• koalamom

    Vilda kottar snackar vidare V

    Vilda kottarna vårsnackar här!

    Så var det dags för femte kott-tråden, vi tjuvstartar lite i förhoppning om att våren kommer snart.

    Tre av våra kottar har blivit storasyskon och tråden har berikats med tre små flickbebisar. I sommar väntar tråden tillökning med tre små syskon igen, vi blir bara större och större! Snart är tvåbarnsmammorna i majoritet. När vi startade vår tråd under första delen av våra graviditeter var vi närmare 20 mammor med magar, vi är inte riktigt lika många men nästan.

    Våra kottar fyller 2 år på löpande band nu och snart är alla stora tvååringar!

    Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, BF 2an 1 aug -10 
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    millan84-Camilla: William 16-feb -08
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, BF 2an 22 aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, BF 2an 3 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08

    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    Och så självklart länkar till de gamla trådarna för en nostalgitripp:

    Länkar till de gamla bebis/kott-trådarna:
    1 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html
    4 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38751735.html
    5 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41847490.html
    6 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44195701.html
    7 www.familjeliv.se/Forum-11-271/m46573152.html
    8 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48860229.html

    Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    2 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    3 www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html


    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 18:17
    Vi som bloggar:

    Emelie: fambabunovic.blogg.se/
    Maria: gbrosandmum.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Micaela: www.alexanderlinder.com/
    Linnéa: famselland.blogspot.com/
    Jennie: famhasani.blogg.se/
    Jenny: primusochinus.blogspot.com/
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com/
    Sandra: galleriwiksan.blogspot.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-24 23:07
    En liten uppdatering av Vi som hänger här:

    gersime-Linnea: Annie 30 jan -08
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10 feb -08
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10 feb -08, Victoria 12 okt -09
    MmmJennie-Jennie: Leon 12 feb -08, Eleonora aug -10
    Wiksan-Sandra: Selma 12 feb -08
    Mica82-Micaela: Alexander 13 feb -08, Malva 19 juni -11
    Meemmee-Emelie: Evelina 13 feb, Laura 11 dec -09
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14 feb -08, Matilda 11 maj -11
    mumma84-Alice: Wida 14 feb, Olivia 6 okt -09
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17 feb -08, Sigrid aug -10
    Catinkan-Carina: Elly 20 feb -08, Nils 4 april -11
    Primusbarn-Jenny: Edvin 2005, Inez 21 feb -08
    Lindisgbg-Linda: Casper 2005, Alexander 25-feb -08
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb -08
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar -08, Harry 2 juli -10
    Tokboll-Maria: Axel 7 jan -06, Vidar 12 mar -08, Idun 3 maj -11
  • Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V
  • Erics mamma

    I torsdags var det verkligen inte kul att gå omkring ute i Göteborg. Skulle ta mig från Hotell Gotia kl 10 till korsvägen och hade blåst och regn rakt i ansiktet. Sedan skulle man se var man satte förreran så maninte druttade på ändan. Var verkligen inte lätt att gå den lilla biten!

    Här skall det firas jul hos oss med de allra närmsta i familjerna. Kommer bli 10 vuxna och 3 barn. Har tagit ledigt den 23:e för att kunna städa det sita och duka och göra lite andra förberedelser.

    Idag införskaffades årets julgran, igår kom julskinkorna hem och den ena skall göras imorgon. Har en tradition att frossa på en alldeles nygjord julskinka några dagar innan jul. 

  • lillaMallan857

    Söt bild på tomteRasmus!

    Jisses, va mycket folk ni ska ha hos er på jul, Ann-Sofie! Att du orkar!

    Jag var på jul på Liseberg igår med ett par kompisar, jisses va mycket folk!! Sen var vi på julkonsert på Lisebergshallen! Jättemysigt!


    Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Lucie

    Vi blir oxå 10 vuxna och 3 barn


    Tyvärr kommer inte jag va ledig nånting men Chrille är så han får fixa lite!


    Nu ser det ut som om jag måste va hemma imorn - gula korvar tittar fram ur Rasmus ögon och han är alldeles röd så jag har en känsla av de inte vill se honom på dagis......


    Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • fru Elle

    Nu har Molly snart varit sjuk i en vecka, förkyld, sen har hon haft feber. ögoninflammation. Öroninflammation på båda öronen och röd i halsen. Men nu är det en pigg tjej som springer runt här hemma.

    Satt precis och slog in lite julklappar när hon var upptagen med annat. När Molly ser de färdiga paketen så säger hon. Mamma slå in mer paket så gömmer jag mig här bakom dörren. Frågade henne om hon ville kika när jag slog in paket¨. Ja sa hon då, som Nicke gör ! Tror jag väntar lite med att slå in fler paket .


    Molly 080302 och Harry 100702
  • Mica82

    Hi hi va roligt det är när barnen börjar bli så verbala. Så många roliga meningar och ord!
    Stackars Molly va jobbig vecka det måste ha varit för henne. Hoppas hon blir helt frisk till jul!

    Vi firar julafton i Gislaved och juldagen i  Göteborg. Sen på söndan åker vi tbx till Gislaved för att lämna Alexander som ska vara där hela veckan medans vi jobbar. Vi fick inget ledighet i mellandagarna men det blir nog en liten familjetripp till solen i januari istället :)

    Idag har vi haft Alexanders bästis hos oss hela dagen. Kompisen och Alexander klädde av sig helt nakna och sa att de skulle sova som nakenfisar i sängen...hmmm jag fick mig ett gott skratt iaf!

    Vilken fint kort på Rasmus Lotta :) 


    ♥♥Alexander 080213♥♥
  • Lucie

    Rasmus har fortfarande ögoninflammation!
    Har inte visat nåt tpå hela dagen och sen efter VI hehe sovit middag så är han alldeles geggig igen!
    Ringer til vår nya vårdcentral för att kolla om mna kan få en tid imorn och ....vad säger sköterskan som ringde upp efter bara några minuter - jo ni kan komma och träffa en sköterska klockan kvart över 4 om du vill!!!!
    BAHHHHHH!!!!!
    Man blir ju alldeles paff!
    Faaaantastiskt med småstäder


    Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • lillaMallan857


    God Jul allihopa!
    Hoppas att alla småttingar får vara friska över jul och nyår! Wilmer har varit krasslig i veckan men det är mest förkylning, så jag hoppas att han är fit for fight imorgon då det blir julmys med familjen!
    Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Lucie
    TomteVilket fint julkort Kajsa!
    Proffsstyle på det!
    Här är det sjukstuga! Har ju varit hemma med Rasmus hela veckan och jag har ju känt mig hängig oxå!
    Fick ont i örat igår kväll och då jag haft öroninflammation en gång tidigare i vuxen ålder så vet jag hur det känns men.....vårdcentralen ville inte ens ge mig en tid!
    Ät alvedon!!!!
    Va faaaan då ..... sa ju att det är ju julafton imorn massa folk tänk att sitta här då med sprängande öron och streptokocker som hoppar runt på bordet!!!!
    Nejdå!
    Jag skulle uppsöka joutcentralen imorgon om det blev sämre - men sa jag är det inte bättre att få veta då om det bara är virus elelr inte direkt!?
    Nej! JAg fick återkomma om det blev värre!
    Bläääääääääääää!
    Jaja det är bara att hålla tummarna!
    RRasmus mår bra och hoppar runt med massa överskottsenergi och spelar både p ådatorn och DS:et mellan varven!
    Välkommen till speltokiga familjen
    Jaja idag är pappa oxå hemma men jag ta ändå vård av barn.....ja det blir ju lite tokigt men jag har ju redan sagt att han blir hemma hela veckan och nu är ju jag sjuk......ja lite fel men jag har redan haft dåligt samvete för mina stackars kollegor hela veckan så....nu tänker jag inte ha det mer!

    Julmys idag då!
    Skinkan blir instoppad i ugnen idag och lade in sill och bakade mjukpepparkaka gjorde jag mellan jag låg på soffan och huttrade igår!

    Ha en myyyyysig dag!
    Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • lillaMallan857

    Lotta: Tack! Jag gillar digitalt julpyssel så det fick det bli i år igen! Hoppas att du mår bättre imorgon.. inte kul att fira jul med öroninflammation! Skönt att Rasmus verkar vara pigg och glad iallafall då! Wilmer älskar att sitta och spela xbox även om han inte klarar så många banor direkt, men bara att sitta och greja och att det samtidigt rör sig på tvn är väl kul antar jag!
    Örs är hemma och vabbar med Wilmer för tredje dagen denna veckan... medan jag sitter här på jobbet och har absolut ingeeeenting att göra. Vill hellre vara hemma med mina killar, men what to do? Har ritat ett par bilder som jag tänkte framkalla och rama in till Wilmers rum, behövs en uppfräshning där.


    Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
Svar på tråden Vilda kottar snackar vidare V