• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • ThereseX

    Alla skriver så mycket så man hinner ju inte med att läsa,dessutom sitter jag på telefonen då våran dator lever sitt eget liv.. : ) Jag är ju mammaledig ännu och tanken var att jag skulle börja jobba nu i november men det kommer ju aldrig gå, dels var jag sjukskriven från vecka 26 förra året pga sammandragningar och sen så har jag ett fysiskt ansträngande jobb, så att jag får beviljad havandeskaps penning det vet jag och det blir väl från januari så glappet där mellan får vi se hur det ska lösas. Vem vet man kanske blir sjukskriven igen risken är ju övervägande stor... Men jag hoppas att jag ska vara "frisk" denna graviditet för våran dotters skull hon är ju fortfarande liten... Så nu har jag varit hemma sedan maj 2010 och blir väl hemma ett tag till antar jag... Jag klagar inte.. : )

  • Daysis

    Vi är på semester o jag har därför inte hunnit vara inne här så mycket, men nu är vi på väg hem iaf.
    Jag har oxå börjat må illa nu, det kommer o går men är helt hanterbart så länge jag får vila så mycket jag behöver.. Kan däremot inte äta kött, det vänder sig i magen bara jag ser kött. Och kaffe gå inte heller, det mår jag oxå illa av. Är verkligen så glad att jag har semester tre veckor till, o hoppas att illamåendet släpper lite tills dess.

  • ZebraMyran
    faceprimer skrev 2011-07-25 16:49:29 följande:
    När hade du din andra mens samma månad? Hur många dagar var det mellan första o andra mensen?
    Det kan itne varit nidblödning då? Finns ju de som blöder rikligt fastän det är nidblödning, och ägget kanske fäste ganska snabbt så du fick nidblödningen ganska tidigt och därav verkade det som om du hade mens 2 gånger samma månad?
    Jag är osäker på när jag hade mens första gången den månaden, men andra var den 29:e maj, brukar ha mens i 3-4 dagar. Ska kolla imorgon med bm, eftersom att jag ska på hälsosamtal då. Ja, det kan ju ha varit en nidblödning.
  • ZebraMyran
    enlitenbitkaka skrev 2011-07-25 16:52:51 följande:
    Be om möte med någon på KK/förlossningen, igångsättning kanske kan vara ett alternativ för er?
    Ja, det kan jag ta sen när det närmar sig Flört
  • loppan

    Hej tjejjer! Har varit iväg på weekend och inte haft tillgång till dator under tiden så jag hade en hel del att läsa haha! Roligt med en hel del nya, välkomna och grattis! hoppas det rullar på bra för er andra, själv är tröttheten boven hos mig, har somnat på de konstigaste platserna i helgen, haha. Imorgon går man in i v 7 :) någon som skall på inskrivning hos BM snart??

  • faceprimer

    Jag ska till mvc imorgon så spännande. Är nästan lite nervös haha kommer nog fråga om jag får göra ultra ljud v12 pga mina mediciner och att jag har en grund sjukdom så jag hoppas att jag kommer få det är ju bara en månad kvar isåfall.. åå vad jag längtar tills man får se sitt lilla pyre för första gången

  • LadyA01

    Faceprimer! Tack för tipset! :) beställt en overall, en sparkbyxa, en tröja och en body. :) 400kr totalt, superbilligt! :)

  • LadyA01

    Har vul på ons (v 6+5) pga upprepade missfall och sen nytt vul 15/8 och inskrivning 16/8! :) mår väsentligt sämre den här gången så jag hoppas det är ett gott tecken! :)

  • faceprimer

    Kan passa på att fråga er, är det någon av er som har känt av molande värk i typ blygdläpparna och underlivet? Har känt att det har spänt i dom så man nästan vill trycka eller massera liksom, haha. Samt så har det molat bak mot rumpan. Om ni har haft molande spännings värk i underlivet förr vid mens (det hade jag alltid) så är det precis så jag känner, inte riktigt lika ont,men det spänner liksom i blygdläpparna och bak mot rumpan... Ingen aning om vad det kan vara. Men tänkte bara om någon känt ungefär samma som vet vad det beror på?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)