• koalamom

    Vilda kottar snackar vidare V

    Vilda kottarna vårsnackar här!

    Så var det dags för femte kott-tråden, vi tjuvstartar lite i förhoppning om att våren kommer snart.

    Tre av våra kottar har blivit storasyskon och tråden har berikats med tre små flickbebisar. I sommar väntar tråden tillökning med tre små syskon igen, vi blir bara större och större! Snart är tvåbarnsmammorna i majoritet. När vi startade vår tråd under första delen av våra graviditeter var vi närmare 20 mammor med magar, vi är inte riktigt lika många men nästan.

    Våra kottar fyller 2 år på löpande band nu och snart är alla stora tvååringar!

    Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, BF 2an 1 aug -10 
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    millan84-Camilla: William 16-feb -08
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, BF 2an 22 aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, BF 2an 3 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08

    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    Och så självklart länkar till de gamla trådarna för en nostalgitripp:

    Länkar till de gamla bebis/kott-trådarna:
    1 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html
    4 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38751735.html
    5 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41847490.html
    6 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44195701.html
    7 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m46573152.html
    8 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48860229.html

    Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html


    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 18:17
    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: gbrosandmum.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-24 23:07
    En liten uppdatering av Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, Eleonora aug -10
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08, Malva 19 juni -11
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08, Matilda 11 maj -11
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, Sigrid aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08, Nils 4 april -11
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, Harry 2 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08, Idun 3 maj -11
  • Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V
  • koalamom
    Mica: Vidar är 89cm lång och väger drygt 14kg och han har en i stl 98 men den är lång i ärmarna. (Visserligen har han en i 92 också men det är 98an vi använder mest). Axel hade en i stl 104 i samma ålder, men han var längre 93cm på sin 2års dag (januari) och 2 månader senare (mars) 95 och 3 månader senare (juni) igen 99cm...

    Ska du köpa en begagnad kan du lika gärna köpa 92 ska du köpa en ny hade jag satsat på 98, eller så budar du hem en av varje . Annars kan du ju alltid satsa på en ny Lindex fix skaljacka, finns i många fina färger. Axel o Vidar har fått varsin skaljacka med tunnare fleece foder  från lindex Outwear-kollektion som extrajacka.
    ♥axel♥ & ♥vidar♥ - gbrosandmum.blogspot.com
  • Mica82

    tack så mycket Maria för ditt utförliga svar! :) Ja det blir nog en 92:a om vi köper en från polarn. Men blir det en lindex variant så tror jag vi kör på 98.
    Vilken färg är det på Vidars 92:a? sälja ;)


    ♥♥Alexander 080213♥♥
  • Meemmee

    Pops jackor denna våren är inte alls i min smak, dystra, mörka och ser aningen tvättade ut så jag har köpt en turkos Fix skaljacka till Evelina, kanon fin i färgen... Och väldigt bra pris

    ja, detta med det som Evelina ser är inte alls kkul Kan ju inte göra nått åt det..
    Och det kan inte ha med fantasi och göra, det är något helt annat.. och det har inte och göra med att Laura föddes eller dagis för det har hållt på i ett halvår nu
    Hade liksom varit skönt att ha något att skylla på, men finns ingenting tyvärr..
    Så det känns helt underbart att vi ahr köpt denna lägenheten och så får vi hoppas att vad det nu än är hon ser stannar här!!!

    Jenny: Du kommer klara det galant


    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Evelina 080213 Laura 091211 ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) fambabunovic
  • Lilla Ego

    Jenny: Det kommer att gå braaaaa!! Man ska ha lite panik och ångest och stress på slutet, jag tror det är det som fixar den fina slutklämmen;) Åtminstone var det så med vanliga uppsatserna tycker jag

    Om ett dygn landar vi i New York! :) Har allt lite pirr i magen, är nervös för att lämna henne - på så vis är det rätt skönt att vi ska så långt bort att det inte går att vända om. 5 dygn, har bara varit ifrån henne ett dygn som längst innan. Vi har varit i Uppsala sedan söndags och det går finemang med farmor o farfar, hon kommer att bli så bortskämd...

    Vädret ser lovande ut iaf, +21 o sol hela helgen:) Ska bli skönt med lite riktig vårvärme!

  • Mica82

    Ååååh va ni ska ha det fantastiskt Linda!! Det kommer gå hur bra som helst även om ni kommer sakna bustrollet såklart! Tänk va skönt att kunna gå omkring på dagarna utan jacka! Jag hoppas att jag och min vän får lika fint väder i Barcelona!
    Önskar er en underbar resa!

    Emelie
    va otäckt för Evelina.. skrämmer det henne mycket. Vad säger hon om det hon ser? Om man nu tror på övernaturliga fenomen så sägs ju det att spökerna runt omkring oss alltid är goda och vill bara se efter oss. Barn kan visst vara extra mottagliga för sånt här..
    Men det kommer bli jätttebra när ni flyttar! När går flyttlasset?

    Maria
    är det den knalliga äppelgröna färgen? Iaf är jag jätteintresserad. :) jag har verkligen noll koll på kollektionerna. Vet iaf att det finns en grön som är mer matt och en som är stark.

    Visst var det härligt väder idag! Nu är våren nog här :)


    ♥♥Alexander 080213♥♥
  • Lucie

    Först sa vi att vi inte skulle påskpynta här hemma alls men så kändes det så tråkigt.....
    Idag när jag hämtade honom på dagis så hade de gjort påskpynt - en liten kyckling som ska hänga i riset!

    Så på hemvägen plockade RAsmus kottar och jag lite ris!
    Så ikväll har vi satt upp fjädrar i riset och rullat kottar i gulfärg som ska få en fjäder till stjärt och sen hänga i riset!
    Gud vad han tycker det är kul att pyssla!
    I söndags målade vi påskkort itll mormor och farfar som jag skicakde idag!
    Har lagt kort på FB!

    Vilket härligt väder!!!!
    Rasmus och jag är ute nu varje eftermiddag efter dagis och leker!
    Så skönt - inget mer "sitta inne i värmen väder" nu inte!

    Ja vårjackor behöver vi inte oroa oss för här inte - dels så kan han fortfarande ha den vårjackan vi köpte förra året och sen får vi kusinernas avlagda hela tiden!
    Skönt! Har inte köpt mycket ytterkläder alls till Rasmus! Några av overallerna vi haft har välinte varit senaste modet direkt hehehe men han e varm!

    I påsk bär det av till Värnamo för firande!

    Kramkrma !


    Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • koalamom
    Micaela: Nä, det är inte den äppelgröna det är en mörkare grön färg, mer klargrön,  samma som de som både Axel o Vidar hade förra våren. Då hade vi lånat en 86a till Vidar o så köpte jag en begagnad 116 till Axel på tradera. Nu är jag lite trött på den färgen har ju haft den först till Axel och sen igen 2 år senare till båda kidsen Så nu tänkte jag sälja båda

    Nu har jag de orange från förra våren till båda samt marin och turkosrutiga extrajackor från Lindex till båda. Nästa år får Vidar en klar-(mörk)blå i stl 104, under förutsättning att den passar då förståss. Vad Axel får återstår att se Annars gillar jag faktiskt den blå jackan i årets kollektion från pop, de andra är som Emelie säger lite dassiga.
    ♥axel♥ & ♥vidar♥ - gbrosandmum.blogspot.com
  • primusbarn

    Maria: Får du välja vad du köper till Axel? Jag vågar inte köpa nånting till Edvin utan hans godkännande Nu när jag skulle köpa en skaljacka till honom så vad det bara den marinblå som gällde. Konstigt nog, för annars är hans favoritfärg röd. Men men, det var bara att lyda.

  • fru jönsson

    Kan inte somna, försökt en stund nu. Attans.

    Vi var på lek o plask med Benjamin idag, han har inte velat göra övningarna de två första gångerna när Andi varit iväg med honom men idag med mig gjorde han allt med ett stort leende på läpparna. Konstigt att det kan vara så olika olika dagar. Det är samma med dansen, vissa dagar gör han allt andra inget. Nä nu sk ajag föra över lite bilder från kameran, det är perfekt att göra nu på natten i lugn o ro ;)

    Benjamin har rött skalset i 92 nu men det är jättestort på honom :)

    Vickan: 7,5kg

    B-rex: 12.0kg

    he he hon är snart ikapp ;)


    ♥ Mamma till Benjamin -08 och Victoria -09 ♥
Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V