• mamma790101

    Vi som planerar 3:dje barnet

    Hej! Vi planerar nu att börja jobba på ett tredje barn:) och det skulle vara kul om det är fler i samma situation som är inresserad av att bolla lite tankar. Mina barn har hunnit bli 10 och 6 år gamla nu så det betyder att vi börjar om helt på nytt vilket känns både skrämmande och spännande. Hur känner ni det???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-15 18:26
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m53869609.html

  • Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet
  • annakohler

    ja i mina ögon är det ovanligt med 10dagar för tidigt..men i maj fick jag min 6dagar tidigare,

  • 3xm
    Fiabus skrev 2010-08-11 13:31:58 följande:
    I gårkväll hade jag riktig mensvärk i magen samt rygg.

    Idag har jag brunaktiga flytningar - mens?
    Vet inte vad jag ska tro, ingen värk i magen el rygg - tidigt MF kanske?

    Klarar mig på trosskydd - allt som allt har det kommit som ca 4 st femkronor och ytterst lite på pappret när jag har torkat mig - får vänta och se om det ökar till mens el inte. Obestämd

    Har flyttat mig till Septemberlistan.Ja, konstigt om du blöder mycket, borde inte vara niodis då el? - vet inte vad det kan vara.... Håller med, konstigt om mensen är ca 10 dagar tidigare än vanligt.
    Hoppas att det inte ökar utan minskar.....

    När jag blev gravid med nummer två så hade jag rejäla menssmärtor på BIM dagen. Spreng & kollade hela tiden om det kom något för det kändes som det men den kom aldrig....

    Lycka till!

     
  • annakohler

    jag var på barndop jan-08 och visste inte att jag var gravid med andra barnet sprang på toa hela tiden för det rann till flera gånger..men när jag fick  reda på andra graviditeten så var jag i v9 redan så vi håller tummarna

  • Aprildelfin

    Här har hänt en del inne, Jag är i vårt sommarhus i Blekinge skärgård och har begränsad tillgång till internet och känner mig ganska isolerad...

    Jag har räknat ut att jag har BiM idag eller imorgon (vilken bra uträkning va?! *skratt*) och jag har haft ganska kraftig mensvärk av och till sedan i söndags. En del ont i svanken och väldigt ömmande bröst... Allt detta hade jag när jag vart gravid med flickorna oxå och ändå springer jag och kollar var tionde minut (typ) på toaletten om mensen kommit... Ska köpa graviditetstest imorgon och testa på fredag morgon om inte mensen kommit till dess (man vet ju aldrig, jag kanske håller den borta med ren viljekraft för att jag så gärna vill tro att jag är gravid - man får väldigt knäppa tankar i en sådan här situation! Flört).

    Hur tänker ni andra?

  • chicopico

    Jag har bim nu i helgen så jag tänkte testa på söndag om inte mensen kommit..... det är ju första försöket så jag tror inte de har blivit något men man vet ju aldrig.
    Första barnet tog ca 2½år att få till.... 2an kom till av bara farten fastän jag åt minipiller (med lite slarv), blev gravid förra sommaren också efter lite slarv men fick missfall, så jag vet inte om jag har svårt eller lätt för att bli gravid Mina flickor är 3 och 4 år nu och önskar sig en liten bäbis  

  • MrsMuffin

    Har också BIM typ från och med idag...tog ut spiralen typ två dgr efter ÄL, och hade sex ännu en dag efteråt...så jag VET att det var försent för att bli nån bebbe...ändå sitter jag här och hoppas hehe. Dum man är. Sätter mitt hopp till nästa ÄL som är typ kring 27-29/8...

  • skogsmamsen

    Jag hade ÄL nu i helgen, så jag å gubben min kämpade på bra. Hoppas så denna gången nu, har strävat sedan april men det har gått lite gnagligt. Min situvation är lite som TS, mina barn är 9 och 5 år.
    Vi fick först en pojke och sen sa vi att får vi nu en flicka så räcker det sen och det fick vi.
    Men nu har känslan om ett barn till kommit över mej, försökte länge bli av med den men det gick inte.
    Min man har sagt okej och nu krånglar min kropp lite med oss men vi kämpar på.

  • annakohler

    somnade konstigt nog på soffan innan i en timme ungefär har nog aldrig vart så trött sen jag väntade mina två andra barn..

  • sandrafia

    Har varit i stugan två dagar så har inte haft tillgång till nätet jag heller, men här skrivs det på =) Det är skoj å få nått att läsa =)
    Ja jag är på BIM+3 tror jag (hade bim 9e) och tanten har hållit sig borta, lika som er så har jag sprungit på toa jag vet inte hur många gr å trott tanten kom men var bara inbillning,,
    Hmm jag fönderar på att skicka gubben till apoteket när han slutar jobbetl.  
    Jag har ingen mensvärk å ingen värk alls känner mig helt tom, dom andra graviditeterna har jag vetat utan att testa men nu vet jag ingenting,, har jag lyckats bli gravid så gick det på första försöket igen, vi får se imorrn=)

  • 3xm
    sandrafia skrev 2010-08-12 16:19:12 följande:
    Har varit i stugan två dagar så har inte haft tillgång till nätet jag heller, men här skrivs det på =) Det är skoj å få nått att läsa =)
    Ja jag är på BIM+3 tror jag (hade bim 9e) och tanten har hållit sig borta, lika som er så har jag sprungit på toa jag vet inte hur många gr å trott tanten kom men var bara inbillning,,
    Hmm jag fönderar på att skicka gubben till apoteket när han slutar jobbetl.  
    Jag har ingen mensvärk å ingen värk alls känner mig helt tom, dom andra graviditeterna har jag vetat utan att testa men nu vet jag ingenting,, har jag lyckats bli gravid så gick det på första försöket igen, vi får se imorrn=)
    Lycka Till!!!!

    Jag har lite mer än en vecka kvar.... Aldrig annars så läng
Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet