• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • GOBLIgobli
    Minnie69 skrev 2010-04-29 16:39:33 följande:
    7-12 tusen är bara programmet? Exklusive maskin?
    Yes! Man kan ju gråta för mindre...
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-04-29 17:47:38 följande:
    Yes! Man kan ju gråta för mindre...
    Instämmer
  • ak74

    Såg att det fanns en Janome 300E till salu på sysidan nu. Tror den gick på 8900 eller nått. Inte jättebilligt men man fick med programvara och ett par extra ramar.

  • madebyinferno

    komvertera om från ett format till ett annat när det gäller broderier - går det??


    A creative mess is better than tidy idleness
  • GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2010-04-29 21:38:00 följande:
    komvertera om från ett format till ett annat när det gäller broderier - går det??
    Ja det går, jag har tagit hem ett program som heter Pulse Ambassador och med den så öppnar man bara sitt broderi och sparar om det till rätt format.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • madebyinferno
    GOBLIgobli skrev 2010-04-29 22:36:48 följande:
    Ja det går, jag har tagit hem ett program som heter Pulse Ambassador och med den så öppnar man bara sitt broderi och sparar om det till rätt format.
    "tagit hem" låter som jag får be maken involvera sig lite eller??

    tack för tips iaf
    A creative mess is better than tidy idleness
  • ak74

    Jag kan konvertera i mitt Husqvarnaprogram och funderar på om det inte går att göra det i embird också... Har inte kollat upp det...

  • GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2010-04-29 23:31:25 följande:
    "tagit hem" låter som jag får be maken involvera sig lite eller??tack för tips iaf
    Hehe, nejdå inte denna gången. Den finns som vanlig download.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71

    Är ute efter något snyggt tribal-broderi. Någon som har tips?

    Tänkte jag skulle stygnsätta själv (hur svårt kan det vara ) men det blev inte helt hundra.

Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi