• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • loppan

    Stinis83: har också varit på ovanligt dåligt humör idag! har grinat och surat fram och tillbaka, vet ej om det är hormoner eller abstinens från nikotin - säkerligen en blandning :) du får vara lite extra gullig ikväll mot din karl!

  • faceprimer

    Här har ni en till med ett sjuhelsikes humör haha skyller på hormonerna för jag är lite värre än vad jag brukar hehe.

    En lite ofräsch fråga, men... Någon som märkt av skillnad på ens tarm funktion? Jag har sen någon vecka varit jätte kass i magen, är jättelös och går flera gånger om dagen. Kan de vara normalt tror ni? Tycker man läser så mkt om att folk blir förstoppade men sällan om diarré.. Vad tror ni de kan bero på? Brukar inte vara såhär.

  • alvaereva
    faceprimer skrev 2011-07-11 19:58:32 följande:
    Här har ni en till med ett sjuhelsikes humör haha skyller på hormonerna för jag är lite värre än vad jag brukar hehe.

    En lite ofräsch fråga, men... Någon som märkt av skillnad på ens tarm funktion? Jag har sen någon vecka varit jätte kass i magen, är jättelös och går flera gånger om dagen. Kan de vara normalt tror ni? Tycker man läser så mkt om att folk blir förstoppade men sällan om diarré.. Vad tror ni de kan bero på? Brukar inte vara såhär.
    Hrm.. Jag är likadan. -skäms-
    Men mitt humör är strålande iallafall!
  • supertrouper

    Samma här, tarmfunktionen är inte som den brukar vara. Har betydligt mer gaser (rapar och fiser konstant *skäms*) och känner mig lös i magen. Får springa på toaletten betydligt oftare än annars.

  • Chokladälskaren

    Samma här. jag rapar och fiser hela tidenSkrattande. Jag är inte direkt lös i magen men jag springer flera ggr om dan. Bara bra så att man rensar ut liteFlört

  • Stinis83

    Hehe, trodde aldrig man skulle skriva om sånt här, men jag är också annorlunda i magen. Jag brukar gå 1-3 gånger i veckan, men nu är det minst en gång om dagen. Och jag brukar få kämpa ut det, nu går det lätt, men är inte löst. Och fisar - oh my lord! De luktar extra illa! Stackars sambon... ;) Fast jag smyger alltid undan.

    Jag började också grina idag när jag satt i bilen och hörde en låt jag tyckte var så fin och full av känslor :) Hahaha, vilket freak man är!

    Tack förresten om tipset att ta kort på det digitala testet eftersom det slocknar efter ett dygn, det hade jag aldrig haft en tanke på annars :)

  • faceprimer

    Puh, skönt att det är fler än jag som "lider" av detta. Haha Då kan man slappna av o veta att det är som det ska med andra ord

    Idag har jag fått känna mig riktigt gravid. Har mått såå illa så jag har fått lägga mig ner och sova lite, mått riktigt kasst. Får hoppas det inte är något jag kommer få varje dag för inte en chans att jag kommer kunna jobba då.
    Kan man bli sjukskriven om man mår för illa? Även om man inte spyr liksom? Jag jobbar på ett matställe och träffar kunder varje dag, känner inte för att må sjukt illa så man vill spy och nästan får upp det man nyss ätit..

  • wenchemaria

    Ja Gud vad man e gasig i magen. Får ju kämpa för att inte fisa på olämpliga ställen ;)

  • Stinis83

    Så hade jag i en veckas tid och idag har det varit lite av ett återfall. Men skulle det hålla i sig så kan du prova sjösjukearmband från Apoteket, eller Postafen mot åksjuka. Nackdelen med Postafen är att man blir så fruktansvärt trött så man somnar sittandes... Läkaren på mvc kan skriva ut Lergigan Comp, den är det lite koffein i så man blir lite piggare. Det gick jag på i 3 mån förra gången... :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)