• Sagalin

    Vita Hem fortsätter...

    ♥♥♥  HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL VITA HEM TRÅDEN!  ♥♥♥

    Vi inspirerar och diskuterar det som ligger oss väldigt varmt om hjärtat...

    ♥♥♥ Inredning med vitt som bas ♥♥♥

    Lantligt, New England, Shabby Chic, Romantiskt, Klassiskt, Gammalt, Nytt.

    Låt dig inspireras eller var med oss och inspirera! 
    Alla nya och gamla är varmt välkomna hit!

    Trädgårdstråd: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m51186505.html


  • Svar på tråden Vita Hem fortsätter...
  • Sagalin
    mage06 skrev 2010-04-12 21:17:36 följande:
    Hej!Tack för tråden Malin! Hoppas ni alla har det bra! Jag har missat en del tror jag, får titta tillbaka lite Kanske en länk till den gamla tråden Malin...eller?Jag sitter och måste se på tv en massa för jag väntar på en Volvo-reklam som en kompis är med i, haha, underlig man är NU skall jag beställa tapeter, de blir gröna! Vi skall måla, jag skall med äldsta dottern till ikea i veckan och bla köpa dyning-seglet: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40125786ett par korgstolar tror jag: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50058376Den här lampan, som vi reklamerat tidigare men då var slut: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80146763Den här serien utemöbler gillar jag också men jag har en rutten, gammal sån bänk och har tänkt att försöka göra en egen efter den gamla först Så mycket på gång nu när sol och barmark är här!Lite bilder från min inspirationsmapp i bloggen www.noamajahemma.blogspot.com
    Någon mer som vill att jag ska länka tillbaka? Det gör jag gärna men jag själv brukar ytterst sällan gå in på gamla trådar.
  • mage06
    Sagalin skrev 2010-04-12 21:23:17 följande:
    Någon mer som vill att jag ska länka tillbaka? Det gör jag gärna men jag själv brukar ytterst sällan gå in på gamla trådar.
    äh, jag har den ju i mina favoriter
  • Mimmi 71
    Hannnas skrev 2010-04-12 20:37:39 följande:
    Oj, vad fint!!!!!
    Sagalin skrev 2010-04-12 19:53:20 följande:
    Jag skulle bara testa att måla lådan på skåpet, det slutade med att jag målat skåpet en gång Det gick fort eftersom jag rollade, nästa gång måste jag ha en pensel också, jag har inte kunnat komma åt överallt.Det är ett gammalt ekskåp, och det sög åt sig färgen som en svamp så det blir säkert 3-4ggr som jag få måla det.Nu ska jag slösurfa
    Jag längtar till vi får vårt stora fina garage klart så man har en bra plats för att pyssla med lite större saker. Har en gammal kökssoffa liggande i smådelar ute i garaget som jag vill montera ihop och måla. Sedan efterlyser jag fler timmar på dygnet - någon som vet var man kan hitta det?
    Sagalin skrev 2010-04-13 05:45:38 följande:
    God morgon!Jag frågar i den nya tråden också, har någon räknat på vad det kostar att bygga en lekstuga i stil med den som Vita ranukler har, på ett ungefär alltså?
    Nope! Har du ingen ritning som beskriver hur mycket material som går åt - då kan du ju få ihop en kalkyl genom att kika på virke på exv byggahemma (tror de har virke prissatt).
  • Amelié77

    Har inte hunnit läsa här på flera dagar, så jag kastar bara in en fråga så här. Vad tycker ni om de här borden:
    www.uuttakotiin.fi/tuotteet.html
    www.uuttakotiin.fi/tuotteet.html
    Blir det för mycket att ha båda två i samma rum?

    Vi har ju tänkt ha Liatorps soffbord:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50087072

    Men nu är jag liiite sugen på dessa istället.
    Vad tycker  ni vi ska välja?

    Måste bara tipsa om Ikeas vita polyrottingstolar
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80144636
    Vi köpte två såna att ha på altanen, jättefina tycker jag! Svårt att hitta vita polyrottingmöbler, de här är nog de enda jag sett i vitt. De flesta är ju mörka...

  • Jen nifer

    Lägger till nya i favoriter :)
    Här är de kaos med nästan alla husets möbler i vardagsrummet, vi hyrde ju en golvslip och lipade övervåningens trägolv i helgen, när de va dags för kantslipen va den trasig så här sitter vi i röran till nästa helg när vi kan fortsätta. Skoj ;) Men den som väntar på något gott..


    Mollys & Minnas mamma
  • Mimmi 71
    Amelié77 skrev 2010-04-13 07:58:21 följande:
    Har inte hunnit läsa här på flera dagar, så jag kastar bara in en fråga så här. Vad tycker ni om de här borden:www.uuttakotiin.fi/tuotteet.html?id=12/447www.uuttakotiin.fi/tuotteet.html?id=12/445Blir det för mycket att ha båda två i samma rum? Vi har ju tänkt ha Liatorps soffbord:www.ikea.com/se/sv/catalog/product s/50087072Men nu är jag liiite sugen på dessa istället. Vad tycker  ni vi ska välja?Måste bara tipsa om Ikeas vita polyrottingstolarwww.ikea.com/se/sv/catalog/products/80144636Vi köpte två såna att ha på altanen, jättefina tycker jag! Svårt att hitta vita polyrottingmöbler, de här är nog de enda jag sett i vitt. De flesta är ju mörka...
    Det är ju två skillda stilar på borden. De första känns indiska trots att de är vita. Liatorp blir något helt annat. Fina båda två förståss!
    Jen nifer skrev 2010-04-13 08:09:01 följande:
    Lägger till nya i favoriter :)Här är de kaos med nästan alla husets möbler i vardagsrummet, vi hyrde ju en golvslip och lipade övervåningens trägolv i helgen, när de va dags för kantslipen va den trasig så här sitter vi i röran till nästa helg när vi kan fortsätta. Skoj ;) Men den som väntar på något gott..
    Så trist och så jobbigt att leva i kaos

    Inne "hos mig" kan ni få en tjuvkik på en "sjöbod"
  • Amelié77

    Mimmi - jo, de är helt olika! Vi ska ha Ektorp soffor, har både beige och vita överdrag at växla mellan. Även Liatorp tv-bänk. Så vilka bord tror ni blir snyggare??? Vi ska ha ett lite fyrkantigt bord mellan sofforna (de ska placeras i vinkel så bordet ska vara i hörnet).

  • Mimmi 71
    Amelié77 skrev 2010-04-13 09:03:22 följande:
    Mimmi - jo, de är helt olika! Vi ska ha Ektorp soffor, har både beige och vita överdrag at växla mellan. Även Liatorp tv-bänk. Så vilka bord tror ni blir snyggare??? Vi ska ha ett lite fyrkantigt bord mellan sofforna (de ska placeras i vinkel så bordet ska vara i hörnet).
    Jag skulle nog själv välja Liatorp då de första borden är lite för stora och klumpiga för min smak. Samtidigt är det ju roligt att köpa något som inte är Ikea ibland.

    Lite för diplomatiskt svar?
  • Amelié77

    He, he Riksen finns väl att man tröttnar fort på de "indiska" borden... Men det skulle passa bättre med ett avlångt bord än ett fyrkantigt som soffbord tror jag. Måste nog möblera allt annat först och kolla sen hur jag gör. Men du har rätt, det skulle vara kul ibland att köpa annat än Ikea-möbler, för hos oss är det nog nästan bara Ikea

Svar på tråden Vita Hem fortsätter...