• Bevabus

    Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2

    Här samlas alla vi som håller på och tar körkort just nu!
    Nya som gamla är välkomna för att gnälla av sig sina frustreringar, fråga frågor och skrika av sig när de äntligen har klarat det!

    Snacka på!

  • Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2
  • Bevabus

    oj, sry. märks det att jag har pluggat alldeles för mycket idag? haha
    menade April såklart

    Tack! Det kommer fler frågor senare ikväll


    Höstmåne skrev 2009-12-15 17:09:25 följande:
    April
  • Höstmåne
    Bevabus skrev 2009-12-15 17:10:47 följande:
    oj, sry. märks det att jag har pluggat alldeles för mycket idag? haha menade April såklart Tack! Det kommer fler frågor senare ikväll
    Haha känner igen de där man blir alldeles snurrig i huvudet efter ett tag.
  • Höstmåne
    Bevabus skrev 2009-12-15 17:30:22 följande:
    Ahaa, det är alltså personbilens tjänstevikt...alltså samma sak... Skattevikt står på reg-beviset och jag har aldrig fattat vad det är
    Jaha
  • ZXC
    Bevabus skrev 2009-12-15 16:39:26 följande:
    Fråga! Vad är det för skillnad på totalvikt, bruttovikt, tjänstevikt och maxlast? Hur vet man vilken som är vilken?
    Tjänstevikt: sammanlagda vikten av fordonet i körklart skick i tjänstevikten ingår fordonets reservhjul o verktyg, drivmedel, olja o kylarvätska och föraren.

    Maxlast: den största mängd last eller passagerare.

    Totalvikt: tjänstevikt+maxlast.

    Bruttovikt: tillfällig last/pasagerare.
  • Bevabus

    Tack


    ZXC skrev 2009-12-15 19:08:32 följande:
    Tjänstevikt: sammanlagda vikten av fordonet i körklart skick i tjänstevikten ingår fordonets reservhjul o verktyg, drivmedel, olja o kylarvätska och föraren.Maxlast: den största mängd last eller passagerare.Totalvikt: tjänstevikt+maxlast.Bruttovikt: tillfällig last/pasagerare.
  • VärldensbästaH

    Ni som också pluggar teori just nu-
    Jag har fastnat på frågorna om vilka vägskyltar som upphör respektive fortsätter att gälla efter korsningar, finns det någon princip jag kan försöka minnas gällande det??

  • Bevabus

    Jag behöver också hjälp med det... :/


    VärldensbästaH skrev 2009-12-16 08:13:22 följande:
    Ni som också pluggar teori just nu-Jag har fastnat på frågorna om vilka vägskyltar som upphör respektive fortsätter att gälla efter korsningar, finns det någon princip jag kan försöka minnas gällande det??
Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2