• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Nhelia
    Fiffa5 skrev 2010-05-04 20:19:00 följande:
    Åhh, sitter på mina händer här! Ska ju inte köpa mer tyg...egentligen...!!  Kanintyget, visst är det interlock? Gillar egentligen jersey bäst till små bodiesar.... 
    Ja kanintyget är i interlock. Förstår att du har köpstopp efter några timmar på jofotex
  • lindalake

    Om jag vill göra en infodring. Det är väl bara att rita av en bit in på mönstret + sömsmån? eller ska man göra på nåt annat krångligt sätt?


    Tänkte på Gyntherskjortorna.

  • Skumboll

    Nu vore det inte fel om jnys randiga kommer.... det suger lite i köptarmen nämligen!


    Fick tag på ett par meter av miniskunks hjärtvelour på tradera, har hört att den ska vara så fin och blev ju tvungen att testa. Kan pojkar ha den eller känns det fööööör tjejigt?
    ♥ Simon ♥
  • plura
    Nhelia skrev 2010-05-04 21:39:09 följande:
    Ja kanintyget är i interlock. Förstår att du har köpstopp efter några timmar på jofotex
    Fina kaniner -men jag måste lägga band på mig.
    Tror att jag var en av få som inte föll för det tyget direkt -men det har tagit sig
    Skumboll skrev 2010-05-05 11:45:54 följande:
    Nu vore det inte fel om jnys randiga kommer.... det suger lite i köptarmen nämligen! Fick tag på ett par meter av miniskunks hjärtvelour på tradera, har hört att den ska vara så fin och blev ju tvungen att testa. Kan pojkar ha den eller känns det fööööör tjejigt?
    Väntar också otåligt på ränder.
    Klart att killar kan ha hjärtan -fast i en viss ålder lär de nog säga ifrån själva.
    Det är lättare och roligare med små barn när det gäller kläder
  • Skumboll
    plura skrev 2010-05-05 12:41:21 följande:
    Har egentligen inga pengar, men MÅSTE ha lite ränder. Väntar otåligt!
    Lillemannen bryr sig inte, så länge det inte är färgglada kläder med mycket mönster. Brunt och vitt borde kanske funka...även om det är hjärtan. Ett par muddisar ska han få i alla fall... 
    ♥ Simon ♥
  • plura

    Skumboll:


    Ja hehe egentligen har jag också överskridit tygkontot men jag måste handla lite mer
    Såg att mjuka tyger skulle få in ränder också -får bli lite tygprover därifrån.
    Tror att det blir schyssta muddisar i "hjärt-tyget".
  • Skumboll
    plura skrev 2010-05-05 12:50:57 följande:
    Skumboll: Ja hehe egentligen har jag också överskridit tygkontot men jag måste handla lite mer Såg att mjuka tyger skulle få in ränder också -får bli lite tygprover därifrån. Tror att det blir schyssta muddisar i "hjärt-tyget".
    Kikade också på MJs ränder men det är ju interlock. Alla ska envisas med att göra interlock, jag vill ju ha jersey! Däremot så vill jag gärna ha några meter av hennes enfärgade frotte!
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd