• Milkina cerka

    Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.

     


    Du som lever med ständig värk typ Fibromyalgi
    Har du fibromyalgi eller liknande diagnos?

    Jag såg att den gamla tråden stängts, så jag tänkte att jag startar upp en ny igen.

    Fortsättnigstråd för oss med fibromyalgi och liknande smärttillstånd..nya och gamla hälsas välkommna!

    Länkar till tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m49680906.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47566048.html






    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 18:33
    Här är länken till en som hjälper folk mot Försäkringskassan:


    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39124174.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-258/m33694531.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-258/m36022393.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-258/m42265366.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-258/m44965317.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-05 20:28
    V a d blev det för fel n u då.. jaja, det g å r ju att läsa iaf..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-05 22:19
    Länkar till tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47566048.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44965317.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42265366.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m36022393.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m33694531.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39124174.html
  • Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.
  • raya

    Jo det är ju så,man kan ju inte bestämma hur man ska tänka.

    Ja fk är ett kapitel för sig,jag har väntat i 8 mån nu på att få ett beslut om jag ska få sjukpenskion eller vad som ska hända!!!!
    Jag har nog inte träffat någon som är sjuk som har nå bra att säga om dom.
    När jag åkte med taxin ner på ryggis så var det en gammal kompis som körde,  hon talade om att hennes syster gjort illa ryggen,systern orkade inte bråka med fk och Carina sa, att fast jag är fullt frisk och skulle hjälpa syrran så var det på gränsen att jag stod ut och orkade reda upp allt!
    Så hon förstod inte hur nån som är sjuk ska orka bråka med dom.

    Jag har verkligen längtat efter att få börja med rehab,men det har alltid kommit nått nytt som gjort att det inte blivit av.
    Jag tycker att vatten gjympa är så skönt och jag går ganska mycket eftersom jag har hundar,och tvillingar på 4 år,då blir det mycket jagning!

    Har du mycket värk på nätterna?
    Är det sömntabl du tar?
    Hur gammal är Lillan?
    Du behöver givetvis inte svara om du inte vill.

    Jag skulle oxå behöva nått att sova på,men ett av barnen är så orolig på nätterna och det funkar inte om pappa ska försöka få henne att somna om.
    Så jag brukar lägga mig en stund på em om det krisar.
    Nu ska jag ta och göra ett ryck här med dammsugaren och tvätten.

    Ha det så bra.

  • Milkina cerka
    Raya - Nej, för att orka bråka med fk, så måste man vara frisk el. "så sjuk att man har huvudet under armen" som min man brukar säga...

    Har testat vattengympa, men jag blev sämre efter det, verkade vara för jobbigt för mig, men det klart prova igen borde man kanske.
    Med tvillingar o. hund kan jag tänka mig att det är fullt upp .

    Den jag kallar Lillan är 6år o. går i förskoleklass, hennes storebror fyllde precis 8 o. sedan har jag en vuxen dotter på 18 med.

    Jag har lugnande som får mig att slappna av, för sömntabletterna jag testat har gjort mig trött under den kommande dagen med så att jag inte orkade med ens det som jag ser som det nödvändigaste.

    Här står det en gryta tomatsås på spisen, den skall bli en del av dagens middag o. hamna på en pizzabotten(jag gör degen till i em). Tvättade det gjorde jag igår några maskiner, så det är iaf gjort, men dammsuga skulle inte skada, ska släppa ut den när jag går ut tror jag..

    Ha det bra själv!
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • Fru O Mamma Kokkonen

    Hej.. läser här... :) Men ja, inte kan man alltid kommentera allt heller.. ;)

    Men visst vi har alla våra krämppr och smärta, vi ska inte be varandra om ursäkt för upplever en annan har det värre än oss själva. Allt uppfattar smärta olika och det som är lätt för en kan vara jobbigare för en annan och tvärtom, beroende på var smärtan sitter och hur den känns? Så tror jag iaf..

    Jag är superdeppig nu, jag borde nog inte ta upp det i tråden, utan med min samtalskontakt som jag ska träffa nästa vecka..

    Kramar till er......


  • Gaztongirl

    Vilket härligt vårväder det har varit idag, så nu är jag helt slut. Dricker kaffe nu för att kunna ha en liten egenstund innan jag ska gå och lägga mig. {#lang_emotions_coffee}{#lang_emotions_nalle}

  • ODS

    Hej, nu har jag oxå hittat hit! Tack Gaztongirl{#lang_emotions_sunny}


    Älskar min familj-de är mitt allt!!!
  • Milkina cerka
    ODS skrev 2010-04-09 12:06:44 följande:
    Hej, nu har jag oxå hittat hit! Tack Gaztongirl
    {#lang_emotions_embarassed} oj, missade jag dig, förlåt.
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • Ronjan709

    Vad duktig du är Spomenka som öppnat en ny tråd!

    Har mkt ont i benen o fötterna nu att det känns svårt att vara uppe men måste ju det hela tiden. 

  • Milkina cerka
    sia75 skrev 2010-04-09 17:12:27 följande:
    Vad duktig du är Spomenka som öppnat en ny tråd!Har mkt ont i benen o fötterna nu att det känns svårt att vara uppe men måste ju det hela tiden. 
    ..visst , särskilt glad blir jag när jag tänker på att jag i n t e behöver göra det i g e n, numera kommer ju trådarna här på forumet leva vidare för evigt. Så nu kan vi diskutera i det oändliga här .

    Är det något som blivit värre nu? Har du kollat upp det?
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • Ronjan709
    raya skrev 2010-04-06 17:21:37 följande:
    Jiodå,det har gått ganska bra,har varit till veterinären med hundarna och gjort middag,så nu börjar jag känna av värken.Jag har nyss varit på rygginstitutet på utredning och dom kom fram till att jag är ganska slut i kroppen,dels har jag fortfarande problem efter hjärnblödningen,är svag och svårt med minnet bla.Så har jag ff en rest kvar av hjärntumören som dom ville kolla upp ordentligt.Och så skulle jag ta mer reumatism prover och så skulle jag till en läkare som ska fastställa att jag har fibromyalgi.Jag klarar mig ganska bra på förmiddagen och fram till 3-4 tiden,sen blir det värre.Jag tar morfin tabletter på morron så det är väl dom som gör att det funkar bättre då.Hur är det med dig?
    Nu håller jag med Spomenka. själv vet jag inte hur jag ska hantera min situation just nu men läser ju att du har det värre!
    Vad du fått gå igenom!
    Massor av kramar i alla fall!
  • Ronjan709
    Milkina cerka skrev 2010-04-09 17:18:01 följande:
    ..visst , särskilt glad blir jag när jag tänker på att jag i n t e behöver göra det i g e n, numera kommer ju trådarna här på forumet leva vidare för evigt. Så nu kan vi diskutera i det oändliga här .Är det något som blivit värre nu? Har du kollat upp det?
    superbra om tråden kan leva vidare!!
    Ja just benen o fötterna är värre nu. Börjar kännas som slutet av min graviditet.
    Min son har varit extra dålig sista dygnen o allt är så kaotiskt. Det är vär därför allt känns värre. Jag vet inte hur jag ska orka ta hand om honom dag o natt längre.
    I bland undrar man varför får friska människor som har energi o som inte är ensamstående friska barn o ngn som inte är frisk som jag som inte orkar får ett barn som kräver otroligt mkt ork dygnet runt Han hade behövt en friskare mamma eller 2 föräldrar
Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.