• Bottis

    Är ridning en sport?

    Är själv en kvinna som rider och som tycker att ridning är en sport. Begriper inte när personer talar om för mig att det inte är en sport. Hur tänker dem?

    Vad säger ni här på FL? Motivera gärna ert svar.

    Är ridning en sport? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ridning en sport?
  • Blå damcykel
    Tutilure skrev 2011-02-02 22:25:20 följande:
    Vad grundar du det på?¨

    Naturligtvis är det en sport!
    Är modellplanflygning en sport?
  • Bottis
    Blå damcykel skrev 2011-02-02 22:25:31 följande:
    Nej, jag leker inte med maten.
    Då förstår jag varför du säger att det är en hobby. Tycker du ska testa att "leka" med maten.
  • Blå damcykel
    luckynumber skrev 2011-02-02 22:27:12 följande:
    Dom som inte rider på riktigt kan nog inte föreställa sig hur jobbigt det är.
     
    Jag varken rider eller spelar schack, men jag kan tänka mig att man är slut efetr ett par timmars schackspelande oxå.
  • GulTussilago
    Wikipedia: Sport är ett samlingsbegrepp för olika aktiviteter med tävlingsmoment

    NE: sport, numera ungefär detsamma som idrott.. =fysisk aktivitet som människor utför för att få motion och rekreation eller uppnå tävlingsresultat"

  • Blå damcykel
    Bottis skrev 2011-02-02 22:28:09 följande:
    Då förstår jag varför du säger att det är en hobby. Tycker du ska testa att "leka" med maten.
    Har testat ett par gånger. Farliga både fram och bak,obekväma på mitten och tar alldeles för mycket tid och pengar.
  • Solan

    Hoppning, dressyr, fälttävlan, distansritt osv. är sporter.

    Ridning i sig är ingen sport. Att åka häst ute i skogen är ingen sport. 

  • Bottis
    Blå damcykel skrev 2011-02-02 22:29:44 följande:
    Har testat ett par gånger. Farliga både fram och bak,obekväma på mitten och tar alldeles för mycket tid och pengar.
    Haha, nästan så jag tror att det är min make som sitter bakom ditt nick, ungefär likadana åsikter
  • vackrastarflow
    GulTussilago skrev 2011-02-02 22:17:59 följande:
    Hörde att det var ändrat! (men har inte kollat så det verkligen är så)
    Det var snack om det, men tyvärr inget förslag som gått igenom ännu. 2008 var det på tapeten, men hittills har ingen ändring skett

    Och ja, ridning är en sport och att man inte kan få friskvårdsbidrag för det är bullshit. Det är ju tom så att läkare ordinerar det till tex handikappade pga den välgörande effekten (både fysiskt och psykiskt).
Svar på tråden Är ridning en sport?