• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2011-01-01 19:38:22 följande:
    Nu har jag sytt - årets första projekt blev en liten mössa, dock blev den kanske lite väl toppig för den ser nästan ut som en tomteluva om man inte trycker till den.

    På bilden är toppen dock nertryckt och då ser det ganska ok ut.

    Jag sydde mössan i interlock, men den blev inte så  stretchig...är det bättre att sy i jersey med lycra??


    Toppenfin! Jag syr alltid mössor i jersey, tycker de håller formen betydligt bättre.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2011-01-01 19:43:49 följande:
    Jag hittar ingen info på SMDs hemsida som säger att de inte kan leverera till Sverige. Är det ngn som verkligen vet hur det  ligger till med detta?? (Har iofs mailat dem och frågat men vill helst veta NU!)  
    Kolla denna tråden;
    www.sysidan.se/forum/showthread.php&page=8
    ♥ Simon ♥
  • Humleblomstern
    Fiffa5 skrev 2011-01-01 19:43:49 följande:
    Jag hittar ingen info på SMDs hemsida som säger att de inte kan leverera till Sverige. Är det ngn som verkligen vet hur det  ligger till med detta?? (Har iofs mailat dem och frågat men vill helst veta NU!)  
    Jag vet! Jag gjorde en beställning för ca en månad sedan, betalade och allt, men nix det blidde ingen maskin för mig därifrån. Janome har blockerat beställningar från SMD till Sverige.
  • Fiffa5
    Humleblomstern skrev 2011-01-01 19:50:54 följande:
    Jag vet! Jag gjorde en beställning för ca en månad sedan, betalade och allt, men nix det blidde ingen maskin för mig därifrån. Janome har blockerat beställningar från SMD till Sverige.
    Ok, tack, då vet jag!  Då får jag helt enkelt vänta tills jag åker över till Skottland. Vad synd!
  • Fiffa5
    sarahl skrev 2011-01-01 17:55:00 följande:
    fridaS funderar på om jag kanske kunde fått beställa den där kantbandsmojängen med dig då ?Drömmer
    Klart du får, om du orkar vänta tills Maj. Tror vi kommer bila över till Skottland då.  Jag ska försöka komma ihåg att fråga runt här i tråden innan jag åker om ngn vill passa på att beställa ngt (dock inte symaskiner, det har vi inte plats för i bilen).
  • Humleblomstern
    Fiffa5 skrev 2011-01-01 20:11:29 följande:
    Klart du får, om du orkar vänta tills Maj. Tror vi kommer bila över till Skottland då.  Jag ska försöka komma ihåg att fråga runt här i tråden innan jag åker om ngn vill passa på att beställa ngt (dock inte symaskiner, det har vi inte plats för i bilen).
    Hå hå... Jag är lite sugen på en kantbandsapparat för lite smalare kantband...
  • Fiffa5
    Humleblomstern skrev 2011-01-01 20:32:19 följande:
    Hå hå... Jag är lite sugen på en kantbandsapparat för lite smalare kantband...
    Hihi, det kanske är många som vill passa på och beställa småsaker om jag ändå handlar där. Jag återkommer här i tråden innan jag åker. Som det ser ut nu kommer vi åka någon gång i maj.
  • Elias Emil

    Men Coverpron finns väl att köpa i symaskinsaffärer? Blir det mycket billigare i Scottland?

  • Fiffa5
    Elias Emil skrev 2011-01-01 21:01:18 följande:
    Men Coverpron finns väl att köpa i symaskinsaffärer? Blir det mycket billigare i Scottland?
    Hehe, jag har inte ens kollat upp det. Det BRUKAR ju alltid vara billigare att köpa från SMD. Men nu kom jag iofs att man kanske kan deala till sig ett bra pris på symässan i februari.... Måste så klart jämföra med vad det kostar att köpa den i butik här också!
  • plura
    Fiffa5 skrev 2011-01-01 21:07:19 följande:
    Hehe, jag har inte ens kollat upp det. Det BRUKAR ju alltid vara billigare att köpa från SMD. Men nu kom jag iofs att man kanske kan deala till sig ett bra pris på symässan i februari.... Måste så klart jämföra med vad det kostar att köpa den i butik här också!
    Åh är det symässa i februari-gah hur sjutton ska jag hinna spara ihop till den *gahhh*
    Fin mössa gillar jersey bäst till mössor, just för att de håller passformen. Fast de som jag gjort  

    Är det bara Janome som är "spärrade" hos SMD?
    Brother verkar ha några fina modeller. Behöver verkligen en ny symaskin, men budgetten blir tyvärr inte så hög.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd