• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 9
  • Rimfolina

    luz: Nej! Usch och fy, jag tycker att det är sååå fruktansvärt att höra hur ni en efter en drabbas av cancer i familjen och hur ska det då inte kännas för er som drabbas!? Skickar den största kram som finns!

    Ester är också en skitunge som är överallt. Idag när jag gjorde middag ryckte hon ut stekpannan med glaslock ur skåpet och locket gick sönder. Sen har hon lyckats trampa på en glasbit så hon steppade runt och blodade ner. Har ingen aning om huruvida det kom in nåt glas i foten men hon har då steppat vidare utan gråt efter att vi tvättat och plåstrat om.

    Skulle kommentera en massa men jag har verkligen INGET minne. Hoppas att ni har förståelse... Har haft ett par veckor av Losec, Panodil, Canesten och allmän sömnbrist, underbart!

  • jeng

    Luz,
    Usch fy blä!
    Hoppas verkligen att det går bra för er!!

    Här sitter jag och är pissarg på vinterkläder. Köpte ju strl 86 till Ted på tradera för några månader sen. Han hade då 86 i sina vanliga kläder redan, och 80 i butiken såg ju så litet ut. Ja, de rekommenderade också 86. Jaha. Kollade inte så noga på det när det kom hem i posten, men nu tog jag fram det för att kolla om det gick att lämna med till dagis. Då är det APstort. Jag menar nu inte att han ser lite pucko ut i det, utan att jag kommer inte få byxorna att sitta uppe, och jackan går ner till knäna. Det ser ut som det passar grannens 3åring ungefär! Funderar på om han kan ha det nästa vinter istället, eller om tage kan ha det på sin andra vinter... Men skitirriterad blir jag. Ännu mer irriterad blir jag när jag inser att det är jätesvårt att hitta 2delat i mindre storlek. För overall på Ted funkar ju inte. Testade overall igen idag, strl 80. Den är alldeles för lång i ben och ärmar, men jättetajt i kroppen... Vad göra? sy egna???

  • goshheidi

    Ååååååhh! Vilka ljuvliga chokladbollar! Tack igen för receptet!! Hälsa din kompis att de är de godaste kokosbollar jag oxo någonsin ätit. Jag rullade bara fem bollar och sprarar resten av smeten tills imorgonkväll, för då är jag säkert lika sugen igen :)
    Användarnamnen är små för mig.

    Rimfo, ojoj. Våra små skitungar. De verkar vara i en ålder nu då de är busigare än nånsin :) F gör oxo en massa bus. Han trycker på knapparna på dvd spelaren fast han mycket väl vet att han inte får, han knycklar till persiennerna fast han vet att han inte får göra det heller, han rycker ut stöpseln till golvlampan vilket han a b s o l u t inte får göra. Tror han söker uppmärksamhet på det sättet. Och allt dethär hinner han göra på ett par minuter. Så när jag märker att han börjar busa så går jag in med honom på hans rum o leker jag aktivt en stund med honom där. Vet inte om det hjälper, men jag inbillar mig själv att det gör det :)

  • goshheidi

    jucea, ojdå....så tråkigt :/ är det höst eller vinterkläder. Är det vinter så kanske han hinner ha dem än i år. Här brukar det vara jättekallt ända in i mars och det är ett halvår dit... Och är det höstkläder så kanske han hinner ha dem på våren om de är extremt stora?

  • RosaNapp

    luzorsus: nä, fy. Hoppas det går bra för henne.

    As favorit just nu är att dra ut allt han hittar i köksskåpen. Han går igenom dom metodiskt och är där på ett kick när jag lyfter bort honom. Är han tyst så vet jag var jag kan hitta honom .

    Användarnamnen är normalstora för mig.

  • S u s s

    Luz - Ojojoj vad hemskt! Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Hoppas på goda resultat av behandlingarna iaf.

    Jucea - Overaller är väldigt olika i modellerna beroende på märke. Didrikssons - långsmala modeller. Name it - breda kortbenta modeller. Reima - Breda med sitter bra på de flesta, tack vare resår i midjan, Polarn är nog stora i allmänhet, osv.
    Ni kan kanske gå runt och kika, klämma och utnyttja öppet köp?

    Detta lärde vi oss förra vintern. Vår smalsticka till dotter kan typ bara ha didrikssons. Utan att det sitter som ett åbäke på stackarn.

  • goshheidi

    Jucea, jag köpte reima tec overall i storlek 86 till F och den är jättestor, men han kan ha den om jag viker upp ärmarna. PoP:s overall stl 80 sitter som en handske just nu. Han har stl 86 i bodyn men 80 i byxor. Lång överkropp, korta ben :)

  • goshheidi

    RosaNapp :) Det att de blir tysta är en fantastisk grej. När F är knäpptyst så sitter han vid dvd spelaren :) Sen när man kommer på honom så vänder han sig snabbt om och skiner som värsta solen. Rackarunge! :) Ibland kommer han åt volymknappen och råkar vrida volymen på nästan fullt. Då blir han rädd och börjar gråta stackarn. Men ändå måste han dit och pilla, minst en gång per dag :)

  • Kvack

    Luz: så hemskt. Saknar ord. Hoppas att dom kan få den att krympa eller nåt då så att du kan ha kvar din mamma i några år till.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 9