• Tindra1981

    Plussat och bor i Stockholm. Följas åt?

    Finns det några fler som plussat och väntar barn runt mars, bor i Stockholm och vill följas åt på vägen?
    Jag plussade idag! =)

  • Svar på tråden Plussat och bor i Stockholm. Följas åt?
  • Skrollan

    Grattis alla blivande föräldrar..

    Det känns helt overkligt för oss här hemma..
    Vill ju bara att det ska gå relativt snabbt så man är lite mer säker och att det ska sjunka in.. :)

    Ska på inskrivning den 27/7 och hoppas på vul så man kan se att det verkligen är sant och allt är bra.
    Någon som har några tips (som har ett barn sedan innan) om vad man ska tänka på och hur allt går till..?
    Är riktigt nybörjare på detta och vill bara köpa bebis saker på en gång - vilket man inte kan göra ;) 

  • Novis mamma

    Åh! Precis en sån här tråd jag har letat efter

    Jag plussade för en vecka sen, med barn nummer 2. Går allt som det ska kommer det vara 15 månader mellan våra små. Har varit på hälsosamtal hos BM redan och den 2/8 ska jag tillbaka för inskrivning. Blev lite sur på BM som hade hälsosamtalet, hon klämde ur sig "ska ni redan ha ett barn till?!" Ja visst, vi vill ha tätt mellan våra små. Kunde inte riktigt ta henne på allvar då det var någonting med hennes ton under hela samtalet, sura tant! Tack och lov var det bara en vikarie för hon jag egentligen ska ha! 

    Hur mår ni alla? Har ni några symtom?  


    ♥ Nova 101219 ♥ ♥Liten i magen BF 120310 ♥
  • Mabaja

    Helt galet vad trött jag är! Den här förlamande tröttheten har slagit ner mig fullständigt nu i helgen. Zzznarrk! Maken tycker att jag är jättetrevlig som bara sover!


    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • gosmagen

    Sambon är jättetrött och kissar konstant på nätterna. Hon kom hem kl 18 idag, åt mat och efter det somnade hon i soffan och sover än.
    Sa dock till henne att vill hon sova så får hon sova då hon är tvärtemot mig som blir tokpigg efter att jag sovit på eftermiddag/kväll :)

     

  • Mabaja

    Gosmagen: låter som att tjejen är gravidtrött hon med! :) låt henne sova - om en-två mån blir hon piggare igen!

    Jag är så tacksam över att min man är hemma med mig och vår dotter! Så kan han ta henne när orken tryter! :)

  • gosmagen

    Jadå hon får sova så mycket hon vill :) Jag passar på att ta mig lite egen tid medans hon sover, läser pappaböcker, redigerar lite foton osv :)

  • Mabaja

    Haha min man kollar ny bil för han har fått för sig att vi väntar flera bara för att jag drömde om trillingar häromnatten. Haha

  • gosmagen

    Hahaha underbart! Är det nån här förresten som har tips på pappaböcker? Har precis läst ut "Värsta pappan" som var rätt rolig :)

  • Mabaja

    Mitt tips är vänta barn-boken som man får på mvc. Den tar upp bra konkret info. Annars vet jag inte. Min man har kommit till att läsa framsidan.

Svar på tråden Plussat och bor i Stockholm. Följas åt?