• Yildirim

    Tvätta sig efter toalettbesök

    Hejsan!
    Jag som liten blev lärd av mina föräldrar att det endast skulle räcka med att torka sig med papper både efter kiss och bajs på toan. Jag har alltid varit extremt noga med att torka mig, Dock började jag inse tidigt i tonåren att det är ju egentligen fruktansvärt äckligt! Jag vet att 90% av svenskarna gör så, men dom tänker väl helt enkelt inte på det eller har ej lärt sig sköja underlivet efter toalettbesök som liten.

    Har dessutom blivit av med mina flytningar HELT efter jag börjat skölja där.

    Jag menar... Om ni råkar få hundbajs/kiss på benet, torkar ni med papper då eller tvättar ni av er? Svaret är givet. Samma gäller givetvis även då vi kissar och bajsar :)

  • Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök
  • white trash mia
    Denebola skrev 2010-08-23 01:55:12 följande:
    Oj, det var ett ordentligt schema det.

    De killar som du varit tillsammans med som "bara" torkat med torrt papper, har de luktat bajs när du har gett dem oralsex?

    (Och vad är problemet för dig om tjejer är "lika skitiga" som killar? Om du nu inte är bi...)
    Nej och det är ju det som är det konstiga! Men jag har å andra sidan inte haft min näsa så nära rumperiet på dem.

    Och ordentligt schema - nej det är en vanesak sedan många år sitter i ryggmärgen. Lika naturligt som allting annat hygienrelaterat. Och jag trodde att de flesta tjejer gjorde ungefär så? De flesta tjejer har ju en del pyssel med hår och smink och liknande som tar tid i badrummet.

    Problem? Vill folk lukta skit så varsågoda. Själv skulle jag tycka att det var väldigt pinsamt och definitivt inte trivas med mig själv så. 
  • white trash mia
    Birry skrev 2010-08-23 08:34:32 följande:
    Jag kan lova att det inte luktar (samma dag) om du torkar med torrt papper.
    Men jag KÄNNER mig inte ren då. HUR kan man bli ren av papper?! Ren blir man av tvål och vatten. Så blött papper och våtservetter blir man ju inte helt ren av heller men det hjälper lite i alla fall känns det som. Jag vill KÄNNA mig HYFSAT fräsch, okej?
  • Yildirim

    Ni som säger att man inte blir renare med papper än med vatten?
    Hur kommer det då sig att om man fått en fläck på tröjan som inte går bort med enbart papper går bort med vatten? ibland kan man dock behöva tvål också men bara vatten tar bort fläcken betydligt mer än papper.

    Nu snackar vi inte "fläckar" av bajs i rumpan precis, men principen är densamma. Man BLIR renare.

  • Josebosse

    Menar du på allvar att tyg och hud är likadant?

    På min hud stannar "fläckar" ovanpå och sugs ej upp av huden...
    Däremot så är det ju svårare att få bort en torr fläck på huden med bara papper, men jag brukar inte vänta med att torka mig i baken tills det har torkat.
    Men alla är vi olika... ts kanske har en väldigt absorberande hud?

  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-23 22:29:53 följande:
    Nej och det är ju det som är det konstiga! Men jag har å andra sidan inte haft min näsa så nära rumperiet på dem.

    Och ordentligt schema - nej det är en vanesak sedan många år sitter i ryggmärgen. Lika naturligt som allting annat hygienrelaterat. Och jag trodde att de flesta tjejer gjorde ungefär så? De flesta tjejer har ju en del pyssel med hår och smink och liknande som tar tid i badrummet.

    Problem? Vill folk lukta skit så varsågoda. Själv skulle jag tycka att det var väldigt pinsamt och definitivt inte trivas med mig själv så. 
    Fast nu sa du ju själv att killarna inte luktade skit... Så varför skulle folk lukta skit om de inte går igenom en noggrann tvagningsrutin varje gång de har tömt tarmen? Det kanske inte är så konstigt att man inte luktar om man blir ren, tillräckligt ren även med "bara" torrt papper?

    Varför skulle det vara skillnad för tjejer och killar. Skit som skit, oavsett kön. Om inte killar luktar skit, varför skulle tjejer göra det? Pyssel med hår och smink förstår jag inte varför du tar upp, det har med utseende och inte hygien att göra.

    Jovisst kan jag förstå att det går på ren vana för dig, jag bara reagerade på att det var så många olika sätt att göra det på. Själv gör jag lika i alla lägen, har aldrig funderat över att det inte skulle räcka med papper.

    Det är fullkomligt möjligt att vara både ren och hygienisk utan att var övernitisk. Missförstå mig rätt, du får göra som du vill men sluta säg att andra luktar skit för att de har en lugnare (sundare?) inställning till sin hygien än vad du har.
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-23 22:32:10 följande:
    Men jag KÄNNER mig inte ren då. HUR kan man bli ren av papper?! Ren blir man av tvål och vatten. Så blött papper och våtservetter blir man ju inte helt ren av heller men det hjälper lite i alla fall känns det som. Jag vill KÄNNA mig HYFSAT fräsch, okej?
    Man kan påverka sina känslor. Säger inte att du måste, men bara så att du vet så är det möjligt att "komma över" känslan att du inte blir ren om du inte tvättar med tvål och vatten.
  • white trash mia
    Denebola skrev 2010-08-23 23:20:33 följande:
    Fast nu sa du ju själv att killarna inte luktade skit... Så varför skulle folk lukta skit om de inte går igenom en noggrann tvagningsrutin varje gång de har tömt tarmen? Det kanske inte är så konstigt att man inte luktar om man blir ren, tillräckligt ren även med "bara" torrt papper?

    Varför skulle det vara skillnad för tjejer och killar. Skit som skit, oavsett kön. Om inte killar luktar skit, varför skulle tjejer göra det? Pyssel med hår och smink förstår jag inte varför du tar upp, det har med utseende och inte hygien att göra.

    Jovisst kan jag förstå att det går på ren vana för dig, jag bara reagerade på att det var så många olika sätt att göra det på. Själv gör jag lika i alla lägen, har aldrig funderat över att det inte skulle räcka med papper.

    Det är fullkomligt möjligt att vara både ren och hygienisk utan att var övernitisk. Missförstå mig rätt, du får göra som du vill men sluta säg att andra luktar skit för att de har en lugnare (sundare?) inställning till sin hygien än vad du har.
    Jo visst får folk göra hur de vill. Men JAG vill känna mig fräsch.
  • white trash mia
    Denebola skrev 2010-08-23 23:21:48 följande:
    Man kan påverka sina känslor. Säger inte att du måste, men bara så att du vet så är det möjligt att "komma över" känslan att du inte blir ren om du inte tvättar med tvål och vatten.
    Tack, jag trivs utmärkt såhär! Får jag känna mig fräsch är jag nöjd.
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-24 00:01:12 följande:
    Jo visst får folk göra hur de vill. Men JAG vill känna mig fräsch.
    Be my guest. Men säg inte att andra luktar skit bara för att de inte gör som du.
  • white trash mia
    Denebola skrev 2010-08-24 00:07:01 följande:
    Be my guest. Men säg inte att andra luktar skit bara för att de inte gör som du.
    Jag har inte sagt att andra luktar skit. Ja, jag skrev "vill folk lukta skit så varsågoda" eftersom jag tycker att det här är ett ämne som man kan uttrycka sig lite skämtsamt om, eller vad tycker du? Kom igen, det är väl inget att ta illa upp för? Om du nu har så fräsch rumpa behöver du väl inte bry dig? 
Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök