• koalamom

    Vilda kottar snackar vidare V

    Vilda kottarna vårsnackar här!

    Så var det dags för femte kott-tråden, vi tjuvstartar lite i förhoppning om att våren kommer snart.

    Tre av våra kottar har blivit storasyskon och tråden har berikats med tre små flickbebisar. I sommar väntar tråden tillökning med tre små syskon igen, vi blir bara större och större! Snart är tvåbarnsmammorna i majoritet. När vi startade vår tråd under första delen av våra graviditeter var vi närmare 20 mammor med magar, vi är inte riktigt lika många men nästan.

    Våra kottar fyller 2 år på löpande band nu och snart är alla stora tvååringar!

    Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, BF 2an 1 aug -10 
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    millan84-Camilla: William 16-feb -08
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, BF 2an 22 aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, BF 2an 3 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08

    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    Och så självklart länkar till de gamla trådarna för en nostalgitripp:

    Länkar till de gamla bebis/kott-trådarna:
    1 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html
    4 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38751735.html
    5 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41847490.html
    6 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44195701.html
    7 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m46573152.html
    8 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48860229.html

    Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html


    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 18:17
    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: gbrosandmum.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-24 23:07
    En liten uppdatering av Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, Eleonora aug -10
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08, Malva 19 juni -11
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08, Matilda 11 maj -11
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, Sigrid aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08, Nils 4 april -11
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, Harry 2 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08, Idun 3 maj -11
  • Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V
  • fru Elle

    Kajsa, Molly får fortfarande maxdosen som läkaren sa till oss av lactulosen. Om du har gett honom lactulos idag så tycker jag inte att du ska klandra dig själv. Låter ju mer som det är någon slags magsjuka Wilmer har fått.

    Verkligen många som är sjuka nu, Molly har ju ingen feber idag så jag ringde och sa till dagis att hon troligtvis kommer imorgon. Det var bara fem barn på Mollys avdelning idag, resten var hemma med liknande symtom som Molly har haft nu.


    Molly 080302 och BF 100703
  • milllan84

    Usch så många som e sjuka nu, ni får alla krya på er!

    Majskrokar kan man ge från 4 mån.

    Wille var dålig i magen på dagiset idag så att det hade gått igenom byxorna, hoppas det var engångsförteelse, nej tack magsjuka!


    -=William_080216_17:59=-
  • Mica82

    hallå hallå!

    Här pratas det overaller! Alexander har en Didrikson i storlek 90 som oxå varit jättebra. men den kommer han inte kunna ha till hösten. Kommer lägga ut den på tradera nästa säsong.
    Linda 98 kommer nog vara jättestort på Filippa till hösten..och även sen vinter tror jag. Sen skiljer ju det mkt på olika märken. Molo är ganska stora har jag för mig..

    Ja jäklas var det vabbas i tråden. Helt otroligt! Det går sharlakansfeber på grannavdelningen..hoppas verkligen att Alexander klarar sig ifrån det.

    har suttit vid datorn sen kl 20 och letat inspiration till bröllopsinbjudningarna. Vilken värld det är. Vill helst hålla det ganska enkelt men ändå fint.. ska till en butik som heter My cards på fredag. Fick en rabattkupong av dem på mässan i lördags.


    ♥♥Alexander 080213♥♥
  • Wiksan

    Här vabbas det också i veckan. Selma har inte varit på dagis alls i veckan,förkyld och dålig i magen är hon, men jag och M har turats om att vara hemma.
    Linda: Förstår att det är stressande att jobbet staplas på hög och att du är ensam förälder hemma.. Jag är lite orolig över nästa vecka då M är i Stockholm hela veckan, hoppas på att Semlan gjort bort sjukdomarna den här veckan.

    Läste att februari är månaden då flest vab-dagar tas ut, känns som att man är benägen att skriva under på det. Vi får hoppas att alla vilda kottar blir pigga och friska nu!

    Nu har vi fått kontrakt på hyreslägenheten vi ville ha! Känns mkt bra, särskilt nu när vi bara behöver betala en halv dubbelhyra som det ser ut. Flyttar gör vi nästa helg, så det är snabba ryck. Är en fyra på 85 kvm. Men planlösningen är bra (förutom lite litet kök) så den känns ganska rymlig.I alla fall när man ser den utan möbler:). En lekpark på gården och diskmaskin ska bli fint att få. Så nu är det bara att börja packa igen.Sen ska vi inte flytta på 10 år. Minst.

  • Wiksan

    Mica: Angående facebook så har jag inte det. Har inte kollat in facebook alls, ligger lite efter..
    Spännande med kommande bröllopet! Kan förstå att det är skoj att planera och botanisera bland alla fina bröllopstillbehörs-grejer.

    Alex: Kul att du träffat Elin! Vi var ju grannar på hisingen. Det lustiga var att vi gick på samma folkhögskola i Skellefteå typ 10 år innan vi blev grannar i Göteborg. Hälsa henne gärna från mig!

  • lillaMallan857

    Va roligt att ni fick den lägenheten ni ville ha, Sandra! Det är verkligen ett stort meck att flytta så jag förstår att ni inte är så sugna på det igen efter denna flytten..

    Mica: Va roligt med bröllopsplaneringen! Det är verkligen en djungel när man väl försöker sätta sig in i det... finns så sjukt mycket att välja på av allt att man blir helt snurrig!!

    Jag tror inte att det var magsjuka som wilmer hade nu igår.. han var pigg och glad igår eftermiddag och kväll och det slutade att komma bajs så jag tror att det var pencillinet som förstört magen med hjälp av lactulosen som jag gett honom på natten och morgonen.. Har lämnat honom på dagis idag iaf så vi får väl se om dom ringer igen idag..


    Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Lilla Ego

    Mica: Är det MyCards vid vågmästareplatsen?? Har köpt lite grejer där, jättemysig är hon som jobbar där! Hoppas det går bra:)

    Tillbaka på jobbet nu...Filippa testar dagis igen men pappan är hemma och mår dåligt istället. Vi turas om hela familjen...=/

  • fru Elle

    Molly är fortfarande sjuk , kommer att vara hemma imorgon med. Ringde till dagis idag och sa det. Idag var det bara fyra barn där, resten är hemma och är sjuka med samma symtom som Molly.


    Molly 080302 och BF 100703
Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V