• Svar på tråden Vi som fick barn runt 11 oktober i Stockholm del 3
  • skanka

    Tack Mirja för tråden.

    Vad ni skriver mycket, jag känner att jag inte alls hinner med, mina dagar flyger iväg på nåt sätt.
    Vi har flygit med Amelia en del oxå, ett tips från mig är nässpray el näsdroppar som man ger 30-60 min innan start o landning. Det har gått väldigt bra att flyga med henne, hon är lugn och på långflygning till thailand hade vi en dvd med som hon kunde titta på.

    29 oktober, vad tappra ni är som fixar allt det där.

    Klara har inte börjat åla än, men hon rullar gärna fram och så kan hon ta ål tag med armarna men inte med benen, så hon snurrar runt =)

    Igår morse vaknad ejag av att Klara ramlade ur sängen, hon låg mellan mig o Amelia sen vaknar jag av ett pang, tror att dte är Amelia men när jag vänder mig om så var det Klara. Men det gick bra med henne, jag tror hon gled ner för hon var lite röd om magen.

    Här försöker vi få henne att gilla välling men det är ingen höjdare tycker hon, docjk har vi kunnat sluta med ersättningen så nu äts det gröt och mat .

    Idag var jag på föräldramöte på Klaras nya avd, känns lite konstigt att min lilla plutt ska börja på förskola snart, men men det ska nog gå det med =)  Hoppa sinte personalen o de andr aföräldrarna tyckte jag var en jobbig morsa bara, då jag ställde lite frågor om vissa arbetsmetoder de anvämnder sig av som jag inte riktigt gillar.

  • MammaMila

    Tack Skanka


    Jobbigt att hon ramlade ur sängen... sover ni alla tillsammans eller? Castor föll ju från skötbordet när han var typ 3mån utan några men (bara ett litet sår på näsan eftersom han föll på en matta)... så de klarar mer än man tror. Även om det känns hemst... jag har flashbacks fortfarande  
    Visst känns det konstigt att de måste växa upp... när jag och Emlak var på förskolor här i Solna så var det svårt för mig att tänka att jag måste lämpa av honom på förskolan sen. Men men... sånt är livet och de måste väll få en chans att bli sociala de med Hoppas han tycker det är kul bara
    Castor kryper inte... inte i närheten ens. Han vill inte ligga på mage mer än 1 min och jag inte håller emot så han inte kan vända sig. När jag gör det så håller han upp hela kroppen och huvudet är ju väldigt stadigt. Vi får se om han kommer krypa ihvt :-P
    Kryper/ålar era kottar?
  • lillakotten

    skanka: gud vilken hemsk upplevelse! Vilken tur att allt gick bra!

    Ella kryper inte än. Fast hon har börjat åla lite bakåt hon försöker även hasa sig fram med händerna men det funkar inte alls :). Hon har även börjat försöka sitta upp från liggande det är så gulligt när hon lyfter på huvudet för allt hon är värd :)


  • magelita80

    Maxen kryper inte än men han ålar, kravlar drar sig fram, puttar sig bakåt och snurrar. SEn så ställer han sig i krypställning och igår ställde han sig som i krypställning men med raka ben. Så jag tror att han kommer börja krypa när som helst.

    29okt. Maxen gillade inte heller ligga på golvet innan. Jag brukade lägga honom på filten och han började skrika efter några min. Men nu har jag börjat lägga honom på golvet utan filt och det älskar han. tror att det är lättare att ta sig fram på hårt underlag

  • Emlak

    Skanka: huvva vad otäckt, jag är skraj för det då man lämnar henne i sängen men bullar upp massor då hon vill vända och snurra så hon ligger som i en grop då man lämnar henne..

    Lillakotten: Gick jättebra för sömntutan här att stiga upp och åka till arlanda tidigt, vi åkte pendeltåg ut och hon sov i bärselen hela vägen och sen sov hon på flyget.. hoppas ni kommer iväg till spanien så inte er flygplats är avstängd..

    Vi är några som pratar om att ta en spa-dag (utan barn) så tänkte att vi skulle se till att planera in och boka in oss... vilka är med och vilken helg passar??
    Clarions hotell med Selma Spa har tjejgruppspriser och man kan boka behandligar till och på söndagar kan man boka in brunch.. För mig passar alla helger fram till typ nationaldagen för veckan efter det åker jag nog uppåt..


  • Jag och Bönan

    Oj vad det hinner hända saker här.


    Kul med lite spalyx.. jag var på spaparadiset för två år sen på min möhippa och det var supermysigt och bra behandlingar. 
    Får se om jag följer med.. har varit lite mycket nu ett tag i och med dopet nästa lördag.. så jag avaktar och ser vilket datum ni bestämmer och hur ekonomin ser ut. 
  • skanka

    Det gick bra för Klara när hon ramlade ner, ett blåmärke på magen bara, hennes första. Men för mig är det en gåta hur hon lyckades komma ner för Amelia var i vägen för henne. Det enda jag kan komma på är att Amelia tyckte hon kom för nära och byte plats och Klara då hamnade ytterst. Ja ja nu får man vara me rvaksam på vad de gör för något.

    Klara sitter helst upp nu, och är väldigt road av vad andr abarn gör, speciellt av sin storasyster som hon verkar avguda.

    Spa låter jättekul, men bestäm en dag ni, så ser jag om jag kan då. Vi är lite uppbokade d enärmaste helgerna men kanske att jag kan .

Svar på tråden Vi som fick barn runt 11 oktober i Stockholm del 3