• Danitra

    Vem är FLs BÄSTA bloggare? - Finalen!


    Nu är det dags! FLs bästa bloggare ska utses!
    Under två dagar har man kunnat nominera sina favoritbloggare och nu har dom tio med flest nomineringar gått vidare till den här finalen. Ta dig tid att kika in hos dom alla - dom har kommit så här långt av en bra anledning!
    Det enda kravet har varit att man är medlem på familjeliv.se så ämnena varierar stort mellan bloggarna. Det är alltså helt upp till dig som röstar att avgöra vad som gör en blogg bäst. Ge jättegärna en motivering i tråden, du kan även passa på att nämna bloggar som du inte röstat på men som är värda att nämnas.
    Omröstningen kommer avslutas tisdagen den 3/11 kl. 20.00.
    Dom tre bloggare med flest röster kommer bli tilldelade en "dekal" från Familjeliv.se som man kan pryda sin blogg med. På det viset kan alla läsare som tittar in få veta hur uppskattad bloggen är! 
    Här är finalisterna:
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är FLs BÄSTA bloggare? - Finalen!
  • Nhelia

    Väldigt intressant diskussion kring bloggar och tävlingar! Som tävlingens lite udda deltagare med min syblogg tycker jag att det är otroligt kul att ändå ha fått lite röster.

    Som den insnöade synörd jag är så läser jag mest andra sybloggar, men efter den här tävlingen har jag flera andra bloggar att följa också (även om jag varit trogen läsare av i allafall två andra bloggar i tävlingen). Jag har dock inte gjort någon reklam för tävlingen i min blogg, kanske för att ha det som ursäkt för mina något få men naggande goda röster

  • Beckah82

    Fast vänta lite... den här tävligen heter "FLs bästa BLOGGARE" inte FLs bästa blogg.

    Den handlar alltså om just de saker som Danitra nämner. Det kanske inte handlar helt om innehållet och kvalitén utan mer om förmågan att locka och hålla kvar läsare.

    Det är skillnad på att SKRIVA och att BLOGGA. Dessa två ord är absolut inte synonyma.

    Lite som med böcker. Det är inte de tunga välskrivna böckerna av hög kvalité som säljer. de intelligenta, genomtänkta och rena böckerna.

    Nej det är de lättsamma böckerna som säljer, de som är skrivna för att passa den grå massan.´Enkla böcker.

    Liza Marklund skriver inte för att få Nobelpriset. Hon vinner inte priset i kvalié på innehållet, men i en tävling om vem som kan sälja bäst klarar hon sig ganska bra.

    Det är skillnad på att skriva kvalitétsböcker och att skriva säljande böcker.


    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • Beckah82
    Lady Dahmer skrev 2009-11-03 09:32:24 följande:
    fast vänta lite.... ni syftar väl ändå inte på den HÄR bloggröstningen? För att påstå att jag är känd eller stor är ju att stretcha en hel del med sanningen. Jag ÄR ju en okänd liten bloggerska. Det är väl skitkul att jag får uppmärksamhet på sveriges största familjeforum? Annars håller jag med. Det är verkligen skittrist att det alltid är samma jävla bloggar som nomineras. Och det är skandal att bloggar som kissies vinner i en kategori. Jag skulle kunna hitta femtio obskyra småbloggare som är tio gånger kaxigare (genuint, inte en falsk fasad) än henne.
    Precis

    I just den här tävlingen ÄR det ju 10 små okända bloggar som får ett par minuter i rampljuset på en av Sveriges största sajter

    Så denna tävlingen är väl kanonbra ur det perspektivet.

    Jag har runt 800-1000 läsare per dag och 80-90 prenumeranter = LITEN blogg. Men visst, sen finns det ju ännu mindre bloggar som bara läses av bloggarens sambo, syster, bästis och en granne också typ... men det betyder ju inte att min blogg är sgtor för det.
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • Bonanza
    Beckah82 skrev 2009-11-03 11:23:07 följande:
    Fast vänta lite... den här tävligen heter "FLs bästa BLOGGARE" inte FLs bästa blogg. Den handlar alltså om just de saker som Danitra nämner. Det kanske inte handlar helt om innehållet och kvalitén utan mer om förmågan att locka och hålla kvar läsare. Det är skillnad på att SKRIVA och att BLOGGA. Dessa två ord är absolut inte synonyma. Lite som med böcker. Det är inte de tunga välskrivna böckerna av hög kvalité som säljer. de intelligenta, genomtänkta och rena böckerna. Nej det är de lättsamma böckerna som säljer, de som är skrivna för att passa den grå massan.´Enkla böcker. Liza Marklund skriver inte för att få Nobelpriset. Hon vinner inte priset i kvalié på innehållet, men i en tävling om vem som kan sälja bäst klarar hon sig ganska bra. Det är skillnad på att skriva kvalitétsböcker och att skriva säljande böcker.
    Ja, jag säger inte emot dig. Jag tycker bara oftast att det är trist att det är så det fungerar.
  • nollåtta

    Alltså. Jag tycker LD:s blogg är bra och välskriven, har kollat in en del andra bloggar också. Bonanza som jag tenderar att ha svårt för i forumen vart jag glatt överraskad av, fantastiskt bra blogg! Dock förstår jag inte vad en del gör i tävlingen. Intetsägande, skrivna med ett språk och smilyes som en fjortis skulle använda sig av, massa malande om vilken mat man käkat osv osv. Framförallt skriva med ett trist språk som iallafall gör mig totalt ointresserad av att fortsätta läsa. Vill man verkligen framställa sig så? Jag förstår inte..

  • linjes

    Jag läser både LD o Beckahs båda är bra men LD vinner för hon skriver inte massa bvc siffror,det är lite trist att läsa tyvärr..

  • Kaxmaja
    nollåtta skrev 2009-11-03 12:57:18 följande:
    Alltså. Jag tycker LD:s blogg är bra och välskriven, har kollat in en del andra bloggar också. Bonanza som jag tenderar att ha svårt för i forumen vart jag glatt överraskad av, fantastiskt bra blogg! Dock förstår jag inte vad en del gör i tävlingen. Intetsägande, skrivna med ett språk och smilyes som en fjortis skulle använda sig av, massa malande om vilken mat man käkat osv osv. Framförallt skriva med ett trist språk som iallafall gör mig totalt ointresserad av att fortsätta läsa. Vill man verkligen framställa sig så? Jag förstår inte..
    Vilken tur att ingen tvingar dig att läsa min blogg Och ang mat så var det blodpudding som ej finns i detta land därför ett väldigt ovanligt inslag i mitt lilla fjortisliv
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • treungar

    OK tar tillbaks! Trodde det avgjordes igår. Ber så hemskt mycket om ursäkt för min slarvighet!

Svar på tråden Vem är FLs BÄSTA bloggare? - Finalen!