• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78

    Jag använder vete i vetevärmarna . Hur länge dom ska micras beror ju på storleken. Jag har gjort runda ca 20 cm i diameter, jag hade med tre sådana på förlossningen och det var superbra.


  • Frosk
    tinni78 skrev 2010-12-14 21:04:53 följande:
    Jag använder vete i vetevärmarna . Hur länge dom ska micras beror ju på storleken. Jag har gjort runda ca 20 cm i diameter, jag hade med tre sådana på förlossningen och det var superbra.
    Vad för vete? Vanligt matvete?
  • tinni78
    Frosk skrev 2010-12-14 21:24:54 följande:
    Vad för vete? Vanligt matvete?
    Japp, köpt på hälsokost för typ 16 kr/kg. Men jag har även blivit tipsad om fodervete här i tråden, det ska vara mycket billigare.
  • Hjärtefröjd
    Pumpalicious skrev 2010-12-14 18:19:56 följande:
    Vad kan man annars använda?
    Jag har använt helt vete, det har funkat bra!
  • Frosk

    ok..tänkte att vanliigt matvete är ju behandlat på nåt vis. Men fodervete kanske är annorlunda? Är det samma som helt vete?

  • tinni78
    Frosk skrev 2010-12-14 21:47:29 följande:
    ok..tänkte att vanliigt matvete är ju behandlat på nåt vis. Men fodervete kanske är annorlunda? Är det samma som helt vete?
    Jag har ingen aning om de är olika, billigare är dom iaf.
  • plura

    Jag har gjort med korngryn, det funkar bra det med.
    Vi har flera häromkring som säljer foder -ska kanske kolla upp vad de har för priser.

  • TiLo

    jag köpte en säck foder vete på granngården och gjorde vetekuddar till alla i närheten. En säck på 50 kg kostar 100 kr ca. Bor man i lght kanske det inte är så kul med en hel säck vete men annars kan man ju mata fåglana med det som blir över. Det blir iaf betydligt billigare än att köpa matvete.
    Jag gjorde vanliga som jag värmer i ca 3 min och sene n jätte bamsing till mig som jag värmer i 6 min. Man får prova sig fram med tiden för alla vill ju ha dem olika varma. Jag personligen gillar när de är brännheta.

  • Ogabinne
    TiLo skrev 2010-12-15 10:19:35 följande:
    jag köpte en säck foder vete på granngården och gjorde vetekuddar till alla i närheten. En säck på 50 kg kostar 100 kr ca. Bor man i lght kanske det inte är så kul med en hel säck vete men annars kan man ju mata fåglana med det som blir över. Det blir iaf betydligt billigare än att köpa matvete.
    Jag gjorde vanliga som jag värmer i ca 3 min och sene n jätte bamsing till mig som jag värmer i 6 min. Man får prova sig fram med tiden för alla vill ju ha dem olika varma. Jag personligen gillar när de är brännheta.
    Åh, då kan man ju göra en stor sackosäck o typ slänga in i ugnen o lägga sig på framför tv'n! ASG! Ser löpsedeln framför mig. Syvänners villor brann upp efter vetekuddexperiment ballade ur!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd