• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Mamma till bröderna bus

    jag vet, tok synd, men hade det på känn, blir nya tag såfort allt är ute.. för nu vet vi att vi faktiskt ville det här, tog en stund innan vi kom på att vi faktiskt längtade efter en ny familjemedlem, vem hade kunnat ana det..


    Felixmamman
  • Gladabarnensmamma
    Mamma till bröderna bus skrev 2010-12-09 19:24:35 följande:
    Fläcken i magen ville inte stanna.. har megaont i magen och blöder :( gjorde ett cellprov i går och jag tror att rotandet på livmodertappen inte var så smart.. nya tag helt enkelt
    Urs vad tråkigt bussig - jag var inställd på att stafettpinnen hade hamnat rätt där hos dig... Hoppas du kan rida ut hormonstormen i lugn och ro så att ni kan ta nya tag snart igen!
  • Snarkofagen

    Häftigt att ni kom fram till att ni faktiskt VILL ha en liten för det var ju inte så självklart tidigare. Tids nog är det dags för er. 

    Ja, nu närmar det sig jul med stormsteg. Nollan, får ni Sverigebesök? Vad gör alla i jul? Vi blir hemma, mina systrar kommer hit. Det ska bli trevligt. Längtar!!! 

  • Mamma till bröderna bus

    gud vad aston blivit stor snarko=)

    var till läkaren idag, allt pekar på mf, tog blodprov för att mäta hormon nivån ska tillbaka nästa vecka och ta nytt test, embryot låg kvar just nu. men allt pekar åt mf eftersom jag blöder allt mer och får värre och värre ont.. läkaren tyckte vi skulle satsa för ny så snart som möjligt..

    julen är verkligen på intågan, vi kommer vara hemma, familjen samlas hoss oss super kul. gubben som inte är lika galen i julen som jag har lovat att vi ska julstöka som bara den nu, så jag får tänka på annat än dumma magsmärtor.


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    bussig - tänkte på dig idag. Var på Kakburken och köpte grejor till tårtbak. Man kan ju bli ruinerad på kuppen Ska försöka göra en tårta med blått lock, vita snöflingor och en snöbollslykta. 

    Ja, han är skitstor, rent ut sagt. 8 månader snart. Sitter själv utan stöd och ramlar baklänges och slår i huvudet. Så bra mamma är jag!  

    Må så bra som du kan. Kram!  

  • Gladabarnensmamma

    Himmel & pannkaka vad stor Aston blivit! Vilket sött kort, full fart & fläng... som det ska vara!
    Tyvärr inget sverigebesök i år, mormorn stannar hemma & leker farmor över julen. Hon går i pension senare 2011, så vi räknar med att vi kommer se mer av henne då.
    Så vi blir hemma och kommer slappa solo, en och annan kaotisk släktträff (på franska, mina öron kommer ramla av!)  Det ska bli toppenskönt att bara vara hemma, baka och mysa lite - och kanske ta en tur i kälkbacken (med lite tur kan jag & mannen bege oss ut i skidspåret också om vi lyckas lassa över ungarna på ngt lämpligt offer!).
    bussig - kram till dig. Egentligen är det ganska oväntat att vi är två i tråden som fått tidigt MF så nära inpå - jag menar... här har vi ju hängt i tråden ett helt lass med mammor i flera år - åsså detta! Bra att du har en läkare att gå till som håller koll!

  • Snarkofagen

    Tredje adventshälsningar från oss! 

    Igår var Ella på kalas. En kompis hade tackat nej, hade kräkts på natten. Efter kalaset fick vi mail från en av deltagarna - kräks. Jahapp. Så nu är det bara att vänta på kräksjuka. Blä! Skrikandes Men hellre nu än på julafton. 

    Det ryktas om att de som har blodgrupp B och AB eventuellt skulle kunna ha en genetisk möjlighet att vara immuna mot vinterkräksjuka. Själv har jag alltid hävdat att jag är immun, har aldrig *peppar, peppar* varit sjuk i kräksjuka. Överlag är jag en ganska frisk person. Ella har hostat och snörvlat hela veckan och, återigen *peppar, peppar*, känner jag inte att jag smittats. Så jag kanske har en "frisk-gen". Hur är det med er, känner ni er förvånansvärt friska? Eller kan det vara så att alla baciller som våra barn får, är såna som alla går igenom och vi vuxna är redan immuna? Gud, vilka djupa 3'e adventfunderingar  

  • Mamma till bröderna bus

    nollan- ja faktiskt, vad konstigt igentligen. jag är iaf inte gravid längre, fick ut allt igår (ursäkta) hade grymt ont, blödde som en gris och blev lite yr och medtagen, så gubben stack och köpte järntabletter igår som jag tar för jisses... behöver inte ta nytt blodprov iaf, men ska på efterkoll så att vi får se om allt är borta, så nu väntar vi en mens och kör på igen.. vem vet, bättre lycka nästa gång.. nollan hur tänkter ni??

    Igår fixade vi med julgodis och pepparkakashus (allt för att min hjärna skulle vara sysselsatt) vi missade faktiskt infon om självmordsbombaren igår, snacka att vi lever i en egen liten bubbla.. otäckt är det iaf.


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    bussig - jag har lyckligtvis aldrig råkat ut för något liknande så jag kan inte ens inbilla mig hur jobbigt det känns för dig Vad bra att vi har en sån pysslig helg framför oss så att du kan hålla dig sysselsatt. Tänk på att vila också. 

     

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~