• Bevabus

    Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2

    Här samlas alla vi som håller på och tar körkort just nu!
    Nya som gamla är välkomna för att gnälla av sig sina frustreringar, fråga frågor och skrika av sig när de äntligen har klarat det!

    Snacka på!

  • Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2
  • Pernilla3

    Jag ser pistolhotad ut på mitt körkort.

  • Bevabus

    Japp, man ska vara på vägverket en halvtimme innan med leg så att de kan identifiera en och sen tar de bilden


    VärldensbästaH skrev 2009-12-03 15:40:58 följande:
    Men vadå? tar man foto innan teoriprovet? hade jag ingen aning, bra att ni sa det
  • Stina24
    Pernilla3 skrev 2009-12-03 15:48:55 följande:
    Men du frågade inte om tiderna och vad han menade med intensivutbildning?
    Nej, det var knappt så jag hann fråga om halkan, ringde för att fråga om priset på riskettan och tänkte passa på att fråga om halkan, då sa han bara lite snabbt att jag har en lista över tider som vi kan kolla igenom nästa gång när du kommer hit.
    Funderar på om jag ska ringa dit redan imorgon och säga att jag har betalat för intensivkurs så då vill jag gärna få köra oftare än 1 gång i veckan och att jag helst vill att vi planerar och bokar in alla körlektioner + halka , teoriprov, uppkörning mm på en gång och att vi jobbar utifrån det.

    Tycker ni att jag ska göra det?
  • luckyme83
    Stina24 skrev 2009-12-03 17:09:06 följande:
    Nej, det var knappt så jag hann fråga om halkan, ringde för att fråga om priset på riskettan och tänkte passa på att fråga om halkan, då sa han bara lite snabbt att jag har en lista över tider som vi kan kolla igenom nästa gång när du kommer hit.Funderar på om jag ska ringa dit redan imorgon och säga att jag har betalat för intensivkurs så då vill jag gärna få köra oftare än 1 gång i veckan och att jag helst vill att vi planerar och bokar in alla körlektioner + halka , teoriprov, uppkörning mm på en gång och att vi jobbar utifrån det.Tycker ni att jag ska göra det?
    det tycker jag absolut att du ska göra!!
  • Stina24
    luckyme83 skrev 2009-12-03 17:15:01 följande:
    det tycker jag absolut att du ska göra!!
    Hoppas jag får chans att ta upp allt med han imorgon så det inte blir ytterligare ett stress samtal där han knappt har tid att prata.
    Förstår ju att dom har fullt upp med körlektioner,uppkörningar mm, men intensivkurs ska ju vara intensivt och inte så som det är för mig nu.
  • Pernilla3
    Stina24 skrev 2009-12-03 17:09:06 följande:
    Nej, det var knappt så jag hann fråga om halkan, ringde för att fråga om priset på riskettan och tänkte passa på att fråga om halkan, då sa han bara lite snabbt att jag har en lista över tider som vi kan kolla igenom nästa gång när du kommer hit. Funderar på om jag ska ringa dit redan imorgon och säga att jag har betalat för intensivkurs så då vill jag gärna få köra oftare än 1 gång i veckan och att jag helst vill att vi planerar och bokar in alla körlektioner + halka , teoriprov, uppkörning mm på en gång och att vi jobbar utifrån det. Tycker ni att jag ska göra det?
    ja det tycker jag verkligen!! Och har han inte tid när du ringer så får han allt ta och ringa up dig när han har tid över.
  • Stina24
    Pernilla3 skrev 2009-12-03 17:23:01 följande:
    ja det tycker jag verkligen!! Och har han inte tid när du ringer så får han allt ta och ringa up dig när han har tid över.
    Ska be han göra det om han verkar stressad, kan ju vara kul att få prata och planera lite med läraren också och inte behöva känna att man inte får sagt det man vill ha sagt.
  • vattenkanna
    Bevabus skrev 2009-12-03 17:42:01 följande:
    hur ser man skillnad på en moped klass 1 och moped klass 2? :S
    Moped klass 1 har registreringsskylt.
  • Bevabus

    danke!


    vattenkanna skrev 2009-12-03 17:58:49 följande:
    Moped klass 1 har registreringsskylt.
Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2