• Mariaaa

    Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

    Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

    Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

  • Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • parvati
    Mariaaa skrev 2010-02-17 23:59:15 följande:
    Jag har aldrig bott med mina egna föräldrar. Har aldrig haft en familj. Så det är därför. Även att jag älskar barn. Ett leende av ett barn kan få mig att le en hel dag,
    Ett barn kan inte ersätta den barndom du inte haft.

    Det är inget jag hittar på utan minnen från den egna barndomen som är oberabetade bubblar upp när man får barn.

    Dålig ekonomi och studier kan lösas men jag tror att du måste ge dig tid att bearbeta din barndom. Din barndom var alldelles nyss också, ge det lite tid och lägg det lite bakom dig.
  • Jimmyh

    Jag är 16 och och ska bli pappa. jag kan säga att man som ung blivande pappa blev mycket trevligare bemöt här på familjeliv. varför ska man bemötas olika och man är man eller kvinna? det har jag aldrig fattat. det är många som tjatar om gymnasiet och vägrar förstå att man kan plugga det senare. jag är säker på att allt kommer gå bra för dig och din pojkvän. kämpa på och ta bara  åt dig av det du tycker låter vettigt. andras åsikter man inte tycker om behöver man inte ta åt sig av. det är ditt liv och ditt beslut det är bara för omgivningen att acceptera det för ingen av dom kan ändra på ditt liv och dina beslut. lycka till :)


  • Mariaaa
    Jimmyh skrev 2010-02-18 00:31:20 följande:
    Jag är 16 och och ska bli pappa. jag kan säga att man som ung blivande pappa blev mycket trevligare bemöt här på familjeliv. varför ska man bemötas olika och man är man eller kvinna? det har jag aldrig fattat. det är många som tjatar om gymnasiet och vägrar förstå att man kan plugga det senare. jag är säker på att allt kommer gå bra för dig och din pojkvän. kämpa på och ta bara  åt dig av det du tycker låter vettigt. andras åsikter man inte tycker om behöver man inte ta åt sig av. det är ditt liv och ditt beslut det är bara för omgivningen att acceptera det för ingen av dom kan ändra på ditt liv och dina beslut. lycka till :)
    grattis! :) ja men precis. studierna kan man ta senare. lycka till själv :)
  • shalse
    Jimmyh skrev 2010-02-18 00:31:20 följande:
    Jag är 16 och och ska bli pappa. jag kan säga att man som ung blivande pappa blev mycket trevligare bemöt här på familjeliv. varför ska man bemötas olika och man är man eller kvinna? det har jag aldrig fattat. det är många som tjatar om gymnasiet och vägrar förstå att man kan plugga det senare. jag är säker på att allt kommer gå bra för dig och din pojkvän. kämpa på och ta bara  åt dig av det du tycker låter vettigt. andras åsikter man inte tycker om behöver man inte ta åt sig av. det är ditt liv och ditt beslut det är bara för omgivningen att acceptera det för ingen av dom kan ändra på ditt liv och dina beslut. lycka till :)
    Men det är stor skillnad att försöka bli gravid vid 16 som att man ÄR gravid i den åldern.
  • Jimmyh
    Mariaaa skrev 2010-02-18 00:33:40 följande:
    grattis! :) ja men precis. studierna kan man ta senare. lycka till själv :)
    tack så mycket :) skriv gärna i min inbox om du lyckas bli gravi. kan ju va skönt att prata med nån som är i samma situation :)
  • Mariaaa
    shalse skrev 2010-02-18 00:34:57 följande:
    Men det är stor skillnad att försöka bli gravid vid 16 som att man ÄR gravid i den åldern.
    ja men jag har varit gravid men först fick jag göra abort pga att en människa som inte är klok i huvudet och blev tvungen att ta bort min son. Hann gå in i veka 16. Sen i våras blev jag gravid igen men fick missfall. Klart jag vill ha barn när jag redan fått känna ett barn som levt i min mage ett tag!
  • Mariaaa
    Jimmyh skrev 2010-02-18 00:36:12 följande:
    tack så mycket :) skriv gärna i min inbox om du lyckas bli gravi. kan ju va skönt att prata med nån som är i samma situation :)
    ja absolut. har redan varit gravid fast då var jag 15. snacka om att ens liv vänds upp och ner, men det är en stor glädje också. men shit vad alla äldre ska lägga sig i och tracka på en.
  • Hannah76

    Fast jag hoppas att du inte känner dig illa bemött här i tråden?
    Jag ställer ofta frågor av nyfikenhet.

    Jag tycker du verkar mogen för din ålder, dock önskar jag att du skulle vänta liiite med att skaffa barn =)

  • Mariaaa
    Hannah76 skrev 2010-02-18 00:41:43 följande:
    Fast jag hoppas att du inte känner dig illa bemött här i tråden?Jag ställer ofta frågor av nyfikenhet.Jag tycker du verkar mogen för din ålder, dock önskar jag att du skulle vänta liiite med att skaffa barn =)
    nej det är lugnt.
    jo jag vet, men tänker såhär. jag låter det hända när det händer. och händer det inget fören i höst så börjar vi försöka istället.
  • Lina 1987

    Jag tvivlar inte på att du inte skulle fixa det.
    Men jag lovar, du kommer att ha det så mycket lättare om du går klart gymnasiet och sen fixar ett jobb så du kan jobba upp din SGI! Du kommer inte ångra dig en sekund!

Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??