• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

    Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

    Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

    Kram  {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • Chetti
    Kalksten skrev 2012-02-15 10:25:53 följande:
    Jag är jättedålig på att hänga med i denna tråd, försöker hänga med i diskussionstråden till denna tråd så mkt som möjligt...

    Senaste uppdateringen från mig:
    Hade verkligen fullt upp igår: handlat tyg m.m till skötbordsdraperi, köpt fjärilsväggdekorationer att ha vid bebissängen och skötbordet som han kan ligga och titta på (svartvita för bra kontrast som bebisar gillar), vårt badrum är så fult så det behöver göras lite roligare! =)
    Skulle vilja måla skötbordet vitt  också som jag såg någon gjort med just sniglar skötbord från Ikea, det vore så mkt snyggare men får se om vi hinner! Blev iaf väldigt nöjd med piffningen vid skötbordet =)


    Sen luncha med en kompis och sen shoppa lite bebisprylar på apoteket o amningsinlägg till mig...och så blev det ett par supersöta stumpor på Lindex =)

    Under hela dagen har jag kännt av enorma rörelser från lillkillen, liksom riktigt "aggressiva" o en hel del sammandragningar, har haft mkt sammandragningar/förvärkar senaste dagarna o de har liksom börjat kännas in o mer...när jag kom hem så var det knapt några pauser mellan under 1h så jag ringde förlossningen o de tyckte vi skulle komma 10 min senare var vi på plats, men självklart avtog hans vildhet enormt och värkarna också! Men jag hade ju lite, BM kollade tappen som vart något öppen o hon sa  att om det inte vore för jag var i v.35 (34+2) så skulle hon nog kunna sätta igång det hela genom att trycka till :S
    Men det ville hon såklart inte o glada var vi att förlossningen inte var på G, han får gärna ligga kvar till v.38 iaf!
    hela släkten 8typ!) har tippat när han kommer och det är endast 3 av 15 som tror att han kommer efter BF. Jag och de flesta andra tror någon gång mellan 10-20 mars! heheh ja det återstår att se :P

    I Helgen fotade min svägerska mig och magen men såklart mest kort på mig sambon o magen, dessa lägegr jag dock inte upp de är för privata så blir en vanlig magbild från mig. Fick iaf massor av fina kort så himla kul att ha och några ska framkallas i svartvitt o ramas in =)

    Gick in i v. 35 i söndags


    Känner mig oförskämt smidig *peppar peppar* för att vara höggravid, vilket även BM påpekar! =)

    Nu är sänghimeln uppe också och lite fjärilar även här, mobilen ska ännu upp och bädda väntar vi med så det inte ligger o samlar damm!

     



    Kolal vilka söta små skor vi köpte häromdagen, de komemr bli supergfina ihop med vår rödmarin fleeceoverall till honom =)


     


     



     


    Jättegulliga skor! Kul att få iordning saker! Solig
    blääääääääääää
  • Mary Jo
    lalasmama skrev 2012-02-15 11:25:34 följande:
    Kalksten: fina fjärilar!! Vart har du köpt dem?
    Superfina skor med!! :)

    En sak jag kom att tänka på när jag såg din fina mage ;) är att jag inte har något hormon/pigmentstreck (ELLER va heter det??) ovanför naveln denna gång!! Det har jag haft vid mina tidigare 2 graviditeter (pojkar..) vad betyder det tror ni???
    Jag hade ingen hormonrand när jag väntade dottern,och inte nu heller när jag väntar en pojke. Tror bara det beror på att vissa lättare "tar åt sig" hormoner och får en rand  
    Vilja 17/2-10 och lillebror bf 28/3-12 <3
  • micksaan

    Jag har ej haft hormonrand varken denna eller förra graviditeten. Förra graviditeten var det en tjej, denna gång vet vi inte.  

    Nä'r min mamma väntade mig hade hon hormonrand som gick över hela magen men när hon väntade mina bröder stanna hormonranden vid naveln.  


    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • Kalksten

    ja det där är nog högst individuellt o från graviditet till graviditet med hormonrand och hur den ser ut!

    Tack Chetti!! =)

  • AmmiBammi

    Jag har en hormonrand över nästan hela magen. Den dök först upp under naveln, men kom sen ovanför också. Jag väntar en tjej...

  • Fixarfia

    Herregud va många det är som "vet" vad de väntar! Har överraskningsmomentet blivit helt omodernt?
     

  • MamaNikita
    Kalksten skrev 2012-02-15 10:27:59 följande:
    mamanikita o mamm anniE. Fina runda magar! Snart är det ju verkligen dags för er!! Kan komma när som, spännande!!
    tackar. ja nu är det nära. känns skönt o nervöst. men storebror vill ha lillebror här NU :)
  • viplanerar09

    Jag hade en svag, naveln och neråt och vi fick en pojke. Nu har jag samma och väntar en pojke.

  • Evelinas

    Jag fick min hormonrand jättetidigt (typ v. 15) och då ovanför naveln! Nu har den kommit även under. Jag väntar en pojke.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD