• Förtjust

    Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

    Samlingsplats för blivande föräldrar i Umeåtrakten med BF ca dec 2009 - feb 2010.

    Tråd 1 hittar ni här !
    Tråd 2 hittar ni här !
    Tråd 3 hittar ni här!

    BF-/Födelsedagslista hittar ni här!


  • Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
  • Förtjust

    Grattis citronmelissen! Vilken traumatisk start. Tur att allt gick väl till slut!

  • lilla p i världen

    grattis citronmelissen! jobbigt med så orolig start men skönt att det redde upp sig och ni fått åka hem. hoppas ni mår bra!


    det blir ingen syjunta/fika för mig på onsdag - krockar med min bvc-tid.. :(
  • mamma till Viktor och William

    Grattis till alla nya bebisar!

    Här rullar det på med livet som 2-barnsförälder. Det fungerar riktigt bra med storebror även om han ibland får något svartsjukeryck.... William gör inte mycket väsen av sig och bara äter, sover och ligger och kollar runt :) Är så otroligt tacksam att han är nöjd och man får nästan dåligt samvete när man hör om er alla som kämpar med kolik och magont. Ni gör ett stordåd! Kram på er


    Älskade unge!
  • eah

    Stort Grattis till alla nya trådbebisar!

    Här har det också kommit en ny familjemedlem, Alfred föddes den 4/2 kl 18.59, 3420 g och 53 cm lång. Än så länge så flyter allt på otroligt bra och storebror har varit så snäll med lillebror, vi njuter så länge det varar :)

  • anirahtak

    Grattis eah!!

    Och vad skönt att syskonrelationen fungerar så bra mellan brorsorna både för dig eah och mamma till Viktor och William.
    Hur stor åldersskillnad är det mellan storebror och den lille i era fall?

  • eah

    tack för gratulationerna!

    katharina:
    Edvin fyllde 2 år igår, känns som en rätt så lagom åldersskillnad även om jag nog alltid trott att jag skulle ha längre mellan barnen men just nu känns det helt rätt. Tror de kommer att ha mycket nytta av varandra framöver.

  • mamma till Viktor och William

    För oss skiljer det nästan 4 år vilket känns helt perfekt för oss också Det är så skönt att han kan förstå och hjälpa till och verkligen vara storebror. Dessutom har ju hela resan varit extra kul eftersom han har kunnat förstå och längtat under graviditeten. Sen ser man ju fördelarna med den situationen man befinner sig i också. Att ha några år mellan barnen kan vara bra så man får någon som ser efter en och kanske egna kompisar och inte behöver bråka om det medan att få barn tätt är bra för att de kanske kan leka mer med varandra... Det blir som man gör det


    Älskade unge!
  • anirahtak

    Intressant att höra om åldersskillnaderna. Vi har redan nu börjat prata om när det skulle passa bäst (om man har turen att det tar sig snabbt då förstås). Och det blir ju nog mellan 2-4 år..ganska logiskt egentligen. Vi vill åka till Kanada på en större resa om 2 år på sommarhösten och då är ju hon i magen 2 1/2 och jag är egoistisk och vill INTE vara gravid på den resan.:;) Så det lär ju bli mellan 3-4 år då om vi utgår från det, så det låter bra att det också fungerar bra.. Oftast tycker man ju att de flesta har mellan 1,5-2,5 år mellan typ..

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4