• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • faringe

    Idag har vi fått se ett litet hjärta som slår:) så härligt. Allt såg jätte bra ut 18mm stor.enligt vul är jag i v8+4 å enligt fl 7+2 men min gyn sa att det är svårt att säga så tidigt för att killar växer lite snabbare i början.så vi får vänta till UL å få ett säkrare datum. BF mellan 3-11 mars:)

  • faceprimer
    ZebraMyran skrev 2011-07-27 18:07:30 följande:
    Jag ska på inskrivning när jag är i v.13+2, ska ni på det tidigare eller senare än den veckan?

    Inskrivningen brukar ligga där omkring, om man inte behöver hållas under uppsikt, eller om man har haft flera missfall eller problem via andra graviditeter etc. Ultraljudet gör man ju normalt inte förrän v. 17-20 ungefär.
    Jag har redan haft hälsosamtal men kommer få min inskrivning i v 10 redan, för att jag har en grund sjukdom och äter mediciner så vill dom hålla koll på mig. Så kommer få ultraljud efter v.12 redan, ska träffa en läkare i slutet av augusti och däref eter skulle vi boka tid för ultra ljud Men är man "frisk" så brukar man dessvärre få vänta längre med både inskrivning och ultraljud..
  • faceprimer
    faringe skrev 2011-07-27 20:27:54 följande:
    Idag har vi fått se ett litet hjärta som slår:) så härligt. Allt såg jätte bra ut 18mm stor.enligt vul är jag i v8+4 å enligt fl 7+2 men min gyn sa att det är svårt att säga så tidigt för att killar växer lite snabbare i början.så vi får vänta till UL å få ett säkrare datum. BF mellan 3-11 mars:)
    åå vad roligt :)  skönt att höra att allt såg bra ut :) så härligt :)
  • faringe
    faceprimer skrev 2011-07-27 20:30:41 följande:
    åå vad roligt :)  skönt att höra att allt såg bra ut :) så härligt :)
    ja jag känner mig lite lugnare nu när jag vet att ett litet hjärla slår:)
  • Chokladälskaren

    *mina inlägg verkar inte synas*

  • Chokladälskaren
    faringe skrev 2011-07-27 20:27:54 följande:
    Idag har vi fått se ett litet hjärta som slår:) så härligt. Allt såg jätte bra ut 18mm stor.enligt vul är jag i v8+4 å enligt fl 7+2 men min gyn sa att det är svårt att säga så tidigt för att killar växer lite snabbare i början.så vi får vänta till UL å få ett säkrare datum. BF mellan 3-11 mars:)

    Jätteskönt att få ett sånt positivt beskedGlad och det var ju ganska stor skillanad fl graviditetsuträkning och enligt vulSkrattande.
  • faringe
    Chokladälskaren skrev 2011-07-27 20:26:38 följande:
    Och nåt som skrämmer mig, det är om det visar sig att det är TVILLINGAR!! Alla andra i våran omgivning tycks tro att vi väntar tvillingar så det blir säkert så oxå. Jag varken vill/orkar ha två barn samtidigt. Fy bubblan!! Men hellre två än ingen allsFlört
    förstår hur du känner men man vänjer sig nog fort med de me,men visst är det smidigare med en i taget:)
  • leyley

    Hej hej, nu hoppar jag in här efter att ha läst någon vecka;) Idag var jag på vul och fick se ett litet hjärta slå:) är idag i v.8+0 så bf blir väl kring 6/3. Jag ringde gyn i måndags eftersom jag har fått använda binda i 4 veckor nu. Har ljusrosa och bruna flytningar. Kändes lite oroande, speciellt eftersom en av mina närmsta vänner hade likadant förut och där gick det inte bra:( hon fick veta det på ul i v.16. Hon hade ingen smärta. Därav min oro. Kvinnan på gyn tyckte iaf att det var bra att jag ringde. Allt var ju bra, tack och lov!!:)) jag tycker iaf att det känns väldigt skönt nu! Jag har en son som är 5år och han hinner fylla 6 år innan bebisen kommer. Hittills är ju allt olika om man ska jämföra graviditeterna. Mår superilla så jag till och med bara ligger och grinar:P kräks inte. Känns bättre nu än förra veckan. Sen är magen stoor... Jag hade verkgligen ingen platt mage innan men inte heller så här stor... Sen är magen i övrigt i kaos, jag är väldigt dålig i magen, det bara rinner ur mig flera ggr om dagen....


    ♥ Vilde William är min älskis♥ willinda.blogg.se
  • faceprimer
    Chokladälskaren skrev 2011-07-27 20:16:59 följande:
    Börjar bli lite smått nervös nu. De ringde från gyn igår och ville att jag skulle komma dit på fredag för att göra ett vul för att kolla så att allt står rätt till därinne. Enligt hcg värdet så ser allt normalt ut men de ska kolla så att det har hamnat rätt i livmodern oxå.
    Det är ju spännande att få kolla och se det lilla pyret men samtidigt så är det ju lite skrämmande. Men vi hoppas verkligen att allt ser toppen ut och att den växer som den skaSkrattande 

    förstår att de känns lite skrämmande, de är ju alltid så... Men allt är säkert toppen ska du se :) jag håller tummarna!
     jag känner detsamma, tänk första ultraljudet, jag lär vara supernervös för att något ska vara fel, samtidigt som jag lär längta efter det massvis, men samtidigt är man ju orolig att något inte är som det ska.. men förhoppningsvis är det ju det, det sa min BM också att i de flesta fall så går det ju faktiskt bra även att man kan vara orolig för det. Så de kommer gå kanon ska du se :) så himla härligt att få se den lilla, trots att den verkligen är liiiiten, men o bara få se lilla pyret och höra hjärtat :) vilken känsla
  • faceprimer
    leyley skrev 2011-07-27 20:43:33 följande:
    Hej hej, nu hoppar jag in här efter att ha läst någon vecka;) Idag var jag på vul och fick se ett litet hjärta slå:) är idag i v.8+0 så bf blir väl kring 6/3. Jag ringde gyn i måndags eftersom jag har fått använda binda i 4 veckor nu. Har ljusrosa och bruna flytningar. Kändes lite oroande, speciellt eftersom en av mina närmsta vänner hade likadant förut och där gick det inte bra:( hon fick veta det på ul i v.16. Hon hade ingen smärta. Därav min oro. Kvinnan på gyn tyckte iaf att det var bra att jag ringde. Allt var ju bra, tack och lov!!:)) jag tycker iaf att det känns väldigt skönt nu! Jag har en son som är 5år och han hinner fylla 6 år innan bebisen kommer. Hittills är ju allt olika om man ska jämföra graviditeterna. Mår superilla så jag till och med bara ligger och grinar:P kräks inte. Känns bättre nu än förra veckan. Sen är magen stoor... Jag hade verkgligen ingen platt mage innan men inte heller så här stor... Sen är magen i övrigt i kaos, jag är väldigt dålig i magen, det bara rinner ur mig flera ggr om dagen....

    Hej och Välkommen till våran "lilla" tråd :)
    Här har du en till vars mage är i kaos... varierar mellan att vara hård och lös i magen, och när jag är hård i magen så  får jag nästan magknip och det hugger till "där bak" haha, ursäkta för detaljerad information :P och när jag är lös får man gå flera gånger per dag... jag som knappt går gång per dag i vanliga fall. men ja, jag förstår hur du menar... hoppas dock de blir bättre. 
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)