• Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop
  • DonaAna

    Monchichi - inget vidare picknick väder idag... Hoppas ni har mysigt ändå. Det kanske är en bra ide för nästa träff - picknick?

    Maken fyllde år igår och ikväll kommer lite folk. Hade hoppats kunna grilla korv ute men det blir nog stekpannan istället...

    I morgon ska vi på dop i Enköping, ska bli mysigt. Kanske kan få lite inspiration till Arvids dop.

    Ha det så gott i regnet allihop!

  • Monchichi

    Majjssan: Ja vad kul om ni vill hänga med till Vallby! K älskar att gå dit, skulle han nog kunna göra nästan varje dag så det blir fler gånger! Vore roligt att träffas!

    Knepigt att du inte kan få i J nattmat när det känns som det verkligen behövs. Men annars låter det ju underbart med så lång nattsömn! Men jag håller verkligen mina tummar för att det snart går bra för J med maten, för nu har ni haft trassel så länge. Tur att han är glad kille ändå! Ett ljus i matmörkret!

    DonaAna: Nä det var ju inget vidare väder, men nu får man verkligen svara upp till den gamla klyshan att det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Det verkade faktiskt inte bekomma K det minsta att det regnade och han fick ha regnkläder och hoppa i vattenpölar! Och picknick blev det. Jag frågade igår vad det roligaste skulle bli med att gå till Vallby idag och då sa han att äta där, så det klart vi gjorde det, i regnet Sen sprang han runt och hade jätteskoj med en jämngammal kompis så han ville inte gärna gå hem när mammorna tröttnat på det blöta.. Det är härligt med barn!

    Bra idé med picknick nästa träff!

    Ha det så trevligt på morgondagens dop! När är det dags för Arvid?

  • DonaAna

    Arvids dop blir 16 juli. Måste försöka få iväg inbjudningarna snarast...

    Kom på här ikväll att jag helt glömt att gå ner till mässingsbruket och köpa doppresenten till i morgon! Dom öppnar 11 i morgon och då börjar dopet så det är kört. Vi får åka förbi nån barnaffär på vägen och hitta nåt annat än skyddsängeln.

  • Lexie77

    Hej på er
    Majjssan - skönt att han har gått upp i vikt men jobbigt med sonden, hoppas verkligen ni får bukt med det där..

    DonAna - mysigt med dop, vi har också börjat planera lite smått, det blir iaf 30/7, det är ju ganska fullbokat i kyrkorna nu under sommaren.

    Vi ses jätte gärna någon dag, picknick eller Vally eller någon annanstans.


    Jag skulle behöva lite råd från er.
    Vi har varit negativa till syskonvagn och trodde vi skulle klara oss med ståbräda men har insett att vi behöver en även om det kanske bara blir under en kort period. Min man har sen semester så jag känner att det kommer bli en del promenader/utflykter bara jag och barnen.

    Har hittat en begagnad Baby City Mini Jogger syskonvagn från 2010 för 3400 SEK, ca 6000 ny.
    http://www.babyjogger.se/cityminidubbel.aspx

    Samt en Urban Jungle Duo inköpt 2009 men det är årsmodell 2008, för 3800 SEK, ny ca 9000 SEK.
    http://www.bigbaby.se/pthumbs/image_380_0_big.jpg den vi funderar på har dock enbart en hel suflett.

    City är 5 cm bredare men 12 cm kortare än UJ. Jag tror att det är ett billigt pris på UJ om jag jämför med andra på Blocket och den är inte solblekt.

    Vilken hade ni valt?
  • Lexie77

    Det blev en City Mini.

    Jag håller på och planerar dop och undrar om någon känner till en bra solist i Västerås med omnejd?

  • Monchichi

    Lexie: Jag tittade på vagnarna och det var ju lite svårt val, skönt att det är klart. Jag tror det var bra val med tanke på årsmodell och pris. Vi klarar oss än så länge med enkelvagnen och bräda och det känns skönt. Är det stort att köra dubbelvagnen? Hade inte ni köpt ny singelvagn också?

    Någon solist känner jag tyvärr inte till, men hade gärna gjort när dopet begav sig för oss. Vi körde med enbart musikstycke istället. Vilken kyrka blir det?

  • Lexie77

    Monchichi - nej den funkar faktiskt på de flesta ställen, har än så länge kommit in i alla hissar och dörrar även om jag varit skeptisk precis innan. Dottern tycker det är jätte kul att åka också, än så länge. Det var riktigt kul att vara på stan med båda två den här ggn. Angående singelvagn så köpte vi en begagnad Acta Graco-vagn för några veckor sedan men det var enbart för att ha till och från parkeringen på dagis. Det är en bit att gå och orkar inte bära babyskyddet så vi använder den för att klicka i babyskyddet i.


    Vi kör dop i Kungsåra kyrka, vi döpte Olivia där och gifte oss också där för 4 år sedan så det känns lite som "vår" kyrka, ska även ha samma präst.

  • Trollmamma till 4
    Lexie77 skrev 2011-06-19 22:22:53 följande:
    Det blev en City Mini.

    Jag håller på och planerar dop och undrar om någon känner till en bra solist i Västerås med omnejd?
    Va skönt att ni kunde bestämma er Inte lätt med alla dessa vagnar ute på marknaden!

    Känner inte till någon solist tyvärr
    Mamma till 4
  • DonaAna

    Känner solist i Enköping, fast hon kanske kan tänka sig att åka. Kan nog förmedla kontakt om du vill.

    Hoppas ni alla får en härlig midsommar!!! Vi åker till mina föräldrars sommarstuga och firar med familjen, mysigt!

  • Monchichi

    Lexie: Vad roligt att ni kör samma kyrka och präst, det låter ju jättemysigt. Och prästen har följt er från bröllop till både ett och två barn Vi var i domkyrkan båda dopen men har haft olika präst.


     


    Hoppas alla haft en skön midsommar. Tur med vädret här hemma att regnet höll sig borta just på fredagen men öste ner både dagen före och efter.


     


    Vi är hemma men gubben jobbar ett par veckor till, om han ens får någon semester. Är det någon eller några av er som vill ses framöver, eller är ni fulltjokade nu i semstertider?

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop