• PetraD

    påhopp om albaner i radio

    med anledning av matchen mellan sverige och albanien ikväll så har en viss radiokanal gjort en låt som de tror ska psyka albanerna så sverige har större chans...
    tycker det vore helt ok om de skrev en låt till sveriges fördel, om det inte vore så att det var påhopp
    själv har jag klagat till dem och hoppas fler gör det
    www.rixfm.com/webbradio/&id=4823

  • Svar på tråden påhopp om albaner i radio
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-16 23:31:45 följande:
    jag har inte sagt att de är ok... inte alla iallafall... visst finns de som är, men då beror ju på vad som sägs/sjungs......
    det var ju du som drog till med knasiga anledningar att det är något annat om svenskar sjunger om svenskar, att denna låten om albaner är kortare (vad nu än det har med saken att göra??) o.l.. alltså hycklar du, tycker du det är påhopp med den låten så borde du tycka alla nidlåtar är det, alla norges/danmarkshistorier etc, etc.. och snälla du, lär dig skillanden på påhopp och humor, påhopp är när man avsiktligt kränker någon, nidlåtar är menad som humor, även fast denna humor kanske inte alltid passar alla...
  • Glamour1
    PetraDeliu skrev 2009-10-16 23:37:08 följande:
    jag känner mig inte påhoppad, jag känner att den är ett påhopp mot albanerna... verkligen INTE samma sak
    Du kanske tycker att det är påhopp mot albanerna men jag tror faktiskt att dem flesta inte bryr sig.......
  • WhiskeyRiver
    PetraDeliu skrev 2009-10-16 23:37:08 följande:
    jag känner mig inte påhoppad, jag känner att den är ett påhopp mot albanerna... verkligen INTE samma sak
    Men varför? Knarkar din albanske man varje dag? Luktar han lök? Om inte, vad är problemet liksom?
  • Access of Evil

    Om man tyckte den (t)ramsan var rolig då måste man varit inskruvad i en grotta och just upptäckt värden, skratta man dessutom så vet jag inte varifrån ni kommer...

    Är det så här?
    "knark" hahahha "kan inte språket" *gap flabbar* "luktar lök" *LOL kan inte behärska mig längre*.............. isåfall platsar ni på zoo så man får beskåda er

  • smoothiz

    Access of Evil skrev 2009-10-18 18:01:23 följande:


    Om man tyckte den (t)ramsan var rolig då måste man varit inskruvad i en grotta och just upptäckt värden, skratta man dessutom så vet jag inte varifrån ni kommer...Är det så här? "knark" hahahha "kan inte språket" *gap flabbar* "luktar lök" *LOL kan inte behärska mig längre*.............. isåfall platsar ni på zoo så man får beskåda er
    o ja, och med din attityd så verkar ju du så himla mycket mer vettigare och klokare än alla andra, du verkar ju inte ens förstå att alla är vi födda med olika former av personligheter och därmed olika former av humor?... fan det är mycket jag tycker är helt knasigt att andra tycker, men att antyda att alla som inte tycker som jag är stenåldersmänniskor eller platsar på zoo?? give me a break, hela din attityd är lika barnslig som våran humor tydligen
  • PetraD
    Glamour1 skrev 2009-10-17 21:13:11 följande:
    Du kanske tycker att det är påhopp mot albanerna men jag tror faktiskt att dem flesta inte bryr sig.......
    jag tycker det är ett påhopp ja mot albanerna, men om de flesta andra inte bryr sig är ju deras sak. alla får tycka vad de vill
  • PetraD
    smoothiz skrev 2009-10-17 18:36:19 följande:
    det var ju du som drog till med knasiga anledningar att det är något annat om svenskar sjunger om svenskar, att denna låten om albaner är kortare (vad nu än det har med saken att göra??) o.l.. alltså hycklar du, tycker du det är påhopp med den låten så borde du tycka alla nidlåtar är det, alla norges/danmarkshistorier etc, etc.. och snälla du, lär dig skillanden på påhopp och humor, påhopp är när man avsiktligt kränker någon, nidlåtar är menad som humor, även fast denna humor kanske inte alltid passar alla...
    jag tycker verkligen att det är skillnad om svenskar sjunger om sig själva än om några andra
    hade tyckt albanienlåten var mer ok om varit albanerna själva som sjungt den
    i en kortare låt finns ju mindre att sjunga...........
    men alltså borde det ju vara upp till var och en om man tycker det är en nidlåt eller inte eftersom alla har olika humor
  • PetraD
    WhiskeyRiver skrev 2009-10-17 22:26:28 följande:
    Men varför? Knarkar din albanske man varje dag? Luktar han lök? Om inte, vad är problemet liksom?
    nej, det gör han verkligen inte
    men även om han gjorde det så är ju inte påhopp mot MIG.. (som jag skrev att jag inte känner mig påhoppad)
    jag känner att det är ett påhopp mot albanerna ja, men jag är inte alban. sen var det ju mot albanien och min man är inte därifrån, så inget med att vara något påhopp mot oss att göra.....
  • PetraD

    Access of Evil skrev 2009-10-18 18:01:23 följande:


    Om man tyckte den (t)ramsan var rolig då måste man varit inskruvad i en grotta och just upptäckt värden, skratta man dessutom så vet jag inte varifrån ni kommer...Är det så här? "knark" hahahha "kan inte språket" *gap flabbar* "luktar lök" *LOL kan inte behärska mig längre*.............. isåfall platsar ni på zoo så man får beskåda er
    precis..
    t.ex.; fattar inte vad det är med knark som är roligt...
  • PetraD
    smoothiz skrev 2009-10-18 18:21:00 följande:
    Access of Evil skrev 2009-10-18 18:01:23 följande:
    o ja, och med din attityd så verkar ju du så himla mycket mer vettigare och klokare än alla andra, du verkar ju inte ens förstå att alla är vi födda med olika former av personligheter och därmed olika former av humor?... fan det är mycket jag tycker är helt knasigt att andra tycker, men att antyda att alla som inte tycker som jag är stenåldersmänniskor eller platsar på zoo?? give me a break, hela din attityd är lika barnslig som våran humor tydligen
    visst är alla födda med olika personligheter och humor och dte tycker jag är bra
    men vad är det som säger att något är t.ex. påhopp då??? när är det bestämt att det är just påhopp?? när precis alla tycker samma??
Svar på tråden påhopp om albaner i radio