• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • madebyinferno
    GOBLIgobli skrev 2010-04-30 16:44:34 följande:
    Hehe, nejdå inte denna gången. Den finns som vanlig download.
    A creative mess is better than tidy idleness
  • Mimmi 71

    Idag har jag handlat broderier och betalt med PayPal för första gången i min liv Riktigt stolt kan jag säga. Det blev inget tribal-broderi på byxor utan något lite mer barnsligt från Embroidery Outlet. De är så härliga dessa broderier och det blev två olika sätt. Nu skall här sys byxor i helgen, men först har jag ytterligare några handdukar som skall broderas. Det blir en del handdukar och nu har jag bytt motiv från bowling till golf

  • madebyinferno
    Mimmi 71 skrev 2010-05-06 15:47:36 följande:
    Idag har jag handlat broderier och betalt med PayPal för första gången i min liv Riktigt stolt kan jag säga. Det blev inget tribal-broderi på byxor utan något lite mer barnsligt från Embroidery Outlet. De är så härliga dessa broderier och det blev två olika sätt. Nu skall här sys byxor i helgen, men först har jag ytterligare några handdukar som skall broderas. Det blir en del handdukar och nu har jag bytt motiv från bowling till golf
    du visar väl brallorna sen va??
    A creative mess is better than tidy idleness
  • Mimmi 71
    madebyinferno skrev 2010-05-06 17:36:54 följande:
    du visar väl brallorna sen va??
    Naturligtvis! Hos mig råder ingen jantelag utna blir jag nöjd så visar jag stolt upp det (hoppas nu de blir så bra som dem jag ser i mitt huvud )
  • Mimmi 71

    Är det någon som vet hur lång tid det tar för en betalning med PayPal skall synas hos motagaren? Jag är otålig med att vänta på mina broderier som jag beställd hos EmbroideryOutlet.

  • GOBLIgobli

    Ååh jag minns inte men en bankdag eller två misstänker jag iaf.


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Brooks

    Är det någon som sytt applikationer med brodermaskinen?


    Jag testade lite idag och det blir ju bra, men jag skulle egentligen vilja kunna sy dessa "löst" och sedan sy fast på ett plagg istället för att sy det på plats från början så att säga. Går att fixa det på något sätt tro?
    Idag har jag haft en dålig sydag. Haft haft tre projekt i maskinerna, alla tre har misslyckats på ett eller annat sätt. *suck*
  • ak74
    Brooks skrev 2010-05-08 18:38:01 följande:
    Är det någon som sytt applikationer med brodermaskinen? Jag testade lite idag och det blir ju bra, men jag skulle egentligen vilja kunna sy dessa "löst" och sedan sy fast på ett plagg istället för att sy det på plats från början så att säga. Går att fixa det på något sätt tro? Idag har jag haft en dålig sydag. Haft haft tre projekt i maskinerna, alla tre har misslyckats på ett eller annat sätt. *suck*
    Jag har sytt en del applikationer på brodermaskinen. Det borde inte vara några problem att sy applikationerna löst. Man kan ju brodera sk "In the Hoop-broderier" Jag har broderat många glasunderlägg på detta viset. Det man måste tänka på då är att ha vattenlöslig väv eller något bomullstyg i ramen som man broderar applikationen på. 
    Bibbi har gjort tut på hur man broderar märken. Det kanske finns på hennes hemsida nu, annars är det bara att maila henne
    Tråkigt när inget fungerar som det ska.... Vid dessa situationer ska familjen helst hålla sig undan Hoppas det funkar bättre idag!
  • Stratus

    Skulle just börja med att sucka och säga att "JAG VILL BRODEEERA", men så kom jag på att ju gjorde det bara härom veckan. Så jag säger hurra i stället. Två fiskar. En tjej som har fått bestämma tyg och broderi själv, blev kanon. Men det är inte klart än, så jag har inte bloggat om det.

    Men min brodermaskin står för närvarande på köksbordet, så jag borde passa på. (Jag flyttade in den när maken var på fiskeresa och jag var ensam hemma, han har ännu inte klagat på den, så den får stå kvar... )

Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi