• Alyana

    Någon mer som hoppas få syskon 2014 eller -15?

    Här är man tidigt ute.Skrattande
    Fick nyligen vårt 3.e barn Hjärta (6 v) men vi verkar båda verkar vilja ha ett 4.e också Glad!

    Vill dock verkligen planera att få ett längre mellanrum mellan barnen, så att vi kan njuta ordentligt av den lilla vi har först. Sen har vi ju två till som ska ha sitt också. Flört 
    De är 4 år och 6 år nu.

    Trodde inte mannen ville ha ett till, men efter att jag fick livmoderinfektion nyss så blev han (efter att han förstått att jag skulle överleva...) orolig att jag inte skulle kunna
    få fler barn! FörvånadSkrattande Där ser man.... Läkaren hävdar att det ska inte ha gjort någon skillnad iaf så vi hoppas att det stämmer.

    Har 21 mån mellan första och andra barnet och det var alldeles för tätt tyckte jag.....Rynkar på näsan
    Mellan andra och tredje nu däremot så är det fyra år och fyra månader och det är såå skönt och fungerar jättebra! Glad Storebror (nr 2) älskar sin lillasyster och verkar faktiskt mogen att avstå sin plats som minst utan problem. Och det underlättar enormt att de andra barnen kan klara sig själva och acceptera att amning och skötsel av bebisen tar mycket av ffa min tid och upmärksamhet. Endast ett barn som har blöjor, behöver amma, måste ha vagn, ska bäras, inte kan prata osv.....

    Vill att lillflickan ska vara minst tre år gammal när en ny bebis förhoppningsvis kommer. Gärna fyra år!  Men helst innan hon fyller fem år.... Så att syskonen kan få växa upp tillsammans sas.

    Då blir det till att öppna "verkstaden" tidigast i juni-13 (fyller 33 då) och få syskon tidigast  i mars-14... Räknar dock med viss "tillverkningstid" och kanske ett elr två mf/ma innan en bebis kommer; så säg att våren eller sommaren-15 nånting blir bra Flört!
    Iaf före mars-16...

    Ja här svamlar man iväg!
    Är jag helt ensam om att redan planera/hoppas på ny bebis om 3-5 år?


    Nu är man TRE-barns mamma! :)
  • Svar på tråden Någon mer som hoppas få syskon 2014 eller -15?
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-15 19:51:43 följande:
    Men hn följer väl sin kurva som han ska ?
    Hur mkt äter han ?
    Elias äter som en häst vissa dagar och vissa dagar vill han inte ha ett skit  

    Ja, han följer sin kurva. Den går inte uppåt tyvärr.

    Han äter jätte mkt. Mer än de andra barnen på dagiset! =) 
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    Danni 83 skrev 2013-01-18 13:41:26 följande:
    Hej alla bebissugna och glada mammor. Jag har varit med här läänge, men nu börjar det ju faktiskt dra ihop sig att sätta planen i verket att för få en liten igen Hjärta. Mina barn är 5,5 år och 3 år i maj, det är 2 år och 10 månader mellan dom. Det har varit en bra åldersskillnad för oss. Jag pluggade med första barnet och ville ha hunnit klart tills 2:an kom, de leker ganska fint med varandra nu också.

    Jag hade gärna haft tätare mellan 2:an och ev trean men min sambo har velat vänta, jag har haft nytt jobb sen augusti 2011 och vi har flyttat till hus i vinter osv. Jag hoppas på 2 barn till, får väl se om man får med mannen på tåget. Flört

    När planerar ni att sluta med prevmedel, börja vekstaden m.m. ? Jag är sugen på att sluta skydda mig redan nu i april för att få en januaribebis 2014, men det kanske dröjer några månader ändå. April hade ju varit trevligt att få barn i 2014, till våren och så, alltså bli gravid i juli men då får jag ju vänta ett helt halvår till.. Hur tänker/känner ni?
     

    Kram på er 
     
    När jag planerade för bebis så sa jag inte december eller januari bebis. Men du vill ha januari bebis! =) Min son är född i januari och är nu 2år! Vill ha vår bebis nästa gång. Fick jag som jag ville så skulle sonen ha fötts på våren 2010, men det ville tydligen inte han. =) 

    Jag ska ta ut min spiral i juni tänkte jag! Så får vi se! =) 
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • Gweny

    Jag tänker ta ut spiralen runt april/maj och börja försöka i juni. hoppas nu allt går som man vill. Han har ju inga barn sen tidigare.

  • WasaE

    Jag kommer sluta med min p-piller i juni/juli för att kroppen ska komma i rytm och mens å ägglossning börjar komma som det ska. Föratt sedan dra igång bäbisverksta ordentligt runt sep/okt =)  Då blir det ett sommarbarn för oss. Längtar!!!

  • Två döttrar och en son

    Hej!
    Det är jag som är TS (bytt nick) och jag ÄR gravid redan!
    Helt oplanerat, tog minipiller noga men det hände ändå.
    Är i v 11+6 idag och i förrgår såg jag en söt liten bebis som sprattlar runt där inne!
    BF 3/8.
    Så det blir två år och 5 mån mellan tredje och fjärde.
    Så kan det bli!  

  • Gweny
    Två döttrar och en son skrev 2013-01-19 12:12:53 följande:
    Hej! Det är jag som är TS (bytt nick) och jag ÄR gravid redan! Helt oplanerat, tog minipiller noga men det hände ändå. Är i v 11+6 idag och i förrgår såg jag en söt liten bebis som sprattlar runt där inne! BF 3/8. Så det blir två år och 5 mån mellan tredje och fjärde. Så kan det bli!  

    Men vad roligt! Grattis! Tjuvstart ju.
  • AngelandDevil
    Danni 83 skrev 2013-01-18 13:41:26 följande:
    Hej alla bebissugna och glada mammor. Jag har varit med här läänge, men nu börjar det ju faktiskt dra ihop sig att sätta planen i verket att för få en liten igen Hjärta. Mina barn är 5,5 år och 3 år i maj, det är 2 år och 10 månader mellan dom. Det har varit en bra åldersskillnad för oss. Jag pluggade med första barnet och ville ha hunnit klart tills 2:an kom, de leker ganska fint med varandra nu också.

    Jag hade gärna haft tätare mellan 2:an och ev trean men min sambo har velat vänta, jag har haft nytt jobb sen augusti 2011 och vi har flyttat till hus i vinter osv. Jag hoppas på 2 barn till, får väl se om man får med mannen på tåget. Flört

    När planerar ni att sluta med prevmedel, börja vekstaden m.m. ? Jag är sugen på att sluta skydda mig redan nu i april för att få en januaribebis 2014, men det kanske dröjer några månader ändå. April hade ju varit trevligt att få barn i 2014, till våren och så, alltså bli gravid i juli men då får jag ju vänta ett helt halvår till.. Hur tänker/känner ni?
     

    Kram på er 
     
    Vi använder oss av naturlig familjeplanering (även kallat billingsmetoden) så här är det bara att tuta och köra när man känner sig redo sen. Tanken är att börja i september (förmodligen) så får vi se hur allt känns då i livet. Både mannen och jag börjar plugga till hösten så det kanske blir lite senare i slutändan eller tidigare? Vem vet! Flört Planen är bebisverkstad till hösten i alla fall!
    Två döttrar och en son skrev 2013-01-19 12:12:53 följande:
    Hej!
    Det är jag som är TS (bytt nick) och jag ÄR gravid redan!
    Helt oplanerat, tog minipiller noga men det hände ändå.
    Är i v 11+6 idag och i förrgår såg jag en söt liten bebis som sprattlar runt där inne!
    BF 3/8.
    Så det blir två år och 5 mån mellan tredje och fjärde.
    Så kan det bli!  
    Men STORT grattis! Skrattande

  • WasaE
    Två döttrar och en son skrev 2013-01-19 12:12:53 följande:
    Hej!
    Det är jag som är TS (bytt nick) och jag ÄR gravid redan!
    Helt oplanerat, tog minipiller noga men det hände ändå.
    Är i v 11+6 idag och i förrgår såg jag en söt liten bebis som sprattlar runt där inne!
    BF 3/8.
    Så det blir två år och 5 mån mellan tredje och fjärde.
    Så kan det bli!  

    Åhå... mys. Grattis.  Själv får man hålla huvudet kallt ett tag till.
  • LokesMammi
    Två döttrar och en son skrev 2013-01-19 12:12:53 följande:
    Hej!
    Det är jag som är TS (bytt nick) och jag ÄR gravid redan!
    Helt oplanerat, tog minipiller noga men det hände ändå.
    Är i v 11+6 idag och i förrgår såg jag en söt liten bebis som sprattlar runt där inne!
    BF 3/8.
    Så det blir två år och 5 mån mellan tredje och fjärde.
    Så kan det bli!  

    Va roligt! Grattis! Spännande.GravidSkål
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
Svar på tråden Någon mer som hoppas få syskon 2014 eller -15?