• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • olivian
    faceprimer skrev 2011-07-20 13:38:25 följande:
    Nu ska jag strax ner till stan och kika på bebiskläder, och troligtvis får jag med mig något hem. har sett att H&M har så otroligt fina Lite nervöst att man ska möta någon man känner, men det är ju bara säga att man ska köpa åt en kompis för en vän fick barn förra veckan och en släkting ska ha inom några veckor så då kan man ju skylla på det
    Haha, ÅH vad jag känner igen mig! Gick på åhlens barnavdelning här om dagen och jag kände mig som världens bov! Har ju inga barn sedan tidigare och har ingen nära vän med småbarn heller så hade jag blivit sedd av någon hade det varit lite av en knipa :P

    Tror nästan jag ska åka ned och titta lite idag igen bara för att vänja mig vid tanken. Det är så stort hela barngrejen! wow.. :D
  • nyponblomman

    Hade tid för hälsosamtal hos BM idag. Väntade i 30 minuter för att sedan få veta att BM var på begravning! Dålig stil att inte höra av sig och omboka tiden när det är planerad frånvaro!

  • nyponblomman

    Sen är det ju klart tragiskt med begravning. I vanliga fall hade jag troligen inte brytt mig, men gravidhormonerna gör mig till ett monster {#emotions_dlg.djavulsk}

  • TheCoopers
    Ckm skrev 2011-07-20 15:17:18 följande:
    Familjen C : tackar!
    Kommer nog bli 11 månader mellan nr1 och nr2 ;)
    åh herregud ! jag har 6 år mellan nr 1 och 2 och nästan 6 år mellan nr 2 och 3

    Så min äldsta dotter fyller 12 och den yngre 6 år när lillplutt kommer
    I'm the me I choose to be ...
  • faceprimer
    olivian skrev 2011-07-20 13:55:14 följande:
    Haha, ÅH vad jag känner igen mig! Gick på åhlens barnavdelning här om dagen och jag kände mig som världens bov! Har ju inga barn sedan tidigare och har ingen nära vän med småbarn heller så hade jag blivit sedd av någon hade det varit lite av en knipa :P

    Tror nästan jag ska åka ned och titta lite idag igen bara för att vänja mig vid tanken. Det är så stort hela barngrejen! wow.. :D
    Haha eller hur!
    Jag bor i en liten stad också så  man ser folk man känner överallt, och man vet ju aldrig vem man stöter.
    Jag gick omkring där bland barnkläderna och hittade lite fint, och jag var så feg när jag skulle betala på ett ställe att jag bad få ta med paketkartonger, som jag låtsades det skulle vara till någon annan, haha. För det hamnade en bekant bakom mig i kön, inte direkt att hon brydde sig. Men jag köpte ganska många plagg och ville inte att hon skulle fråga något så jag drog till med om jag kunde få med några kartonger.
    Åh, vad man är töntig egentligen. haha. Och ja, man känner sig som världens bov!! Haha, jag sneglade på folk runt omkring mig hela tiden ifall jag skulle se någon jag kände, haha, och smög omkring där bland bebiskläderna. Haha.
  • faceprimer

    Förresten tjejer, kommer ni amma? Motivera gärna vid era svar
    Jag vill verkligen amma, men troligtvis kanske jag inte får det :( Jag äter nämligen en medicin för en kronisk sjukdom jag har som kan gå över i bröstmjölken. Fy vad ledsen jag blev när jag fick veta det. Men jag hoppas det går att lösa på något sätt. Skulle verkligen vilja amma....

  • micksaan

    Ja, jag förstår känslan av att bo i en liten stad. Gjorde det i början av graviditeten med dottern, så då vågade man inte ens köpa gravtest i stan. Nu bor vi i en större stad så kan gå lös på barnavdelningen utan bekymmer. Inte så många bekanta man stöter på...

    Jag hoppas kunna amma denna gången igen. Gick jättebra med dottern, ammade i 7 månader innan jag kände jag var färdig.  

  • BebisVagga

    Ska inte amma.... Inte jag som ska gå hemma denna gången.

  • olivian
    faceprimer skrev 2011-07-20 15:46:14 följande:
    Haha eller hur!
    Jag bor i en liten stad också så  man ser folk man känner överallt, och man vet ju aldrig vem man stöter.
    Jag gick omkring där bland barnkläderna och hittade lite fint, och jag var så feg när jag skulle betala på ett ställe att jag bad få ta med paketkartonger, som jag låtsades det skulle vara till någon annan, haha. För det hamnade en bekant bakom mig i kön, inte direkt att hon brydde sig. Men jag köpte ganska många plagg och ville inte att hon skulle fråga något så jag drog till med om jag kunde få med några kartonger.
    Åh, vad man är töntig egentligen. haha. Och ja, man känner sig som världens bov!! Haha, jag sneglade på folk runt omkring mig hela tiden ifall jag skulle se någon jag kände, haha, och smög omkring där bland bebiskläderna. Haha.
    Haha! Just på den punkten kan jag vara väldigt glad som bor i en något större stad, men man blir ju ändå så paranoid! ÅÅh vill köpa bebiskläder och saker att virka en liten bebisfilt av! tyvärr äger min mammas granne stadens bästa garnbutik och hon har ju koll på min familj och vilka barn som finns i släkten. :P

    Men vilket brott egentligen, känna sig skyldig för att man tittar på kläder till sin egen bebis! :D

    Och angående din fråga så tänker jag amma. Jag tycker att det är ett väldigt fint sätt för mamma och bebis att knyta an. Som bonus har jag hört att man rasar i vikt dessutom Cool
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)