?Förresten...vi bor utanför lund. =)Trevlig helg på er tjejer..kram från oss
    Ja det var ju inte dåligt att du gick så länge.
    Min förlossning gick jättebra. Blev igångsatt i v 40+3 pga lite fostervatten och tillväxthämning. Hon vägde 2520g och var 47cm och mådde bara fint när hon kom.
    Tove föddes 25/4 -08!
  • SysterBus

    Här har Tove åkt på ännu en förkylning... Feber har hon och hostan som precis blivit bättre har blivit värre igen. Men det är väl så här hösten kommer vara... trist {#lang_emotions_undecided}

    Alla ni som börjat jobba. Hur mycket jobbar ni? Jag går på 100% nu eftersom Martin är arbetslös. Men det känns alldeles för mycket. Får inte träffa Tove någonting ju. Jag hoppas på att kunna ta 2 veckor semester runt jul och få lite kvalitetstid med familjen iaf. Och så fort Martin fått jobb kommer jag gå ner i tid.


    Tove föddes 25/4 -08!
Svar på tråden Vi från tråden som väntat barn i April och nu fått vår älskling del 7