• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

    Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

    Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

    Kram  {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • Lvcka85


    En bild från vecka 5 och vecka 11. Är nu i vecka tolv men går in i vecka 13 på fredag. Blir lika glad varje gång man kliver in i en ny vecka:)
  • Wielkip

    Alla ni som redan har putmagar; har ni "ytlig" livmoder, eller tar ni bilder på kvällen?
    Jag är i v.14 (imorgon) men kan lätt dölja magen fortfarande även i tighta kläder, bara ett liiitet put.
    Och livmodern är ju inte speciellt stor ännu, enligt min bm brukar det börja bli en GRAVIDmage mellan v.16-20, på förstagångare alltså, annars har man ovanligt ytlig livmoder.


    BF: 6 mars 2012 Http://Troublewhore.blogg.se
  • TheCoopers
    Wielkip skrev 2011-08-29 13:34:18 följande:
    Alla ni som redan har putmagar; har ni "ytlig" livmoder, eller tar ni bilder på kvällen?
    Jag är i v.14 (imorgon) men kan lätt dölja magen fortfarande även i tighta kläder, bara ett liiitet put.
    Och livmodern är ju inte speciellt stor ännu, enligt min bm brukar det börja bli en GRAVIDmage mellan v.16-20, på förstagångare alltså, annars har man ovanligt ytlig livmoder.
    Jag är gravid med nr 3 och är i vecka 12 och det " syns" inte på mig heller ... eller ja naken så är det ett litet put men det går att klä bort
    I'm the me I choose to be ...
  • Bekkalo

    Wielkip: Det sa min bm till mig också. Hon sa också att livmodern är i ungefär navelhöjd i ca vecka 18. Jag har haft en liten kula i vanliga fall och ser ingen skillnad alls, har till och med gått ner 1-2kg. Ska lägga in lite bilder när jag kommer hem så ska ni få se. Har däremot svullen mage på kvällen. Den har försvunnit mer och mer den sista veckan. Idag är jag 11+5.


    BF 13 Mars 2012
  • Lyckobebisen

    Tjejen min är normalsmal i vanliga fall och hon har en ordentlig kula. Tillräckligt för att hon ska se gravid ut (om hon har tighta kläder). Hon är i vecka 13. Nog för att hon gått upp lite mer hormonerna men hon har inget "fläsk" utan hon har en stenhård kula liksom.


    BF 8 Mars 2012
  • enlitenbitkaka

    För min del handlar det nog om att jag födde barn för fem månader sen...allt är uttöjt. Min mage är hård som en riktig bebismage, inte gashård som den var i början men det kan vara svårt att märka skillnad om man inte vet. Vid en normal förstagångsföderska når livmodern runt v20 först.


    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Mmmbop

    Wow... Verkligen en hel del stora magar redan!! Va kul =)

    Min syns inte heller alls. Jo, jag kanske ser om jag jämför med tidigare, men inte en chans att någon annan skulle kunna se. Så här ser jag ut nu (bilden är från 13+0)

  • viplanerar09

    Jag tycker vare sig det är gaser/tarmar som gör att man ser tjockare ut tycker jag att de är gravidmage :) För hur som haver så är det ju ändå graviditeten/hormonerna som gör att man blir svullen/rundare/tjockare you name it!

    Så jag kallar då min mage för gravidmage.

    Min dator verkar inte vilja att jag lägger in mer bilder på datorn. Så jag får tyvärr inte in några bilder på min mage. Sonen har mixtrat med kameran så både skärpa och kvaliten på bilderna bil inte bra :( Så jag får återkomma med en magbild lite senare :)

    PS. Fina GRAVIDmagar alla har :) DS.

  • faceprimer

    Jag säger också Gravidmage, fast jag säger Bebismage när jag vet att det är bebisen som gör att den är stor, just nu har jag svullen mage, eller gravidmage, hehe men längtar tills man är stor pga bebisens storlek

    Jag hade lite hull på magen innan, men absolut inte såhär mycket. Nu ser jag ju nästan dubbelt så svullen ut på morgonen än jag gjorde innan.
    Kan ju vara därför jag är så stor redan, just för att när jag redan hade lite putmage, så gör ju svullnaden att jag blir automatiskt större...
    Här ser ni skillnad, jag tyckte att jag redan i v.5-6 var jättesvullen! Alla dessa bilder har jag för mig är morgonbilder. Den har ju blivit myyyycket större från v 6 till v 12. Nu är den riktigt svår att dölja, om jag cyklar så får jag så stor putmage att jag gärna vill ha en knäppt jacka över så man inte ser den hehe. Men det är just nu när folk tittar lite undrade för antingen har man gått upp i vikt, eller så är man gravid, men det är på det där mellanstadiet så ingen vågar fråga heller. Men när jag väl "går ut med det" så kommer jag stolt visa upp min mage



  • faceprimer
    Lvcka85 skrev 2011-08-29 12:58:11 följande

    En bild från vecka 5 och vecka 11. Är nu i vecka tolv men går in i vecka 13 på fredag. Blir lika glad varje gång man kliver in i en ny vecka:)
    Åh vad brun och fin du var
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD